Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber afhenter ikke betalt vare som aftalt

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har solgt en lampe tilbage i oktober på DBA-køber overførte 31/10 de 150 kr
Efter flere sms beskeder skriver jeg for 14 dage siden at hun har 14 dage til at afhente lampe da der er gået 2 måneder
Ellers vil jeg give den til en anden og hun mister sine penge
Hun skriver tilbage at det er forstået og hun vil hente den inden de 14 dage
Nu er der gået 14 dage-hun skriver evt søndag eller mandag næste uge
Jeg beder hende tjekke vores sms aftaler og fortæller at nu er fristen udløbet for vores aftale
Hun ringer mig op-sviner mig til-truer med at møde op hvis jeg tør være hjemme osv
Hun har hele tiden været hjertelig velkommen at afhente lampen
Men denne telefonsamtale med trusler og grimme nedladende ord vedr mig var dråben
Nu har hun sms diverse sludder samt anmeldt mig til politiet for tyveri idet hun har betalt for varen
Er jeg forkert på den eller køber og er skrevne sms besked aftale hun indvilligede i afhentning inden 14 dage bindende?
Kh Eva

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

himmel at du gider skrive så meget og lave så meget ud af 150 kr. Betal dog som minimum de penge tilbage i samme øjeblik du siger fristen er gået. 150 kr menneske - du overlever og du HAR jo fået 150 kr fra hende og ja  - hun skulle da afhente, men sælge til en anden uden at betale hende retur er ikke god stil
Get a life - betal tilbage bare

vh JH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler naturligvis pengene tilbage, og sælger til anden side.

Alt andet er virkelig dårlig stil, og faktisk ikke sikker på det er lovligt selv om du har andet på skrift.

Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første har jeg ikke solgt lampe til en anden-det er mere princippet i alle afhentnings aflysninger som køber har droppet og at hun ringer flere gange samt sender sms'er og tilsviner og true mig på livet der er essensen!!
Det har intet med beløbet at gøre -du skal iøvrigt egentligt svare pænt tilbage istedet for ligefrem nedladende
Det var bare en høflig forespørgsel herinde
Tror jeg undlader at stille spørgsmål herinde fremover hvis sådanne tilbagemeldinger er normale
God aften

Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper
Jeg spurgte selvfølgelig netop om jeg var forkert på den
Og er enig i det er dårlig stil-har selv haft købt og betalt for en vare- kunne ikke hente pga af sugdom osv så skrev at hun kunne selvfølgelig sælge til anden og undskyldte besværet
Tak for tilbagemelding

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor har du sat fristen?

Du har jo fået dine penge. Fylder lampen så meget?

Stil lampen udendørs, og glem det hele:-)

Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amadeo
Tror du misforstår ellers har jeg ikke forklaret mig ordentligt
Har skrevet i indlæg hvornår jeg modtog pengene
Varen blev reserveret 5/10-betalt 30/10 og der har været flere aftaler om afhentning-dette er aldrig sket
Køber forlanger pludselig at jeg skal køre fra Amager til Tåstrup og aflevere hvilket ikke har været aftalt
Dernæst skrev køber at hun ville hente for 2 uger siden og jeg skrev at nu var der gået 2 mdr så synes fristen ville være passende med 14 dages mulighed for afhentning-hvilket hun indvilligede i!
Køber skrev sms lørdag nat at den ville blive hentet denne uge
Og idag sms'er hun at evt søndag eller mandag
Jeg pointerede at min tålmodighed var ved at være opbrugt og at fristen vi indgik var idag
Opringning fra køber blev en overfusning-klamme møgkælling-trusler om at møde på min adresse hvis jeg turde være hjemme samt at jeg var anmeldt til politiet for tyveri idet jeg har lampe hun har betalt for og været velkommen at hente i 2 1/2 måned
Har aldrig haft til hensigt at være unfair-tværtimod
Men får stadig truende beskeder og opringninger
Mener hun er unfair køber-det har absolut intet med pengene at gøre!
Sådanne køb og handler har jeg faktisk aldrig prøvet før
Så synes hun er gået over stregen
Men må afvente-det nemmeste var at overføre pengene tilbage men synes at det der blev aftalt ikke på nogen måde er overholdt fra købers side
Jeg er rimelig medgørlig og fair men vi ikke trues og chikaneres -min holdning

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

saxen333:
Jeg er rimelig medgørlig og fair men vi ikke trues og chikaneres -min holdning

Du inviterer selv til balladen. Du skal forlange betaling ved afhentning og ikke andet. Første gang de misser en afhentning er varen bare solgt og du er videre i teksten til den næste køber og skal aldrig se dig tilbage, Der er kun den hårde måde at lære det på og det håber jeg da du har fået ud af det her.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg invitere absolut ikke til ballade !
Jeg har som køber altid overholdt skriftlige/mundtlige aftaler
Der er vi så forskellige!
Har lært af denne usympatiske køber der har haft fuld frihed til at udnytte ens flinkhed-og så ender med trusler osv
Ja-vil egentlig ikke bruge mere tid på dette-har stået model og brugt rigelig energi på denne køber og en erfaring rigere
Har besluttet at give lampe gratis til en der kan bruge den og måske ikke har midler til at anskaffe sig en
Desuden er man jo lidt naiv at søge og købe en stor gulvlampe hvis man ikke har transport miligheder eller evt aftaler om levering er muligt så langt fra ens hjem
Men det er som sælger ikke mit problem!
Tak for jeres kommentar

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

saxen333:
Tror jeg undlader at stille spørgsmål herinde fremover
Nu er det her mere et iværksætter forum end et forbruger forum. Så jeg er faktisk sikker på at der findes andre fora der er mere velegnet - for dig.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)