Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS afskaffes af folketinget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været en del debatter om afskaffelse af ivs i folketinget.

Hvis det er nu det sker, hvad med alle de ivs'er som er oprettet og køre ?

Bliver de lukket ned eller omdannet til aps gratis ?

Hvad tror i der vil ske med de ivs'er der findes i forvejen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

de bliver i alle fald ikke omdannet - men formentlig kører de helt uændret videre (som SMBA) muligvis kunne man tænke sig krav om kapitalen skal være 50 t inden xx år - men stadigt givet ikke uden erklæring da det jo vil skabe nye snyd. Det vil ikke øge tilliden til eksisterende, men omvendt vil det jo så efter en tid være nogen der har klaret sig nogle år - og mange vil nok frivilligt omregistrere

Jeg er nu heller ikke sikker på de bliver stoppet - men det ville være naturligt efter EOS rapporten som erhvervsministeriet fik denne uge, for den har ikke voldsomt meget pænt at tilføre. Omvendt - ER der jo gode IVS bestemt

Jeg tror man kom langt ved

  1. Bod for ikke at aflevere regnskab falder 3 mdr efter regnskab skulle have været inde - er som nu personlig uden fradrag - MEN skal ikke bortfalde ved tvangslukning
  2. Karantæne for ledelse/ejere der har et selskab sendt til tvangslukning - mindst 1 mdr - eller måske under hele tvangslukningen, så disse ikke som nu, bare kan flytte goodwill og sikkert også en del aktiver over i nyt IVS stiftet dagen efter tvangslukning af forrige - ofte med samme navn bare men lille tilføjelse.
  3. Evt gebyr til ejer der af sjusk lader selskab (alle former) gå til tvangslukning for besvær i skifteret - 4000 kr kunne være tallet iflg en del undersøgelser

De tre ting ville gøre at mange tænkte sig om en ekstra gang inden de bare lod ting gå til tvangslukning - og man ville næppe se færre iværksættere, fordi folk vidste at hvis de sjuskede så voldsomt, at de blev sendt til tvangslukning - så var der en omkostning der skulle dække skats besvær, skifteretten osv. Samlet ville det vel så koste en ejer maks 7000 kr og en kort karantæne inden nyt stiftes - hvor slemt var det lige?

Ved konkurs giver bod næppe mening - men ved tvangslukning tror jeg det gør

Så er det ikke de gode der straffes men dem som ikke vil holde regler - og evt lukke ved erklæring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode pointer du kommer med john.

Måske burde man også stramme reglerne ved at stifte et nyt selskab, eksempel et påkrævet kursus i en form af at drive et selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Gode pointer du kommer med john.

Måske burde man også stramme reglerne ved at stifte et nyt selskab, eksempel et påkrævet kursus i en form af at drive et selskab.

ja absolut godt punkt - Lavede selv for sjov et kørekort jeg viste til erhvervsstyrelsen da jeg var kaldt ind til en time med juresterne (efter kommuninkation med daværende minister Brian M)
Dette - som bare er rent eksempel, men kan man svar alle ret (eller måske 11 af 13?) uanset man har lært uden ad - så laver man jo næpppe de fejl :) 
https://goo.gl/forms/9JfZAcv04PZESzcG3.   Let at teste sig selv for sjov

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i, at ALT for mange har udnyttet "IVÆRKSÆTTERSELSKABET", men når jeg har checket Statstidende.dk og CVR.DK, så er der også rigtig mange ApS og A/S, der er lukket "fredag" og mandag er startet et nyt, med samme navn, revisor og advokat. Da det "gamle" er blevet omdøbt til f.eks. "E. Olsen 1591 ApS/A/S". Når så de forskellige boer gøres op, så er det efter § 143. Der er ingen aktiver kun passiver.  Alt er flyttet over i nyt CVR. NR. i nattens mulm og mørke. Jeg har kendskab til nogle, både ApS og A/S, hvor udstyret fra f.eks, det er omdøbt til "E. Olsen 1591 ApS/A/S", er det samme i det nye. Der er nogle, der mod honorar kan lave en sådan øvelse, når udstyr er over 5 år gammelt. Altså ingen bilag i boet.

Der er også nogen, der fjerner aktiver få dage før læsset vælter og når der er faldet "ro" på, kommer det tilbage igen. Her tænker jeg på lejede lokaler.

Så måske skulle der strammes op hele vejen rundt. 

En mulighed var at hæve IVÆRKSÆTTERSELSKABETS kapitalkrav til kr. 25.000,00. Så er det halvdelen af ApS. Og lade hammeren falde 5 dage efter regnskabsperioden skal være indleveret. Jeg har set flere ApS og A/S, hvor der gået næsten 1 år ingen § 225 træder i kraft.

Er der nogle, der har checket "1 EURO-selskaber" i Tyskland. Hvordan det kører?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

undersøgelsen peger på langt flere IVS fejl end ApS & vis . Enig i der sagtens kunne strammes op over for ApS osv også

Tyske og engelske 1 Euro/pund selskaber er dels mere bureaukratiske at stifte (flere krav osv) og mig bekendt ikke gratis at både undlade regnskab osv i - og ikke gratis opløsning - de var jo forbilledet for IVS men regelsættet omkring dem er ikke ens i alle fald

for sent regnskab giver tvangsopløsning ret standardmæssigt for alle former senest efter 3 max 4 mdr fra regnskabsdato idag . flest mellem 10 og 31 aug ex i år

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Tyske og engelske 1 Euro/pund selskaber er dels mere bureaukratiske at stifte

Og som jeg husker det - har de i Tyskalnd en regl om at kommer selskabet i en insolvenssituation så skal ledelsen inden 3 uger melde det ud - ellers riskerer de personlig hæftelse. Noget strengere end de danske hvor der "bare" skal afholdes en ekstraordinær generalforsamling.  Man kan dog sige at vi har noget der minder om de tyske regler - nemlig det at man skal have en kapital der modsvarer den forretning man vil drive. Jeg kender dog ikke nogle sager hvor man har forfulgt dette.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)