Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk Hjælp til lejeaftale

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jen kender nogle der lejer et stort lokale hvor ders udlejer nu har givet dem en ekstra regning på 85.000 da han åbenbart ikke har betalt ejendomsskat i længere tid.

er det lovligt bare at smide regningen videre?

det er ikke en stigning i leje, Men bare en ekstra regning de har fået.

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan lovligt aftale i lejekontrakten, at ejendomsskatten skal betales af lejer.

Regningen sendes til ejeren, som sender den videre til lejer, medmindre kommunen har fået besked om at sende den direkte til lejer. Rykkergebyrer osv. som skyldes udlejeren ikke har sendt regningen videre skal selvfølgelig ikke betales af lejer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen der kan svare dig på dit spørgsmål, når vi ikke kender den konkrete lejeaftale. Det er meget afhængigt af denne aftale, samt om lejeaftalen falder under lejeloven eller erhvervslejeloven. Hvis det drejer sig om 85.000 kr., kan din venner vist godt tillade sig at gå til en advokat

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke regne med at få et svar på dit spørgsmål. Som det er skrevet tidligere afhænger det af indholdet i lejekontrakten. 

Er det erhvervs leje eller prival leje? 

De skal tage et kig i deres kontrakt. Før de går til en advokat kan det være de selv kan finde frem til noget: tag et kig i  https://www.foxylex.dk/erhvervslejeloven/ eller https://www.foxylex.dk/lejeloven/ alt efter hvilken form for lejere de er. 

Jeg vil dog anbefale at tage en snak med en advokat, hvis det er noget de ikke har nogen forstand på, da det jo handler om mange penge. 

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Jeg skal nok lige høre dem lidt nærmere. Jeg vil tror at det er en erhvervslejekontrakt, da det er firmaet der lejer lokalerne og de lejer af et andet firma.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er antydet i tidligere svar, skal det helt tydeligt fremgå af lejeaftalen at lejer skal betale ejendomsskatten.

Hvis det ikke tydeligt fremgår af lejeaftalen, behøver man ikke at gå til advokat.

Jeg har administreret 2000 lejemål og ved en hel del om erhvervslejeloven. Du er velkommen til at sende en kopi af lejeaftalen til min mailadresse som du kan finde ved at se på siden angivet nedenfor, så skal jeg hurtigt fortælle dig om opkrævningen lovlig.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)