Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk redirect på bestemt dato? - Joomla

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Ville høre om nogen ved om det er muligt at opsætte en 301 redirect, som bliver aktiveret automatisk på en bestemt dato. F.eks. ved Black Friday.

Ved at jeg kan opsætte en redirect på forhånd, men har ikke fundet en måde der sørger for en automatisk aktivering.

Hvis der er et plugin der kan klare dette, ville det klart være den bedste mulighed for os.

Mvh Emil

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan umiddelbart ikke finde noget på Joomla der skulle kunne det.
Men det som man plejer at gøre, er at man laver siden og så kører man noget schedule på content i stedet for.
Dvs. du laver en side, eller indhold som du har kørende, hvor du skriver "her kommer.." og så bytter du rundt på indholdet f.eks. Fredag d. 23 november kl.00:00. Det er sådan jeg har set det blive udført i fleste CMS.

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Altså alt efter hvad du kan/har adgang til hos valgte hosting kan du jo evt. lave et dir med diverse htaccess filer, hvori du har dine redirects og så blot overskrive den i "public" ud fra lokal dato og evt + tid.

Kan sagtens smide noget brugbart på github til dig men vil stadig blive lidt nerdy.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den måde vi gjorde med sidste kampagne var med en omdirigering fra en landingpage til selve kampagnen, hvor vi manuelt aktiverede det kl. 00:00 og deaktiverede begge dagen efter. Men da vi har tanker om at opsætte flere forskellige kampagner gennem tiden, hvor nogle vil være indenfor samme tidspunkt, ville vi helst undgå dette igen. Kunne ikke finde nogen plugins til at klare denne automatisering.

Med hensyn til htaccess må jeg indrømme, at det ikke er et område jeg kender meget til endnu. Hvad jeg kan se i filen, så vil jeg tro at vi har en meget åben adgang til disse ændringer, men ved ikke hvor og hvordan dette sættes op i filen.

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke "Start Publishing" på de sider som skal bruges som kampagner?

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Det er ikke mig kendt at man kan lave en redirect der kan aktiveres på en bestemt dato.

Dog kan du i menupunkter og artikler sætte en startsdato på, så din side bliver vist på den korrekte dato og tidspunkt hvis du også vil gøre brug af det.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi i artikler osv., men ikke for produktkategorierne. Der er tale om en webshop, hvor produktkategorierne i vores eCommerce ikke har den mulighed. Det er selvfølgelig open source, så det er muligt at få programmeret en start/slut funktion efter dato.

Meningen er at vi skal have en landingpage flere dage før, hvor den på dagen bruger samme link til at nå kampagnen med varerne. Går derfor ud fra der er tale om en redirect, som vi gerne vil automatisere.

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske lidt en tynd kommentar, da jeg intet kender til Joomla og din url struktur, men jeg ville ikke turde lave en 301 i forhold til SEO, brug 302 I stedet.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg lidt forskelligt at kigge nærmere på, som skulle kunne løse problematikken. Tak for jeres hjælp og kommentarer Smile

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)