Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra Aliexpress (Kina) med fjernsalg til dansk privatkunde uden eget lager - hvad med momsen ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg har etableret en webshop hvor danske privatkunder kan købe kinesisk producerede varer med direkte levering hvor jeg ikke har egen lagerføring. Det vil sige fjernsalg. Konceptet hedder dropshipping. Køber betaler for købet til min danske konto og jeg afregner købet af varen fra den kinesiske leverandør direkte til leverandøren

Mine spørgsmål går dels på

1 - om jeg skal afregne(eller overfor skat afregne) købsmoms for den importerede vare selvom der ikke fremgår momsfakturaen fra leverandøren?

2 - om jeg skal betale salgsmoms for den (direkte) leverede vare fra mit danske firma som ikke har varen i hænde da varen bliver leveret direkte til køber?

Venlig hilsen

Mikkel / Shoptrends

(Lige fyldt 18)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele dit setup bliver meget vanskeligt at håndtere i den virkelige verden, for dine kunder vil blive opkrævet told og moms af told samt evt indfortoldningsgebyr på 160 DKK når de modtager varen. Der har været mange indlæg her på Amino og dropshipping fra Kina, men om noget har fået det til at fungere. tvivle jeg dog på.

1) momsen skal ikke afregnes, men indberettes.

2) Naturligvis skal du betale salgsmoms af de vare du sælger.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med ravn - dropshipping fra uden for EU er ikke let - kunder bliver ret irriterede med told og moms og måske fortoldningsgebyr  - og hvad med returvarer - kunden vil jo normalt skulle kunne sende retur til den de har købt af = dig - og hvad gør du så med de varer? 
Og selve fortoldningen kræver at told kender prisen og vil du så bede Kina lægge din faktura til grund - eller deres og hvordan undgå at kunden fremover køber direkte og og http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannoveer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tusinde tak for din henvendelse, men hvorfor skal der indberettes moms når der ikke fremgår moms af ordrebekræftelsen?

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Er der ikke noget med at der er en FTA mellem Kina og Schweiz...? I så fald kunne han jo starte sin webshop med lagerhotel eller egen lager i Schweiz og sende varene rundt i EU derfra..? 

Gælder en FTA iøvrigt kun på udvalgte varekategorier..? 

Mvh. Michael 

P.S. Tak til John og andre for at være så aktiv i at hjælpe. Det varmer om mit hjerte. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Laursen:
I så fald kunne han jo starte sin webshop med lagerhotel eller egen lager i Schweiz og sende varene rundt i EU derfra..? 

Hvad skulle ideen være i den konstruktion? 

Der vil jo stadig skulle betales told ved indførsel til EU, da varens oprindelsesland er Kina.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der foreligger en FTA mellem kina og schweitz. Er dog ikke klar over hvad den omhandler. Og om det er muligt. 

Der må jo være en årsag til at en større danske producent indkøber deres varer gennem schweitz.. 

/Michael  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Laursen:

Der foreligger en FTA mellem kina og schweitz. Er dog ikke klar over hvad den omhandler. Og om det er muligt. 

Der må jo være en årsag til at en større danske producent indkøber deres varer gennem schweitz.. 

/Michael  

jeg vil også huske det som at det stadigt vil være oprindelse Kina og dermed told osv ved ankomst til DK. Ellers ville jo langt mere gå fra Kina til Schweiz og videre rundt i Europa - det vil ikke forhindre told at gå via Schweiz

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 39
Fra  DeLeschers Skincare Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Din dropshipping ide er fin, og andre har fået det til at virke, omend i mindre skala. Hvis du skal undgå told og moms til dine kunder, skal du holde dig under 80 kr. pr. forsendelse. Hvis du bliver succesfuld og antages at du indenfor een 12 måneders periode omsætter for mere end 50.000,- skal du momsregistreres, og så bliver dropshipping svært at håndtere da du skal tilægge varen moms hvilket jeg ved kineserne ikke hjælper dig med.

DeLeschers Skincare Ansigtsbehandling København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)