Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for udgifter til egen bil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Skovhugger Søren Conradsen Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører i min private bil i mit firma, og er helt med på, at jeg derfor ikke normalt må trække værkstedsregninger fra. Jeg var dog ude for, at jeg på en bynær træfældningsopgave lavede en skade på min bils forrude, da denne indgik som en del af en afspærring. 

Jeg har tidligere fået at vide, at jeg eks. gerne må trække et anhængertræk til min private bil fra i skat, da det er noget jeg udelukkende skal bruge i firmaregi (jeg ejer ikke selv en trailer).
Mit spørgsmål lyder derfor: Må jeg godt trække forruden fra i mit regnskab, da dette udelukkende var en merudgift jeg fik pga. mit firma, og der altså ikke er tale om alm. slitage?

På forhånd tak!

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Jeg mener du skal vende skråen en gang

Du må gerne trække en del omkostongerne fra i dit regnskab på din bil den erhvervsmæssige del. Det gør du ved enten at føre kørebog eller et skønnet beløb på privat erhverv. Den private del indtægsføre du så i dit regnskab

Forruden var jo ikke ny da den blev ødelagt og du bruger den jo også privat.

Du har sikkert også kørt private ting i lejetrailer 

Tilmeldt 13. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Skovhugger Søren Conradsen Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Jeg ved ikke, om det ændrer noget, men, jo, forruden var faktisk ny, og blev skiftet i forbindelse med sidste syn.

Mht. til hvorvidt jeg bruger den privat/erhverv, kan jeg kun henvise til, at forruden var ubeskadiget og lovlig at køre med inden pådragede skade, der opstod i firmaregi, hvorfor det jo i min optik udelukkende er en udgift, jeg har haft i forbindelse med mit firma. Derfor mener jeg, at udgiften burde være fuldt fradragsberettiget.
Hvis jeg havde væltet en gren ned over kundens udendørslampe el. lign. og skulle købe en ny, ville denne vel også være fradragsberettiget. 

Jeg kan iøvrigt ikke se, hvad en kørebog har at gøre med faste udgifter såsom anhængertræk og forrude, da dette udelukkende omhandler kilometerpenge.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skovhugger Søren Conradsen:
Jeg kan iøvrigt ikke se, hvad en kørebog har at gøre med faste udgifter såsom anhængertræk og forrude, da dette udelukkende omhandler kilometerpenge.

Jeg mener bare du snyder dig selv for nogle fradrag du kunne få, hvis du bruger din private bil meget i firmaet. En kørebog ville dokumentere dit firmakørsel i forhold til privat kørsel hele året.

Alle reparationer forsikringer brændstof mv har du fradrag for med den procentdel erhverv udviser. Eller mindre godt et kvaliceret skønnet fradrag.

En kørebog kan bruges til andet end beregning kørselspenge men også den procentvise fordeling mellem erhverv og privat.

Tilmeldt 13. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Skovhugger Søren Conradsen Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal en bil ikke være på papegøjeplader eller indregistreret delvist i erhverv før man må trække værkstedsregninger fra? Almindeligt kørselsfradrag dækker jo allerede over slitage og evt. reparationer som følge af kørsel med privat bil i firma. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det er rigtig kørselsfradraget dækker det. Troede ikke du fik det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må uanset pladefarve vælge ENTEN statens takst (normalt bedst) eller dele værstedsregninger/drift i forhold til km firma og privat efter kørebog - og jeg vil ikke tro det er let at sige en forrude skal skiftes af ulykkesgrund firmamæssigt - du ville jo heller ikke få ekstra fradrag for en bule lavet mens du kørte firma km

Det er jo er bredt snidt men om du vil bruge statens takst eller fordele konkrete udgifter efter samme km bog er op til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)