Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer fra Kina til havnen i København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har som privatperson købt møbler i kina, som blev sendt med skib.
Jeg blev kontaktet af et firma, hvor de fortæller, at min pakke er på vej, og om de skal stå for fortoldning og levering.

Jeg har aldrig prøvet det før, og deres pris er en anelse dyrt kr. 2780,00. Nogen der ved, om det kan gøres billigere? det er tre pakker, der vejer tilsammen 94 kg
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu handler det jo mere om værdien af varen og ikke så meget vægten.
Til en start skal du jo betale dansk moms altså 25% dertil evt told sats på varen oven i det skal du så betale firmaet for at lave fortoldningsarbejdet og levere varen til dig.

Så før du fortæller hvad for en slags møbler og pris har folk ikke en jordisk chance for at sige om det billigt eller dyrt

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Maselan:
og deres pris er en anelse dyrt kr. 2780,00.

Du skriver intet om hvad prisen dækker over?  så er det jo lidt svært at hjælpe dig.

Husk på at du kommer til at skulle betalte told og dansk moms (25 %) af varen - så det bliver nok nogle ret dyre møbler.

Tilmeldt 20. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er spejlmøbler, som har en værdi på 3000kr.

Mit spørgsmål var mere om fortoldningsarbejde som firmaet tilbyder, kan gøres billigere.

Tilmeldt 20. Jul 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen dækker over

LCL charges
Handling charge
Terminal hdl. Charge
Customs entry fee
ISPS Fee
Environment fee
INSURANCE FEE
Exchange risk surchage
Customs clearance
Delivery charge

Jeg er opmærksom på told og moms omkostninger, mit spørgsmål er om det kan gøres billigere ved at hente selv osv. Og hvordan det kan gøres.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Maselan:
Jeg er opmærksom på told og moms omkostninger, mit spørgsmål er om det kan gøres billigere ved at hente selv osv

Det kommer jo helt an på hvad der er aftalt mht. fragten, tvivler på at du kan vælge en anden specitør, men prøv at tage en snak med PrimeCargo om de evt. kan hjælpe dig.  kontakt deres søfragt import LCL afdeling. De er super prof og har nogle gode priser.

Prøv i øvrigt at søge på fragtfælden her på Amino.

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Smartsend.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umiddelbart rimeligt. Handling charge og delivery er altid højt for sådan noget snask synes jeg, men det er bl.a. omkostningerne til det firma der fysisk tager containeren af skibet, samt de fysiske dokumenter der skal udfyldes til skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)