Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremlæggelse af min Drøm - er jeg forkert på den?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 6771 Gredstedbro
Tilmeldt 19. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino!

Jeg har altid gået med en lille drøm om at blive selvstændig, og trangen til at starte noget op helt fra bunden af tiltaler mig meget.

2017 har været et år for mig, hvor jeg virkelig er gået videre med min drøm, og jeg har læst og læst og læst - om næsten alt hvad man kan læse om..

Jeg er 27 år, jeg er uddannet Klejnsmed.

Jeg har de sidste 8 år, arbejdet fuldstændigt vanvittigt meget, og det har så givet mig et kæmpe netværk og ikke mindst en hel del anerkendelse.

Nu til lidt om mine fremtidsplaner:

Jeg vil starte stille og roligt op, med et APS selskab, hvor jeg tilbyder rensning og overflade behandling af mindre emner.

Det kommer til at foregå hjemme i min garage - Og det skal lige siges at jeg vil beholde mit Job som fuldtidsansat rejsemontør/smed i mellemtiden.

Jeg har lagt et opstarts budget som viser at jeg skal forvente udgifter på 51,360 Dkr. det første år - derfor tænker jeg at et APS er meget passende, og jeg har ligeledes fået at vide fra min kæreste (Igennem 5 år) at hun ikke er interesseret i at få vores privat økonomi blandet sammen med mit eventyr.

APS er virker også mere professionelt, hvis jeg skulle (som jeg jo håber) til at køre lidt freelance timer som smed ved siden af.

Jeg har også lagt et Drift budget, henholdsvis for 1, 2 og 3 år.

Det første år, forventer jeg ikke at jeg vil hive løn ud til mig selv.

så uden en løn udgift vil jeg have et overskud på ca. 65.000 - her trækker jeg så 50.000 fra, da jeg jo ikke reelt kan kalde mit opstarts kapital for overskud.

Så ca et overskud på 15.000 det første år, hvor jeg har lidt arbejde her hjemme i garagen, og ca 100 Freelance timer (en arbejdsweekend bliver hurtigt til 24 timer)

Det næste år (år 2) forventer jeg at tage springet, og rykke alt min tid over i mit ejet firma.

og der forventer jeg udgifter til bil og værktøjer på 52.000.

Jeg forventer at arbejde 1700 freelance timer og udbetale 19.980 (før skat) til mig selv hver 14. dags - og det uanset hvor mange timer jeg har arbejdet..

Er det en dum ide? jeg vil gerne have min privatøkonomi til at hænge sammen, og der skal jo ikke mangle noget - men jeg vil samtidigt  og gerne sikre en hurtig vækst i firmaet.

Dette år forventer jeg et overskud på ca. 75.000 efter lønnen og skatten er betalt (dette år har jeg ingen startkapital)

Tredje år vil jeg fortsat give mig selv 19.980 kroner i løn hver 14. dag og arbejde ca 1900 timer og have 200 overarbejdstimer.

udgifter vil nu kun være på små 15.000 kroner

efter løn og skat vil firmaet have overskud på 175.000.

Virker det fuldstændigt ude i hampen at jeg på 3 år kan lave min 50.000 kroner i startkapital om til ca. en kvart million?

Jeg har regnet selskabsskatten til 22 procent, og jeg regner først efter at udgifter til lønnen er trukket ud.

F.eks: indtægt efter moms er betalt: 600.000 minus løn (490.000) = 110.000 - 22% af 110.000 =24.200 = overskud efter skat = 85.800

Jeg føler selv at mine tal er realistiske, og at jeg har gennemgået mine udregninger i excel 10 gange over flere dage.. 

Jeg overvejer også et Holding i samme omgang når jeg skal starte (Modellen hvor man for 2 selskaber for ens pris..

Er jeg helt galt på den?

Med venlig hilsen og mange tak på forhånd.

//Præstholm.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at du deler din drøm :-)

Jeg har ikke de store forudsætninger for at se om den er realistisk.

For mig at se handler det om du kan få nok arbejde ind? Kan du det, kan din forretning vokse sig meget stor. I Horsens hvor jeg bor, er der flere smedevirksomheder der er blevet MEGET store på kort tid :-)

Held og lykke med foretagenet 

De bedste hilsner

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke jeg forstår hvorfor du trækker de 50.000 kr i opstartskapital fra når du regner overskud - hvis det var udgifterne - så er jeg med men ikke hvis det er indskuddet - for det er jo ikke en udgift overhovedet. Det er dine egne penge som du kan få uden skat ved salg eller lukning - ganske som var det aktier i andet selskab du havde købt - det er en formueværdi og ikke en udgift
De må gerne bruges til f.eks. køb af værktøj osv - 

Skulle kapitalen så falde - så er der regler for afholdelse af generalforsamling osv - men du må ikke se dine 50000 kr stiftelseskapital som udgift i alle fald


OM du kan skabe så stort overskud eller ikke - må afhænge af det realistiske forhold mellem udgifter og indtægter i dit budget, men at det KAN gøres er givet 

God ide at starte mens du stadigt har løn arbejde - det vil give en vis sikkerhed og så kør dit eget efter et princip om penge ind før penge ud - så du får så lille risiko i det som muligt

Her lidt meget vigtige punkter at huske ved ApS (også lidt udgifter til lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset oms. og løn og formentlig til bank,  - og måske regnskab? Disse 12 pkt er meget vigtige at huske hver i sær http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html og skulle du så have lyst til at vide meget mere om ApS - stiftelse, skat, moms og en bunke andet i en letlæst bog for netop sådan en som dig, så har jeg udgivet bogen om netop ApShttp://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 6771 Gredstedbro
Tilmeldt 19. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for feedbacken! Den betyder meget for mig..

Jeg trækker kun de 50.000 væk fra overskuddet i forbindelse med udregning af skatten.. Jeg har jo betalt skat af dem en gang..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Præstholm Hansen:

Tusind tak for feedbacken! Den betyder meget for mig..

Jeg trækker kun de 50.000 væk fra overskuddet i forbindelse med udregning af skatten.. Jeg har jo betalt skat af dem en gang..

ah fino

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du glemt privat livet ?

Du lyder som en robot

Fra 6771 Gredstedbro
Tilmeldt 19. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Haha, er bestemt ingen robot..
Men om jeg bruger tid på min gamle classic bil ude i værkstedet, eller om jeg arbejder på min virksomhed, kan jo i princippet være lige meget - så længe man brænder for det..

Med venlig hilsen.
Emil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)