Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurskarentæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften, 

Jeg vil høre om nogle kloge mennesker kan hjælpe herinde?

Jeg blev for et år siden pålagt 3 års konkurskarantæne, men fik afvide jeg forsat kan drive ny virksomhed IVS eller ApS, men jeg vil dog hæfte personligt.

- Så mit spørgsmål er, kan jeg oprette nyt selskab eller skal jeg vente til min konkurskarantæne er ophævet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved en konkurskarentæne omfatter det ikke et forbud mod at stifte og have ejerskab af selskaber, men alene et forbud om at varetage ledelsesfunktioner – det være sig formelt eller reelt.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor har du fået konkurskarentæne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Ved en konkurskarentæne omfatter det ikke et forbud mod at stifte og have ejerskab af selskaber, men alene et forbud om at varetage ledelsesfunktioner – det være sig formelt eller reelt.

så kan man finde stråmænd nok - som jo ikke som udgangspunkt hæfter med mindre de gør noget tosset - så kan man køre videre og massestifte IVS  (til bankerne siger nej) og for de som taber, må det være svært at bevise det med det reelle lederskab i rigtigt mange fald. Lidt overraskende for mig, at det er sådan, men - lov er lov

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så kan man finde stråmænd nok

Ja - men man skal være opmærksom på at der ses på reelle forhold fremfor formelle. Tages man med hånden i kagedåsen strammes straffen - og i værstefald mulighed for fængsel. 

Konkurskarantæne  pålægges personer, hvis de har udvist groft uforsvarlig forretningsførelse i forbindelse med ledelse af en virksomhed. Det er så den forsømmelse som man straffes for - ikke det at eje aktien. Det er den ansvarlige ledelse - direktøren - der gås efter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
så kan man finde stråmænd nok

Ja - men man skal være opmærksom på at der ses på reelle forhold fremfor formelle. Tages man med hånden i kagedåsen strammes straffen - og i værstefald mulighed for fængsel. 

Konkurskarantæne  pålægges personer, hvis de har udvist groft uforsvarlig forretningsførelse i forbindelse med ledelse af en virksomhed. Det er så den forsømmelse som man straffes for - ikke det at eje aktien. Det er den ansvarlige ledelse - direktøren - der gås efter.

ja og så der jo sådan - men jeg er nu ikke overbevist om det er en klog lov.

  • Det er ofte hulens svært at bevise reelle mod formelle når vi taler andet end ejer
  • Konkurskarantæne burde måske udvides til at dække ejere med mere end x%

Er det ikke lidt det man er efter med reele ejere i register osv - Jeg ville lovmæssigt nok overveje, at ejere med over en vis % (muligt man skal over 50%) var mindst lige så ramte som stråmanden der jo REELT givet står bag - de alt alt for mange selskaber der skal til, før der vel udråbes "konkurskarantæne"

Jeg synes (og det synes jeg jo med andre ting også Smile at man kunne se på loven og se om den udfyldte sit formål. Ikke at jeg ikke synes de som er i ledelse/direktør skal gå fri - men skal hovedejere?? 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedejerne må afhænge af deres involvering. Det skal være muligt at være investor i et firma uden at have hånden på kogepladen når man har ansat en ledelse til at drive virksomheden.

Praksis blev nærmest lettet fra starten. Mange konkurskarantæner blev anket og en del har fået ophævet den som følge af dette. Ja, der er ligefrem flere advokater som markedsfører det. Men enig i at en evaluering af effekten vil være en overvejelse værd.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Patick-92:

Godaften, 

Jeg vil høre om nogle kloge mennesker kan hjælpe herinde?

Jeg blev for et år siden pålagt 3 års konkurskarantæne, men fik afvide jeg forsat kan drive ny virksomhed IVS eller ApS, men jeg vil dog hæfte personligt.

- Så mit spørgsmål er, kan jeg oprette nyt selskab eller skal jeg vente til min konkurskarantæne er ophævet?

Hej.

Som du også kan læse ud af de øvrige indlæg, så kan du godt stifte et nyt selskab - IVS eller ApS. Derfor behøves du ikke nødvendigvis, at vente til din konkurskarantæne er ophævet.

Nu kender jeg slet ikke baggrunden for din sag - ej heller doms afgørelsen. Det kan godt hænge sådan sammen, at du gerne må sidde i ledelsen i et selskab trods din konkurskarantæne, men hvis det er tilfældet, vil du uundgåeligt hæfte personligt og ubegrænset for selskabets forpligtelser, så længe karantænen er gældende.

Hvis du vil undgå dette, så skal du ud i, at ansætte (eller "ansætte...") en formel direktør for selskabet.

Du er velkommen til, at kontakte mig, hvis du har brug for mere personlig rådgivning.

Mvh. Kasper  

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperH:

Patick-92:

Godaften, 

Jeg vil høre om nogle kloge mennesker kan hjælpe herinde?

Jeg blev for et år siden pålagt 3 års konkurskarantæne, men fik afvide jeg forsat kan drive ny virksomhed IVS eller ApS, men jeg vil dog hæfte personligt.

- Så mit spørgsmål er, kan jeg oprette nyt selskab eller skal jeg vente til min konkurskarantæne er ophævet?

Hej.

Som du også kan læse ud af de øvrige indlæg, så kan du godt stifte et nyt selskab - IVS eller ApS. Derfor behøves du ikke nødvendigvis, at vente til din konkurskarantæne er ophævet.

Nu kender jeg slet ikke baggrunden for din sag - ej heller doms afgørelsen. Det kan godt hænge sådan sammen, at du gerne må sidde i ledelsen i et selskab trods din konkurskarantæne, men hvis det er tilfældet, vil du uundgåeligt hæfte personligt og ubegrænset for selskabets forpligtelser, så længe karantænen er gældende.

Hvis du vil undgå dette, så skal du ud i, at ansætte (eller "ansætte...") en formel direktør for selskabet.

Du er velkommen til, at kontakte mig, hvis du har brug for mere personlig rådgivning.

Mvh. Kasper  

Bare sådan af akademisk interesse, hvad er så fordelen ved at operere i selskabsform med de øgede administrative byrder, de øgede omkostninger, den ringere skattemæssige status hvis det går dårligt.... hvis du er i en konstruktion hvor du ikke opnår fordelen ved at begrænse risikoen for dig personligt? 

Jeg har umiddelbart meget svært ved at se fordele i forhold til en enkeltmandsvirksomhed.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Bare sådan af akademisk interesse, hvad er så fordelen ved at operere i selskabsform med de øgede administrative byrder, de øgede omkostninger, den ringere skattemæssige status hvis det går dårligt.... hvis du er i en konstruktion hvor du ikke opnår fordelen ved at begrænse risikoen for dig personligt? 

Jeg har umiddelbart meget svært ved at se fordele i forhold til en enkeltmandsvirksomhed.

I dette forhold, vil der ikke umiddelbart kunne opnås nogle af de fordele, som normalt er gældende ved en selskabskonstruktion. Her vil der gælde samme slags hæftelse, som ved en enkeltmandsvirksomhed. Derfor; ja, en enkeltmandsvirksomhed vil helt klart være bedre rent skatteteknisk og i økonomisk forstand. 

Vælger han i stedet, at indsætte en anden direktør end ham selv i et nyt selskab, vil det dog her være de "normale" spilleregler, som er gældende. Det må derfor være op til vedkommende selv, hvad der bedst kan svare sig.

Mvh. Kasper  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)