Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

“Under-virksomhed”?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 16
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Måske et dumt spørgsmål, men er meget ny på det her.

Jeg har et PMV hvor jeg selv driver et lille hobbyfirma.

En kammerat og jeg er nu igang med et lille projekt hvor vi på sigt måske kan tjene lidt småpenge.

Mit spørgsmål er nu;
Kan man oprette en “under-virksomhed” som kan høre til under min nuværende, så cvr nr, Erhvervskonto mv kan køre som det plejer - blot med ny indtægt?

I så fald - skal regnskab så køre sammen eller hver for sig?

Og er der evt andet jeg skal tage højde for?

God weekend til Jer alle! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Med PMV kan du bare køre alt i det PMV du har - samme regnskab osv - men det er jo så dit og din indtægt så det er ikke så lige til at dele med vennen da du ikke kan have ansatte i et PMV
Du må gerne have flere forskellige aktiviteter i dit PMV. Jeg ville bruge et regnskab der kunne vise hver aktivitet for sig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 16
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar!

Må man så kalde det her projekt et “firmanavn” som blot hører under mit firma?
Så man kan se det er samme firma, men to forskellige “instanser”?

Vil man kunne oprette en ny dinero-konto til mit firma (til det nye projekt), eller skal man lave en regnskab (eks. excel) sideløbende for at have et overblik?

Og til sidst: min kammerat er fint klar over det juridisk set vil være min indtægt, men vil det måske være muligt at lave et dokument/kontrakt hvorpå vi begge skriver under på at dele indtægten?

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du mener at i kan tjene penge på det og du vil dele med din ven, så er fremgangsmåden at have det adskildt fra din hobby virksomhed. Du kan godt have det samlet men det kan nemt blive noget rod. Opret en virksomhed med seperat CVR det vil i blive gladest for hvis det bliver en succes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt noget rod ikke - for du kan ikke have ansatte og dele indtægten skattemæssigt er lidt rodet og - kan det her betale sig for en omsætning under 50.000 kr virkeligt fordelt på 2 projekter og 2 personer?

Du skal under alle omstændigheder bruge samme CVR men kan jo godt kalde projekterne noget forskelligt og samlet regnskab til skat skal jo være ET regnskab men du kan jo lave to og slå dem sammen

Du er ellers ude i et selskab hvis I skal have mere end det du har nu i PMV og det vil koster med 2 arbejdsskadeforsikringer, ny erhvervskonto i bank osv - let noget med 5-8000 kr og kan du så lave regnskab for et IVS eller ApS osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent praksis vil det være nemmest hvis vennen blot er ansat og får løn på baggrund af overskuddet. Den måde kan indtægterne deles. Men hvis deres projekt udvikler sig til noget virkelig genialt og bliver noget helt andet end 50.000 kr. Så vil vennen stå i en dårlig situation i forhold til ejerstruktur. Men det kan selvfølgelig løses med en veludført skriftlig aftale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:
Rent praksis vil det være nemmest hvis vennen blot er ansat og får løn på baggrund af overskuddet
Jep men så skal der ændres til enkeltmandsvirksomhed eller andet da PMV ikke må have ansatte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)