3 gode grunde til IKKE at stemme - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Giv mig feedback på mit website/webshop "

3 gode grunde til IKKE at stemme

Side 1 ud af 5 (49 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >
Amino-karma 222
Tilmeldt 24. okt 16
Indlæg ialt: 51

Skrevet 21-11-2017 kl. 08:30 | Låst
Gennemsnit 1.7 stjerner givet af 6 personer

Feedback på video.

Ja okay denne video har ikke så meget med kommunalvalget at gøre men hvorfor ikke lukrere lidt på den hype der er omkring det.Smile

Jeg har lavet denne korte animationsvideo og den handler i bund og grund om den politikerlede der findes mange steder. Trænger mit budskab igennem? 

Amino-karma 2.978
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14
Indlæg ialt: 647

Arne G.
Skrevet 21-11-2017 kl. 08:50 | Låst

Hvis du selv speaker videoen, så ros til dit engelsk - det er vist også det eneste positive, som jeg kan komme med her. 

Du kritiserer det politiske system. Du fortæller hvordan politikerne lyver, ikke ændrer noget som helst og ikke kæmper på folket? Kan du se hvad der mangler her? Det er en masse postulater, ikke et eneste eksempel og derved blot en række tomme budskaber uden argumentationsværdi. 

Du taler om "the truth". Hvilken sandhed er det? Hvordan er den anderledes end den nuværende? 

Endeligt taler du om, hvordan ingen politiker er "normale" hårdtarbejdende borgere og den høje løn, som politikerne tjener. Du er godt klar over, at folketingets formand er uddannet sosu-assistent, ikke? Henning Hyllested fra Enhedslisten er havnearbejder, og jeg kunne blive ved. Årslønnen for en MF'er er pt. 740.000 kr. hvilket er højt, men bestemt lavere end andre højindkomstgrupper. 

Jeg kan se, at du også har "hygget" dig med andre videoer hvor du kritiserer "systemet". Jeg formoder derfor, at det er en beskæftigelse som du har dig og som du kan fylde din dag ud med. Hvis du nu anvendte din tid konstruktivt, kunne du selv være med til at opbygge "det perfekte" samfund - i stedet sidder du bag en skærm og gokker den til din egen virkelighedsopfattelse. 

Amino-karma 222
Tilmeldt 24. okt 16

Get The Picture?
Skrevet 21-11-2017 kl. 09:44 | Låst

Nej det er min gode ven fra USA der speaker, jeg har blot lavet animationsvideoen (nej jeg har heller ikke tegnet tegningerne selv men har anvendt et program kaldet videoscribe)

Men 1000 tak for feedback. 

Ja det har du ret i. Videoen er fyldt med postulater der på ingen måde er underbyggede med konkrete eksempler. Jeg taler mere om den generelle (hos nogen ihvertfald) opfattelse af at politikkere lover og lover for at blive valgt og når det kommer til stykket viser de nada resultater. Og de ved godt at de ikke kan skabe resultater alene men det gør de ikke så mget ud af at fortælle..

The truth er blot et teknisk greb for at få folk til at se videoen (det har jeg lært af politikerne)

Nej jeg vidste ikke det med lønnen men tak for info. Til den løn er det da ufatteligt at de ikke udretter mere. jeg tænker også mere på dem der arbejder som sygeplejersker, hjemmesygeplejersker på plejehjem og i børnehaver. Jeg tænker ikke de får 740.000 om året men jeg vil da lige prøve at google det.

Ja du kan tro jeg hygger mig og nej jeg har selvsagt ingen illusion om at opbygge det perfekte samfund jeg bruger blot Youtube som en platform til at ytre min mening. Præcis som du gør på Amino. Men kig forbi en dag så kan vi gokke den af sammen

Amino-karma 2.978
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14

Arne G.
Skrevet 21-11-2017 kl. 09:49 | Låst

Jeg mangler stadigt: Hvor ser du nada resultater? Har vi ikke et samfund der kører rundt? Veje der virker, sygehuse der over den brede felt giver en god behandling til borgerne og borgere der ikke ligger og sulter i gaderne? 

Amino-karma 222
Tilmeldt 24. okt 16

Get The Picture?
Skrevet 21-11-2017 kl. 09:57 | Låst

Jamen Arne da!! Igen behøver du ikke tage mig alt for bogstaveligt. Jo du har helt ret der er masser af ting der fungerer og det er SÅ flotYes Jeg sigter mere til politikere der ikke vil pille ved efterlønnen og der var en eller anden præsident ovre i USA der ville bygge en mur til Mexico som det første når han blev valgt. Og herhjemme ser det ud til at det er de små skoler ALLE (det skal du ikke tage bogstaveligt jeg mener selvfølgelig ikke alle men mange) vil bevare. Men kan de holde det eller stikker de bare folk blår i øjnene?

