Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert at skrive beløb uden moms på et tilbud?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har netop sendt et tilbud til en kunde, men er nu blevet oplyst om, at jeg har lavet en fejl, fordi jeg ikke har skrevet det totalte beløb incl. moms i tilbuddet.

Derimod har jeg skrevet et tilbuds-beløb, og på næste linie har jeg skrevet:

"Bemærk: Beløbet er excl. moms"

Har jeg begået en (juridisk?) fejl, som jeg kan blive hængt op på...?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke hvis det er B2B du har givet tilbuddet - der er priser generelt normalt uden moms - som du så tilmed har gjort klart også - så i så fald har du ikke gjort noget galt
Hvis det er til privat person skulle du angive prisen med moms generelt - men selv da tvivler jeg på du ville få dom imod dig faktisk når du har tydeligt vist det var ex moms - specielt hvis du normalt handler b2b

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

webfab:
Jeg har netop sendt et tilbud til en kunde, men er nu blevet oplyst om, at jeg har lavet en fejl, fordi jeg ikke har skrevet det totalte beløb incl. moms i tilbuddet.

Send et nyt tilbud hurtigst muligt, hvor du oplyser at du havde glemt at indregne momsen i dit tidligere tilbud.

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for bekræftelsen - det var også det jeg selv tænkte, dog uden at være helt sikker :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Og HVIS du sælger til privatkunder - bare en gang imellem - så ville mit personlige råd være, at du altid skriver det fulde beløb inkl. moms i dit tilbud og måske nedenunder skriver (uden moms er beløbet xxx).

Fordi vi er selvstændige, er det ikke alle håndværkere der lige kan gennemskue (åbenbart) hvornår vi bestiller noget som firma eller som privatpersoner. 

Det er møgirriterende at tro, man kender prisen og så ikke har set, at håndværkeren har "glemt" at sætte momsen på.

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det var netop det svar, som jeg kunne bruge.

Mvh. Flemming

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)