Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms inddrivelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

 Jeg startede som selvstændig nogle måneder siden igen og har indberettet moms for perioden.

Jeg har så indberettet et negativt beløb til SKAT grundet opstartsomkostninger. Jeg skyldte SKAT omkring 900kr. inde på min skattekonto.

 efter jeg har indberettet den negative moms står der under fremtidige posteringer ""inddrivelse, ikke frigivet"" En som kan forklare mig helt præcis hvad dette betyder og hvor lang tid dette typisk tager? 

Venlig hilsen
Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat trækker altid ældste skyldige først så der modregnes de 900 kr - men hvor lang tid det tager før den frigives varierer da det er manuelt

Du skal i alle fald jo så have en købsmoms der overskrider de 900 kr + det beløb der står som ikke  udbetales/hæves (mener 200 kr er normal undergrænse som skydes til næste gang hvis under det, men man kan selv ændre det) og du skal have en NemKonto med dit CVR tilknyttet. Tid må de nok tale med skat om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal have lige knap 72.000kr - men synes blot at det er underligt at der står "inddrivelse, ikke frigjort" Normalt plejer der blot at stå "ikke frigivet" under fremtidige posteringer 

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tror blot "inddrivelse" står grundet at du havde en skattegæld på de 900 kr inden helt enkelt - de inddrives jo i momsen. OM der er mere i det (et evt ønske om noget bilagsdokumentation) ved kun skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må vente og se. Hvor lang tid plejer der at gå fra man indberetter til at de er udbetalt fra SKAT? Kan se at der står 3 uger, men de venter vel ikke til sidste dag? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis IKKE inddrivelse/ikke frigivet fra 2 dage til 3 uger - hvis inddrivelse og dermed manuel behandling - kan der gå længere - det kan også tænkes de så lige vil have noget på de 78.000 moms i start - men det kan også sagtens bare gå af sig selv. KUN skat kan svare dig - ring eller skriv under kommunikation og hør til om det er de 900 kr inddrivelse der er proppen og hvornår skat venter det ud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver den lige frem til fredag, ellers må jeg give dem et kald. Hele regnskabet er revideret, så det skal ikke være et problemet. Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)