Amino-karma 2.978
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14

Arne G.
Skrevet 21-11-2017 kl. 10:10 | Låst

Get The Picture?:

Jamen Arne da!! Igen behøver du ikke tage mig alt for bogstaveligt. Jo du har helt ret der er masser af ting der fungerer og det er SÅ flotYes Jeg sigter mere til politikere der ikke vil pille ved efterlønnen og der var en eller anden præsident ovre i USA der ville bygge en mur til Mexico som det første når han blev valgt. Og herhjemme ser det ud til at det er de små skoler ALLE (det skal du ikke tage bogstaveligt jeg mener selvfølgelig ikke alle men mange) vil bevare. Men kan de holde det eller stikker de bare folk blår i øjnene?

Du postulerer, at politikerne lyver, bedrager og misbruger deres magt. Hvordan skal jeg ikke tage dine postulater bogstaveligt, når det helt bogstaveligt er noget du kaster om med dig? Hvordan skal jeg være sikker på, at det ikke er dig der lyver og misbruger den platform som internettet giver dig for at sprede dine "holdninger"? 

Du kan da simpelthen ikke forlange at blive taget seriøst, hvis du ikke kan underbygge dine påstande. 

Amino-karma 222
Tilmeldt 24. okt 16

Get The Picture?
Skrevet 21-11-2017 kl. 10:55 | Låst

Jeg mener heller ikke om jeg har bedt om at blive taget seriøst men blot om feedback på en video. Men du har fuldstændig ret og jeg bør præcisere mit ønske om feedback meget mere

-Og det vil jeg så gøre herunder 

Jeg ønsker feedback på en lille animationsfilm jeg har lavet om politik. I behøver ikke at tage den alt for bogstaveligt da jeg blot på min egen personlige måde prøver at illustrere nogle af de ting jeg tror folk stejler over når det kommer til politik... i kan evt tage stilling til følgende 

Har i nogenside følt at politikere lover mere end de kan holde?? især op til et valg?

Føler i politikere får den hyre de er berettiget til eller hygger de sig bare til gangbangs istedet for at være til byrådsmøde?

Hvordan har i de med penge i politik og finder der overhovedet korruption sted?

Tænker i at politikere bruger deres tid på lobbyarbejde for bedre jobs i fremtiden og er det i det hele taget et problem?

Alle spørgsmålene er selvfølgelig baseret på en grov generalisering af politikkere. Der findes så sandelig også hæderlige politikere ligesåvel som der findes hæderlige brugtvognsforhandlere og 2. generations indvandrere. 

Amino-karma 313.997
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 15.874

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet 21-11-2017 kl. 11:04 | Låst

Du har virkelig ret. Jeg har aldrig stemt og det kunne aldrig falde mig ind at spilde min tid på noget så korrupt som politik. Politikerne griner af jer hele vejen ned til banken når de hæver sin million løn og pension.

Der er intet der fungerer i demokratiet. DK har verdens dårligste uddannelses system, verdens dårligste sundhedsvæsen og et system der kun går ud på at snyde befolkningen så meget som muligt. Det bedste man kan gøre er ikke at stemme. 1cstemme ændrer intet og 10 millioner stemmer ændrer intet når man har et system hvor de korrupte politikere kan gøre som det passer dem uden konsekvenser.

Amino-karma 2.978
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14

Arne G.
Skrevet 21-11-2017 kl. 11:07 | Låst

---sherlock---:

Du har virkelig ret. Jeg har aldrig stemt og det kunne aldrig falde mig ind at spilde min tid på noget så korrupt som politik. Politikerne griner af jer hele vejen ned til banken når de hæver sin million løn og pension.

Der er intet der fungerer i demokratiet. DK har verdens dårligste uddannelses system, verdens dårligste sundhedsvæsen og et system der kun går ud på at snyde befolkningen så meget som muligt. Det bedste man kan gøre er ikke at stemme. 1cstemme ændrer intet og 10 millioner stemmer ændrer intet når man har et system hvor de korrupte politikere kan gøre som det passer dem uden konsekvenser.

Hvad foreslår du i stedet for som alternativ? Sådan helt konkret?

Amino-karma 222
Tilmeldt 24. okt 16

Get The Picture?
Skrevet 21-11-2017 kl. 11:20 | Låst

Arne G. Jeg føler at du skælder mig ud og jeg bliver rigtig ked af det.

Jeg vil smutte ud og få lidt luft og samle tankerne. i den forbindelse tror jeg lige jeg smutter ned og stemmer.

God valgdag derude. Mojn

Side 1 ud af 5 (49 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >

RSS-feed

Besøg vores andre hjemmesider :
lll