Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdninger til webdesign søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er helt grøn herinde og håber at dette indlæg er accepteret på amino.dk

Jeg har for nyligt startet en webshop. webshoppen hedder www.delooks.dk og forhandler et udplukket udvalg af moderne ure og sølvsmykker til kvinder. Målet med webbutikken er at kunne tilbyde et stort udvalg af primært sølvsmykker ud fra den nyeste trend til priser, hvor de fleste kan være med.

Jeg er ret ny indenfor nethandel og følger derfor meget dels andres råd og dels min egen mavefornemmelse, når jeg arbejder med den visuelle del af hjemmesiden samt markedsføringen. Jeg håber derfor at nogle af de erfarne (og mindre erfarne) brugere herinde vil bruge et par minutter på at gå min hjemmeside igennem og komme med noget konstruktiv feedback - primært på det visuelle.

Jeg er slet ikke startet på SEO endnu, og er klar over at der mangler en masse ift. beskrivelser, Meta descriptions og søgeord, så det behøver i ikke fortælle mig :-) Men jeg har overvejet meget at gå i gang med det selv og vil derfor høre om der er nogen af jer, der har investeret i bogen SEO-LEX og om den kan klæde en nybegynder i SEO nok på til at kunne udnytte webshoppens markedsføringsmæssige potentiale?

Jeg håber der findes nogen herinde, der kunne tænke sig at give noget konstruktiv kritik og evt. nogle gode råd :-)

Med venlig hilsen

Mathias Kjærgaard

delooks.dk

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Lige et par ord herfra :)

Først det allervigtigste !

1) Har du undersøgt hvor stor konkurrencen er indenfor det produktområde du tilbyder ?, hvad du kan forvente at sælge ?. Ved du hvem dine største konkurrenter kommer til at være ?.

Ved godt at du ikke er gået i gang med SEO og markedsføring endnu, men det burde være klar FØR du launcher din shop.

Brug forskellige værktøjer til at holde øje med udviklingen. Først og fremmest google analytics, men også SEO monitor som du kan finde hos Mikkel deMib Svendsens firma side http://seo.waimea.dk/ , SEO monitor er netop er rigtig godt til at analysere hvor du ligger i forhold til konkurrenterne, og på hvilken områder de gør det bedre end dig.

Omkring udseendet, så er det jo et fint, men meget standard layout. Gætter på at du har brugt et standard tema. 2 nuancer af grå er brugt som hovedfarver, det sikre med også kedelige og karakterløst valg. Jeg ville finde en signatur farve man så forbinder med din forretning. Generelt er der ikke noget der får siden til at skille sig ud som den ser ud nu.

Der er ingen tekst eller for lidt tekst på siden, hvilket er temmelig vigtig for den basale SEO fungerer og du har grundlag for at lave gode metatags og sidetitler. Uden det får du svært ved at skabe et acceptabelt ranking score hos google.

Det var bare det mest grundlæggende, der er meget mere du kan gøre når det er på plads-- håber du kan bruge det til noget

/Mads

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Tillykke med din nye shop.

Jeg har kigget hurtigt på den, og her er mine umiddelbare tanker.

For det første synes jeg visuelt, at den er sat meget flot op. Billederne er ens sat op, og i fin kvalitet, hvilket jeg mener er vigtigt, når du sælger ure i den prisklasse.

Billederne af de kortmuligheder jeg har som brugere (Dankort, Visa etc.), som findes i bunden og toppen kan måske gøres lidt mere tydelige og bedre kvalitet.

Jeg savner muligheden for at kunne bestille varer, der ikke er på lager (eller i hvertfald få en mail, når de er på lager igen) https://delooks.dk/shop/10-ure/347-lambretta-cielo-34-hvidsort/

Når jeg trykke ind på ure (https://delooks.dk/shop/10-ure/) får jeg først muligheden for at vælge mærke, og først under dette muligheden for at se alle ure. Jeg vil klart foretrække at vise alle ure i denne sektion, jeg havde valgt mærke i drop down menuen, hvis jeg vidste, hvilket mærke jeg skulle bruge.

