Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med CFD'er

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskatningen af CFD'er attraktiv, fordi der er usædvanligt gode muligheder for at trække tab fra. 

Spørgsmål: Behandles korte og lange CFD positioner på samme måde skattemæssigt - dvs. under ét, eller bliver korte CFD positioner beskattet særskilt på samme måde som korte positioner i aktier?

På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår stadigt ikke du forsøger dig - ud fra tidl tråde der viser investeringer af mange mio og tvivl om selskab, person og nu om financielle kontrakter som er meget komplekse og ikke bare giver fradrag for alt tab og forskelligt fra aktier, råvarer, valuta osv - UDEN du helt enkelt får dig en revisor der kan svare på alle dine forsøg via skatteberegner og andet - hvor du jo sagtens kan taste tab og få beregnet skat, men jo ikke i sig selv få afgjort OM der var fradrag for tabet eller om det kun er i gevinst på samme - eller tidl år - og forskellen i kapitalindkomstskat og aktiers skat i aktieindkomst osv

Jeg tror du sparer mange penge ved nu at se at få den revisor på og sidde et par timer og gå det hele igennem fra A-Z

Lidt svar på det konkrete her http://www.daytrader.dk/skat-cfd-og-spreadbetting/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Forstår stadigt ikke du forsøger dig - ud fra tidl tråde der viser investeringer af mange mio og tvivl om selskab, person og nu om financielle kontrakter som er meget komplekse og ikke bare giver fradrag for alt tab og forskelligt fra aktier, råvarer, valuta osv - UDEN du helt enkelt får dig en revisor der kan svare på alle dine forsøg via skatteberegner og andet - hvor du jo sagtens kan taste tab og få beregnet skat, men jo ikke i sig selv få afgjort OM der var fradrag for tabet eller om det kun er i gevinst på samme - eller tidl år - og forskellen i kapitalindkomstskat og aktiers skat i aktieindkomst osv

Jeg tror du sparer mange penge ved nu at se at få den revisor på og sidde et par timer og gå det hele igennem fra A-Z

Lidt svar på det konkrete her http://www.daytrader.dk/skat-cfd-og-spreadbetting/ 

vh John Hannover

Hej John, 

Tak for dit svar og link. Linket svarer dog ikke på det konkrete spørgsmål, men er en generel gennemgang af beskatningen af CFD'er. Jeg har i min jagt på et svar tidligere søgt, fundet og læst artiklen. 

Jeg er helt enig i, at jeg har brug for en revisor, og jeg har talt med flere revisorer og skal tale med min primære revisor på søndag. 

Det er dog ikke helt nemt, selv når man bruger revisor. Jeg fik f.eks. en revisor anbefalet, som er skatteekspert, og som jeg kontaktede her til middag. Samtalen forløb nogenlunde sådan her:

Mig: "Hej, jeg har brug for rådgivning omkring brug af VSO, når man er næringsdrivende med handel med værdipapirer."

Revisor: "Det er meget nemt at rådgive om, for det er ikke lovligt at investere i aktier, når man bruger VSO."

Mig: "Nej, det er det normalt ikke. Men hvis man opfylder kriterierne for at være næringsdrivende med værdipapirer, så må man godt bruge VSO."

Revisor: "Nej, man må ikke bruge VSO til at handle aktier. Jeg har været revisor i 20 år, og jeg er 100% sikker."

Der sluttede samtalen. Jeg er 100% sikker på, at man godt må bruge VSO, hvis man er næringsdrivende med værdipapirhandel. Det står i Skats vejledning. Det står i lærebøgerne. Det står på tax.dk. Og først og fremmest står det i lovgivningen. 

Et andet eksempel. Jeg spørger to forskellige revisorer, hvilken rente jeg må tage på et lån, jeg yder et APS. Jeg har fået svar på 4% og svar på 12%. En tredje svarer, at man kan lave et lånedokument, hvor der tages en grundrente med tillæg af performance-afhængig rente. 

Når jeg spørger herinde, er jeg godt klar over, at jeg ikke nødvendigvis kan stole på svaret. Men jeg har fået mange svar - bl.a. fra dig - som har ledt mig i den rigtige retning. Hvis ingen har svaret, er det også ok. 

