Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udsalg på kopi-Lego i Hillerød..?!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var netop i Harald Nyborg i Hillerød og lige indenfor indgangspartiet var der en kæmpe udstilling med kopi-Lego.. Ikke bare lego lignende plastic klodser, men 1:1 kopier af grundklodserne.. Figurerne var anderledes og døre og vinduer osv. var en lille smule ændret.

Hvad sker der dog her?!
Hvis ikke en gang Lego kan beskytte deres varemærke i DK er eventyret da snart slut..?

Er der nogen herinde der kan forklare hvordan det kan lade sig gøre? En koncern som Harald Nyborg må da have ryggen fri juridisk eller?

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Lego har jo tabt sager om rettigheder, da disse - så vidt jeg har forstået - er udløbet.

Harald Nyborg fortæller, at de har spurgt Lego om at få deres produkter i butikken, men at Lego ikke var interesseret, så det blev altså dette kopimærke.

Jeg bliver ikke kunde, men lovligt er det...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"Legos patent på den klassiske Lego-klods er udløbet for mange år siden, og derfor er det ikke ulovligt, når konkurrenter vælger at gå ind på det danske marked."

Sakset fra artikel på eb ...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ærligt talt, så kan jeg godt forstå at LEGO ikke gider lege med Harald Nyborg. Den kæde er kendt for at sælge noget ret så billigt *skrammel*. Mange kalder kæden for Harald Skrald og lignende. Og jeg skal ikke gøre mig til dommer om det er retfærdigt eller en. Men jeg kan godt forstå at LEGO ikke vil sættes i forbindelse med det.

Jeg forstår så heller ikke at Harald Nyborg overhovedet vil begynde at sælge legetøj...

Men at de nu sælger billige kopi-klodser passer måske også bedre ind i deres koncept.

/Jesper

Fra Borup
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Fra  sjovogkreativ.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har testet nogle forskellige pakninger for sjov lige netop fra Sluban da vi gerne vil sælge LEGO i vores webshop https://sjovogkreativ.dk/ da vi er rigtig glade for LEGO's produkter.

Hold op en dårlig kvalitet! De når slet ikke LEGO's standard i kvalitet. Man kan mærke, at plast materialet er blødere som betyder at klodserne ikke kan sættes ordentligt sammen og din samlet enhed falder simpelthen fra hinanden. Klistermærkerne som kommer med er også i rigtig dårlig kvalitet som ikke kan sidde fast og instruktionen er ikke for børn. Det er billigt, men jeg tror, at Harald Nyborg får travlt med reklamationer når folk begynder at købe disse billige kopier og finder ud af hvor dårlig kvalitet det er. Det er i hvert fald ikke et produkt som vi nogensinde kommer til at sælge hos os.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)