Gør din konkurrence omkring at vinde et Daniel Wellington ur meget mere tydelig (en pop-up skader ikke). Folk vil meget gerne deltage i disse konkurrencer, og jeg savner lidt mere information (hvornår bliver vinderen trukket, hvor får vinderen besked etc.)

Ift. SEO-lex, så ja det vil det helt sikkert. Du vil kunne lære det basale, men opmærksom på at det vil tage utrolig lang tid fra du går i gang med at lære og implementere til at se konkrete resultater ift. trafik og konverteringer. Hvis du skal have gang i shoppen, så start med det basale SEO arbejde og påbegynd Adwords/Facebook annoncering i mellemtiden for at få trafik og data på siden.

Jeg håber du kunne bruge det til noget :)

/Martin Sølberg

Tilmeldt 9. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Tak for dine svar.

Som sagt har jeg slet ikke været i gang med SEO endnu. Dog har jeg analyseret markedet og konkurrencen og har facebook annoncering på plads og al adwords kører gennem et marketing bureau.

Vi arbejder pt. på at få et mere karakteristisk tema med nogle farver, der henvender sig mere til målgruppen og udtrykker den stil vi vil udtrykke.

Mvh Mathias

Tilmeldt 9. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tusinde tak for dine svar.

Jeg har også haft i mine overvejelser at tilbyde varer, der ikke er på lager, men da jeg allerede flere gange har oplevet leveringsforsinkelser på 2-3 uger fra mine leverandører, har jeg slået tanken ud af hovedet - Jeg vil ikke risikere at få dårlig omtale og trustscore, fordi jeg ikke kan overholde leveringstiden.

Jeg har allerede annoncering på adwords, facebook og en smule på instagram, men synes ikke konverteringen er høj nok.

Mvh Mathias

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Du bør ihvertfald give folk mulighed for at få en mail, når den er på lager igen de fleste systemer tilbyder denne mulighed.

Ift. konverteringen, så er det vigtigt at se på, hvor folk falder fra. Denne kan du følge direkte i din Google Anaytics (lægger de overhoved varer i kurven? Er det i check-out flowet?).

Generelt er der 2 overordnede punkter, der spiller ind. 

Hvor relevant er den trafik, der kommer ind på siden? Opfylder du her kundens behov.

Hvordan er siden UX, er det nemt at lægge varer i kurven og herefter bestille etc.

Jeg er sikker på, at dit Adwords Bureau kan hjælpe dig med ovenstående punkter (deres opgave er ikke blot at få trafik ind på siden, men sikrer at du får flest transaktioner ud fra det givne budget.

/Martin Sølberg

Tilmeldt 20. Jul 17
Indlæg ialt: 35
Fra  EMPENO Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Det visuelle har du allerede fået en masse god feedback på, så det vil jeg holde mig fra.

Min mening om SEO-LEX: Den er alle pengene værd. Det er et rigtigt godt sted at starte, hvis du vil i gang med SEO. Det hele bliver forklaret i øjenhøjde og der vil efterhånden som du læser og efterfølgende være rigeligt at tage fat på. 

Følg eventuelt også med i hvad Henrik Bondtofte skriver på sin blog og i sin bog om LinkBuilding. Mikkel deMib og Lars Skjoldby er bestemt også værd at følge.

Derudover er der en række udenlandske blogs og websites, der kunne være interessante - men som helt ny på SEO er det måske fint, at tage det glimrende danske materiale først.

Jeg bruger desuden diverse danske og engelske PodCasts om SEO og online marketing når jeg går eller løber en tur. Jeg lærer noget nyt og får nye idéer og ny inspiration hver gang.

Jeg håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke med det hele :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)