Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Fra  FamUds Transport & Service Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et spørgsmål og jeg håber at i kan hjælpe mig på vej 

jeg har lavet en skade på min firmabil pg der er en selvrisiko på den bil og det er fint nok men

moms på den regning som værkstedet har lavet skal jeg betale den moms også selv om jeg har en selvrisiko

håber i kan svare mig 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt med? Det er klart du skal betale regningen og ja den er jo med moms og har du en selvrisiko på f.eks 3000 kr så vil den som udgangspunkt være i forhold til netop 3000 kr som forsikringsselskabet skal betale. Det vil så være 2400 kr + moms 600 kr som disse 3000 kr dækker af regningen 

Men jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet - for jeg forestiller mig vel ikke du betaler moms - du skal blot betale 3000 kr til forsikringen samlet (forsikringer har ikke moms pligt og ikke momsfradrag og ikke moms på deres priser) og det er så din omkostning for firmabilen - resten æder forsikringen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Fra  FamUds Transport & Service Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

jeg skal betale 30.000 i selvrisiko og det er helt fint det stå der i mine papir

men den regm´ning jeg har fået fra dem af stå der selvrisiko 15000 moms 17000 og det ser ud til at det er den moms de har betalt til værkstedet

og det er den på de 17000 kr er er i tvivl  om

kan du svare på dette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej den giver ikke mening for mig - hvis din selvrisiko er 30.000 kr så må det være 30.000 du skal betale til forsikringen - det andet giver ikke for mig mening og 17000 som separat regning for moms giver mig ikke mening desværre- Du må jo kunne få en forklaring fra selskabet
Selvrisiko 30.000 kr betyder, at du skal betale max 30.000 kr af den samlede udgift, hverken mere eller mindre (og er udgiften samlet under 30.000 så skal du jo ikke bruge forsikringen til dækningen)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder for mig som om, at det har kostet 68.000 ex moms at udbedre skaden. 

Momsen heraf udgør kr. 17.000, og forsikringselskabet har derfor betalt 85.000 i alt til værkstedet.

Når du er momsregistreret og har fradrag for momsen på udbedringen, skal du selv betale den, men har så også fradrag for den i momsregnskabet.

Du skal derfor betale de 17.000, men de skal bogføres direkte på indgående moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

Ole Lynge Andersen:

Det lyder for mig som om, at det har kostet 68.000 ex moms at udbedre skaden. 

Momsen heraf udgør kr. 17.000, og forsikringselskabet har derfor betalt 85.000 i alt til værkstedet.

Når du er momsregistreret og har fradrag for momsen på udbedringen, skal du selv betale den, men har så også fradrag for den i momsregnskabet.

Du skal derfor betale de 17.000, men de skal bogføres direkte på indgående moms.

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Greve
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Fra  FamUds Transport & Service Skrevet kl. 05:55
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret det hjælp mig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)