Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

under tvangslukning, tele selskab, må de det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 47
Fra  OnSite Safety Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kære med Amino'er

Jeg har set mig selv i en dårlig sitiuation men er ved at være kommet på ret køl igen og så nu det her.

Ved oprettelsen af min virksomhed fik jeg valget mellem at afslutte årsregnskab 31-9 eller 31-12, jeg valgte 31-12 men troede jeg havde valgt 31-9 hvilket advokaten som oprettede for mig anbefalede da det ville gøre at mit første regnskabsår blev va 7 måneder længere og dermed pænere, jeg troede jeg havde valt dette men havde altså valgt kalenderåret istedet hvilket jeg godt kan se ideen i.

Efeterfølgende har jeg ikke været opmærksom på jeg havde en eBoks tilknyttet, det betyder jeg ikke har modtaget breve fra Skat om at jeg manlgede at indberette regnskab for 2016. alt dette er min egen fejl. den er jeg helt med på.

jeg modtager så et brev med posten fra Erhvervsstyrrelsen om at jeg er under tvangslukning, dette brev kommer med posten hvilket jeg modtager 8-9-2017. jeg tager herefter fat i Revisor (har IKKE tidligere været tilknyttet) og han foklare hvad det betyder og hvad der skal ske, alt dette sættes i gang, 20-9-2017 modtager jeg så brev fra Sø og Handelsretten om jeg har 10 dage (30-9-2017) til at indberette komplet regnskab med dokumentation for kapital m.m 2016 samt til dato 2017 samt søge om genoptagelse. vi får mulighed for at ansøge om møde i Skifteretten 3-10-2017 med de annullere mødet samme dag da de har modtaget alt matriale og at sagen sætte i bero, det oplyses også på fårespørgsel at der vil gå 1-2 uger fra genoptagelsen (3-10-2017) til selskabet er i "normaldrift" og "under tvangsopløsning" forsvinder på cvr.dk

Det var så baggrunden for mit spørgsmål....

 4-10-2017 lukker mit teleselskab for udgående trafik (opkald, sms og internet) melle kl9-11 jeg kan dog ringe til dem, efter en snak på ca 10 mim bliver jeg oplyst at de har kontrolleret cvr og har spæret mig fordi jeg er under tvangslukning, dette har jeg egentlig forståelse for selvom jeg ikke er enig da jeg ikke skylder noget og har fri tale og sms, jeg spørger så til om det bliver lukket eller hvordan jeg skal forholde mig, den flinke kunde medarbejder skal lige forhøre sig i baglandet og vender tilbage og oplyser at der intet sker og det bliver genopåbnet så snart cvr.dk har skiftet min status til normaldrift og nummeret fortsat vil være aktivt. da jeg er på kursus i disse uger har jeg ikke det store behov for at kunne bruge dette og væbner mig med tålmodighed da jeg er under genoptagelse af virksomheden og ikke gider gøre et stort nummer ud at det.

Men så idag 11-10-2017 mellem kl 12-16 lukker de så alt, jeg opdager dette da der pludselig står ingen tjenste på telefonen, jeg tager ud i en forretning men er her først efter kl 17.00 hvor deres kundeservice er gået hjem, jeg bliver her oplyst at det hele er lukket (opsagt) mobil, hoved nummer, data kort og internet.

Må de det? hvad gør jeg?

Et nyt nummer vil koste mig omkring 65-70.000 ex moms i ændringer / udskiftning og genanskaffelse af alt matiale som dekoration af bil, trailere, container. reklame banner og ca 800 skilte/mærker, samt nye visikort, reklame materiale m.m så er meget interesseret i at beholde det jeg har / havde.

Jeg har endda oplyst jeg er under genoprettelse og har dokumentation fra Ervhervsstyrrelsen og Sø og Handelsretten på dette.

Jeg har været kunde her i omkrin 8 år privat og  et par år med erhverv, har altid betalt til tiden og været en stabil kunde.

Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at finde forretningsbetingelserne for din aftale frem. Flere af teleselskaberne har i disse regler om hvornår selskabet kan ophæve aftalen. Typisk ved blandt andet konkurs, betalingsstandsning mv. Prøv at se hvad dit eget teleselskab siger og få taget en dialog med dem om problemet.

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 47
Fra  OnSite Safety Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik
Tak, jeg kontakter dem også i morgen når de er mødt ind, jeg prøver lige at se om jeg kan finde betingelserne frem og være forberedt på det punkt.
Mvh Bo

Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står helt sikkert i deres forretningsbetingelser.

Hvis firmaet er et selskab, er tlf-selskabet 100% sikker på ikke at få deres udlæg fra et tvangslukket firma, det kan forholde sig lidt anderledes med personligt ejet, da indehaveren jo hæfter for alt. At det så stadigt kan være vanskeligt at inddrive gælden, når ejeren er gået fallit, vil jo nok gøre at tlf-selskabet vil handle på samme måde uanset om det er personligt eller et selskab.

Men frem med betingelserne, har du accepteret det på et tidspunkt ved oprettelsen, ja så har du ikke ret til at beholde det.

Mine egne oplevelser med tlf.selskabers kundeservice, har lært mig at få alt på skrift, som jeg aftaler med kundeservice, da de lover en masse, som den næste medarbejder ikke kender en hujende fis til.

Så sørg for at få det skriftligt - på en mail, og med sælgerens fulde navn. Så er det nemmere at klage og få ret.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

se om du enten får dem til at blot sætte firmaaftalen i bero så nummeret bliver der - og se hvad betingelserne siger og går det slet ikke, så forklar dit problem og bed om i det mindste at få mulighed for privat at lave et abonnement med samme nummer så du på den måde holder nummeret, til det kan føres tilbage til selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu nævnes der Ikke teleselskab (og er i princippet jo også underordnet). Men tog et kik på TDC's erhvervsbetingelser. Her nævntes konkurs og det er jo ikke tilfældet her. Ulempen er så at virkningen af en tvangsopløsning som oftest netop har samme virkning som en konkurs.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kunne beholde dit nuværende telefonnummer.

Foreslår at du faxer kortfattet forklaring sammen med dokumentationen fra Ervhervsstyrrelsen og Sø og Handelsretten til Telias erhvervskundeservice.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg ville prøve at få dit nummer over i din privat-aftale til sagen er afsluttet. Der er krav om, at telefonnumre skal sættes i karantæne i 3 måneder, så hvis de er lidt samarbejdsvillige, så kan du sikkert få det tilbage eller flyttet.

Det lyder til, at du er kunde hos en af de større udbydere. Hvis det er tilfældet, så gør dig selv den tjeneste, at få fat i en medarbejder lidt oppe i systemet. De er som regel til at få fat på igen så du kan følge op på sagen uden at skulle forklare situationen hver gang.

Held og lykke med det. 


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. May 16
Indlæg ialt: 47
Fra  OnSite Safety Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres kommentar, jeg kan kun finde noget omkring konkurs i mine betingelser.

Jeg afventer deres kundeservice åbner så jeg kan kontakte dem.

Danmaks bedste flexible overvågningsløsning for byggebranchen www.onsite-safety.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)