Jeg bruger Amino.dk som et supplement til revisor i forsøget på at navigere i en kompleks verden. Det er vel ok?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Maverick26:
Jeg bruger Amino.dk som et supplement til revisor i forsøget på at navigere i en kompleks verden. Det er vel ok?
klart ja - du har bare så mange lidt komplekse stillinger og selvklart skal du så bruge en revisor der er på toppen til lige dit behov. Har du prøvet www.agera.dk og specificeret helt klart det du vil - Værdipapirer - næring - 10 mio eller hvad det er - VSO til formålet - for at kun de som føler sig påklædte kommer ind 

Jeg mente også at VSO og aktier er no-go - enig i at de kan hvis det er i næring  men er det næring i de tilfælde du kommer med hvor du sparer op personligt i aktier i VSO og jo ikke driver næring som sådan med papiret? Jeg ved det ikke og ville ikke turde sige ja/nej bare ud fra google af problematiiken

Jeg mener dog, at før man anses for at drive aktiehandel som næring er der ret hårde bedømmelseskrav som du bør få checket. Jeg mener at det ofte handler om hvorvidt den eller de personer som varetager handelsaktiviteten, har en uddannelses- eller arbejdsmæssig tilknytning til det finansielle marked og at det ikke er nok, at aktierne i sagens natur købes for at få indtjening vedhandlen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Maverick26:
Jeg bruger Amino.dk som et supplement til revisor i forsøget på at navigere i en kompleks verden. Det er vel ok?
klart ja - du har bare så mange lidt komplekse stillinger og selvklart skal du så bruge en revisor der er på toppen til lige dit behov. Har du prøvet www.agera.dk og specificeret helt klart det du vil - Værdipapirer - næring - 10 mio eller hvad det er - VSO til formålet - for at kun de som føler sig påklædte kommer ind 

Jeg mente også at VSO og aktier er no-go - enig i at de kan hvis det er i næring  men er det næring i de tilfælde du kommer med hvor du sparer op personligt i aktier i VSO og jo ikke driver næring som sådan med papiret? Jeg ved det ikke og ville ikke turde sige ja/nej bare ud fra google af problematiiken

Jeg mener dog, at før man anses for at drive aktiehandel som næring er der ret hårde bedømmelseskrav som du bør få checket. Jeg mener at det ofte handler om hvorvidt den eller de personer som varetager handelsaktiviteten, har en uddannelses- eller arbejdsmæssig tilknytning til det finansielle marked og at det ikke er nok, at aktierne i sagens natur købes for at få indtjening vedhandlen

vh John H

Jeg er fuldstændig enig i din beskrivelse af, hvad der kræves, for at der er tale om næring. Jeg har læst samtlige afgørelser, som Skat linker til i deres vejledning. Jeg tjekker alle bokse: uddannelse, tidligere beskæftigelse, handelsvolumen og antal handler.

Jeg har ikke noget særligt ønske om at være næringsdrivende med aktiehandel, da skatten er højere. Det er udelukkende et ønske om at følge reglerne - nå ja, og så det faktum, at short handel beskattes som væddemål, hvis man ikke er næringsdrivende med værdipapirhandel, hvilket jeg finder absurd i betragtning af, at CFD kontrakter beskattes som finansielle kontrakter med usædvanligt gode muligheder for at modregne tab, som man kan se i det link, du linker til længere oppe. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er et projekt under opstart og med de beløb, der har været nævnt ville jeg - i dine sko - bede SKAT om bindende svar i forhold til næring eller ej, hvis VSO tænkes brugt. Det er en billig forsikring.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du spørg til er noget som de færreste revisorer direkte kan svare på, da der ikke er mange med samme situation som dig. Derfor skal du have fat i en som er skatteekspert.

Jeg kan svaret på noget af det, men er enig med John i at der er mange komplekse spørgsmål du spørg til og kan afhænge af sammenhængen mellem de forskellige områder.

Kender en som jeg har samarbejdet med i flere år og uden tvivl en af landets førende skatteeksperter. Jeg sender en direkte besked til dig med navn og nummer.

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Det du spørg til er noget som de færreste revisorer direkte kan svare på, da der ikke er mange med samme situation som dig. Derfor skal du have fat i en som er skatteekspert.

Jeg kan svaret på noget af det, men er enig med John i at der er mange komplekse spørgsmål du spørg til og kan afhænge af sammenhængen mellem de forskellige områder.

Kender en som jeg har samarbejdet med i flere år og uden tvivl en af landets førende skatteeksperter. Jeg sender en direkte besked til dig med navn og nummer.

Tak for det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)