Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man hvis en kunde sender et brugt produkt tilbage?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvad gør man hvis en kunde sender et brugt produkt tilbage (f.eks. en creme, hvor der er taget af cremen)? Eller hvis produktet sendes tilbage senere end returneringsfristen, som fremgår af ens betingelser? 

Jeg håber, at der er nogen der kender svaret. 

Tak på forhånd. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelse: 

Hvad gør man, hvis en kunde sender et produkt tilbage og klager over en fejl, som tydeligvis er forårsaget af kunden? 

Eller hvis kunden uretmæssigt klager over kvaliteten af produktet (f.eks. en creme eller olie, hvor virkningen kan variere)? 

Fra Gentofte
Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. 

Dog kunne jeg ikke finde svar på spørgsmålet, i tilfælde af at kunden leverer et produkt tilbage for sent. Nogen der ved man gør i dette tilfælde? 

Tak på forhånd. 

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 297
Fra  SNEAKERLACES.DK Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en kunde leverer et produkt tilbage for sent kommer det meget an på hvor sent? snakker vi 1,2, 3 uger for sent så det sku bare at bytte/returnere pengene. Ja faktisk vil jeg mene at selv efter laaaangt længere tid ville jeg tage imod retur såfremt det er et produkt der kan gensælges (og ikke er brugt eller overskredet udløbsdato hvis sådan en er der). Jeg ved at du juridisk set har loven på din side hvis kunden returnere langt efter hvad dine handelsbetingelser skriver men gi' da kunden en god service og skriv at trods den sene levering bytter i / returnere alligevel. Det giver goodwill hvorimod et afslag kun giver sure kunder (ja jeg ved det er unfair men sådan er kunder nu engang). Du har et ringe produkt hvis du ikke kan sælge det igen. 

De generelle regler er at kunden har 14 dage til at MEDDELE dig at de ønsker at returnere og derefter yderligere 14 dage til faktisk at sende produktet retur. Dette giver altså 30 dages retur som minimum efter de nye regler. Hvor tit er det at en kunde returnere efter denne frist? næsten aldrig tror jeg.

SNEAKERLACES.DK - Snørebånd og skopleje fra Mr. Lacy, Lace Jam, Relace, Staeckler, Angelus og Jason Markk.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

LargoLange:

Tilføjelse: 

Hvad gør man, hvis en kunde sender et produkt tilbage og klager over en fejl, som tydeligvis er forårsaget af kunden? 

Eller hvis kunden uretmæssigt klager over kvaliteten af produktet (f.eks. en creme eller olie, hvor virkningen kan variere)? 

Jeg har svært ved at finde ud af om du spørger om én eller to ting.

Du har i hvert fald gang i to forskellige ting.

1) Fortrydelsesret ved fjernsalg. 
(Det er vist allerede fint belyst af andre i denne tråd).



2) Reklamation over et produkt - herunder returnering af (resten af) produktet.

Når en kunde reklamerer, så skal det naturligvis behandles professionelt.

Du anfører at kundens reklamation/klage er uretmæssig. Det kan man - som sælger - godt "synes". 
Men du skal overveje nøje om du - som sælger - har gjort hvad du kunne for at gøre det klart for kunden hvad denne med rimelighed kan forvente.

Hvis kunden klager over en fejl, som du mener tydeligvis er forårsaget af kunden, så skal du tænke nøje over, om du med sikkerhed har givet kunden al den nødvendige information om produktet, herunder opbevaring, anvendelse mv.

Hvis kunden klager over kvaliteten af et produkt, som du f.eks. har anprist har nogle specifikke egenskaber/virkninger, så skal du tænke nøje om om du tydeligt har gjort opmærksom på, at egenskaber/virkning kan variere fra person til person, eller om der på anden vis er forudsætninger/begrænsninger.

Opfat reklamationen som en gave. 
Langt de fleste kunder vil bare være irriterede/sure, og vil ikke orke at reklamere.
I stedet taler de måske dårligt om produkt/forretning til deres venner. 
Og handler der aldrig mere.

Når de gider at reklamere, så er der mulighed for at du faktisk kan vende en dårlig oplevelse til en god oplevelse. 
F.eks. ved at "lægge dig fladt ned" og beklage at du måske ikke har været tydelig nok om produktet. Og så returnere det fulde beløb til kunden, og dertil give en rabatkode på f.eks. 15% til næste køb. 

Dermed måske få kunden til at kunne lide din forretning pga. din professionelle og venlige/overskudsagtige behandling af reklamationen.
Måske endda så meget at kunden også vil omtale din behandling positivt for dine venner, så du får rigtig god markedsføring ud af det.

Der ER selvfølgelig også risiko for at du er rendt ind i en ulidelig, urimelig brokke-person. Dem er der nogen af - men ikke så mange.
Hvis det er sådan en, så returner beløbet og glem alt om det.
Og hvis den samme person gør det igen, så returner også beløbet anden gang, og blacklist så eventuelt kunden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)