Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura til privat kunde i Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan laver man en faktura til en privat kunde bosat i Norge.

Jeg kan ikke lige se hvordan.

Jeg bruger economic som regnskabs program.

På forhånd tak. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Varesalg til uden for EU har givet en konto - kunden oprettes som Norge - og det er uden moms men du indberetter i rubrik C

Du kan have en vis risiko ved Norge ved jeg fra andre. Kunder kan vælge at bare "ikke afhente" hvis de ser told og moms er mere end de regner med - og så vil posten sende retur - og kunden kan også modtager og skulle betale moms separat og ikke gøre det - hvorefter du kan blive opkrævet den norske moms (hvor mærkeligt det end lyder men jeg har se 3 tilfælde gennemgået for nylig på facebook)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
kunden kan også modtager og skulle betale moms separat og ikke gøre det - hvorefter du kan blive opkrævet den norske moms

Hvis varen er solgt EX Works Danmark så kan sælger vel aldrig blive ansvarlig.  Lyder mærkeligt at man overhoved udlevere en pakke uden at opkræve momsen, ved du om der kun er tale om det Norske postvæsen - for tvivler på det ville ske hos noget kurerfirma.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
kunden kan også modtager og skulle betale moms separat og ikke gøre det - hvorefter du kan blive opkrævet den norske moms

Hvis varen er solgt EX Works Danmark så kan sælger vel aldrig blive ansvarlig.  Lyder mærkeligt at man overhoved udlevere en pakke uden at opkræve momsen, ved du om der kun er tale om det Norske postvæsen - for tvivler på det ville ske hos noget kurerfirma.

ja mener kun at have set det via norske postvæsen som vist udleverer mod efter betalingn men ja - lyder sjovt har dog set 3 konkrete tilfælde via alm postnord som så kører norsk post

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det møbler jeg sender af sted og kunden betaler før jeg afsender varen. Alt det økonomiske bliver arrangeret inden jeg sender møblerne afsted.

Det er nu mere det, hvordan jeg laver en sådan faktura i economic 

Thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at se på Economics vejledning videoer?  Alternativt ring til deres support de er normalt meget hjælpsomme.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)