Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder 8 dage fra brevets datering i praksis

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

EOS sender digital post om forsinkede regnskaber med en 8 dages yderligere frist til indsendelse uden konsekvens. Men hvad er det så i praksis

Hvis brevet er dateret 10/6 er det så 8 dage inkl 10/6  = 17/6 eller er det 10/6 + 8 dage mere = 18/6 til midnat

Hvad er - senest 8 dage i det tilfælde?

Er der nogen der ved, om der så er en automatik så når der er overskredet - lad os sige det var 18/10 der var 8 dage fra 10/6 formentlig, er der så automatisk bod den 19/6 og frem, eller er det også noget manuelt der skal sættes i værk i styrelsen?

(ser ofte regnskaber dukke op 23/6 men med GF dato sat til 30/5 måske for at undgå boden)

nysgerrig.  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fik ikke 8 dage men en specifik frist til inden den [] juni at få sendt ind uden konsekvenser. Det er nu sendt og alt er i skønneste orden. 

Det svarer ikke på dig spmg. men synes det er fint at gøre det på den måde så man ikke skal sidde og regne frem og tilbage. 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke at det kan tag 6 mdr for at lave årsregnskab for en virksomhed med med 10 ansatte Max.

Jeg har 1 ansat i mit drift og jeg aflever altid regnskab seneste 31 jan hver år

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun danne enighed med “skygge manden”!

Erhvervsstyrelsen er for lempelig med deres tidsfrister. Det skaber kun disrespekt og sløseri i særligt de mindre selskaber.

En tidsfrist er en tidsfrist og burde kun ved særlig velbegrundelse kunne overskrides uden konsekvens.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsinvestor:

Vi fik ikke 8 dage men en specifik frist til inden den [] juni at få sendt ind uden konsekvenser. Det er nu sendt og alt er i skønneste orden. 

Det svarer ikke på dig spmg. men synes det er fint at gøre det på den måde så man ikke skal sidde og regne frem og tilbage. 

det er jeg helt enig i - det er kun fordi de skriver - 8 dage fra brevets datering - og det kunne være uklart (for mig :) )

Den specifikke dato var den 8 dage efter medregnet dato på brev eller 8 dage fra dagen efter brevets datering mon (hvad var datering og hvad var specifik dag) 

Helt enig i det da må være det helt optimale at skrive sådan hvis det er det de gør

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Jeg kan kun danne enighed med “skygge manden”!

Erhvervsstyrelsen er for lempelig med deres tidsfrister. Det skaber kun disrespekt og sløseri i særligt de mindre selskaber.

En tidsfrist er en tidsfrist og burde kun ved særlig velbegrundelse kunne overskrides uden konsekvens.

helt enig - vil bare gerne vide hvad deres tidsfrist helt indebærer

Jeg følger MANGE selskaber og mindst 25% af disse med 31/12 mangler i dag (og mange af dem har hvert år været 1 - 1,5 måned sene)

Jeg forstår heller ikke, når man siger bod er fra efter fristen = 1/6 i år for de fleste - at man ikke sender en reminder ud om man vil - frem for en rykker, som sendes i år fra 6 til 13/6 + ny frist 8 dage.

først gør let fra 13 til 18 dage (svinger fra år til år) og så lægges yderligere 8 dage på en frist der ellers er klar og tydelig. Vist er det venligt, men med så mange der ikke kommer til tiden, var det måske på tide med noget kampagne og så en klar deadline (og så skulle boden falde uanset man tvangslukkede og ikke som nu, bortfalde hvis man helt undlader at aflevere) Det andet skaber bare mere uklarhed.

Mig bekendt giver skat ikke rykkere efter selvangivelse et par uger efter fristen med ny frist uden bod - hverken til virksomheder eller selskaber?

Mere end 5 mdr efter årsafslut tror jeg statistik vil vise noget med + 20% mangler at indsende 31/12 regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Jeg kan kun danne enighed med “skygge manden”!

Erhvervsstyrelsen er for lempelig med deres tidsfrister. Det skaber kun disrespekt og sløseri i særligt de mindre selskaber.

En tidsfrist er en tidsfrist og burde kun ved særlig velbegrundelse kunne overskrides uden konsekvens.

I princippet enig, men hvis der er revision inde over kan det godt tage noget længere tid.

Jeg tror egentlig at de DK myndigheder er ret hurtige til at sende til tvangsopløsning og uddele bøder sammenlignet med andre landes myndigheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

8 Dage betyder - ved jeg nu fra styrelsen

8 hverdage FRA brevets datering - f.eks brev dateret 13/6 (som var sidste dag det blev udsendt) 

13/6 var en onsdag  og den regnes med i de 8 hverdage - og så har i 2 i den uge efter onsdag og 5 hverdage ugen efter og Mandag den 25 er så den 8 hverdag og der skal regnskabet være inde.
Kommer det den 26. i stedet, er boden uundgåelig - 

Så de der fik brevet sidst har faktisk helt til 25/6 uden bod - trods frist 31/5. Om det så er en smart regel? Nej det synes jeg faktisk er overflødigt at fristen er 31/5 men i praksis for mange først 26/6 - men sådan er det i alle fald Stick out tongue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er ganske rigtigt observeret, at enkelte revisorer tager det lidt for afslappet med at få gjort regnskaberne færdige til tiden - udelukkende med det belæg, at der ikke er konsekvens de første uger efter fristen. Dette er snart mere problematisk end de sjuskede iværksættere, der mest af manglende interesse ikke får indberettet rettidigt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)