Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af mobilepay betaling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg bruger mobilepay i min virksomhed, når folk betaler til mig vil danske bank jo gerne have en lille del.

hvordan skal jeg bogføre det i dinero. jeg laver jo en faktura på beløbet, fx. 1000 kroner, men der kommer jo kun 975 (ikke præcise tal) ind på min konto.

håber i kan hjælpe, så jeg får mit regnskab til at passe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktura betalt med 975 kr mod bank og 25 kr med gebyrer bank. Jeg ville bruge kassekladde og 2 linjer men der kan godt være en eller anden automatik

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt tak for svar.

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg har gjort det rigtigt men jeg gør følgende(har anden bank end DB)

Hvis jeg sælger for 1.000,- så trykker jeg betalt med mobile pay.
Så overføre jeg fra DB konto 975,- som er det der står efter de har trukket gebyret, til min egen konto og postere det i dinero med knappen flyt mellem konti mener jeg den hedder.
Og til sidst når jeg kan se det gebyr de har trukket bogfører jeg det som gebyr til bank under diverse mener jeg den hedder.

Hvis det ikke er rigtigt så må I lige rette for så har jeg en smule(meget) arbejde foran mig🙈

Mvh. Morten

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg blander mig men jeg bogfører det lidt anderledes tror jeg.

Jeg bogfører den fulde betaling på kundens konto (Dinero) så fakturaen er færdig bogført - i eksemplet 1.00 kr. Hver dag laver jeg så en bogføring på gebyrerne (konto 7220) med banken som modkonto.

Teksten på dagens gebyr-postering er den samme hver dag med angivelse af antallet af transaktioner som ligger bag (4x mobilepay gebyr a 0,75 kr. på dagens indbetaling). På månedens sidste gebyr-postering uploader jeg regningen for månedens gebyrer fra Mobilepay så bilaget er tilknyttet en postering i den rette måned.

Herved får jeg mit bogholderi til at stemme hver dag inkl. balancen i banken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:
Jeg bogfører den fulde betaling på kundens konto (Dinero) så fakturaen er færdig bogført - i eksemplet 1.00 kr. Hver dag laver jeg så en bogføring på gebyrerne (konto 7220) med banken som modkonto.
så længe alt stemmer der det fint  men det er jo samme resultat som at du bogfører 1 kr mod kundens konto (hvad du jo skal) og så med det samme 95 øre i bank og 5 øre på gebyr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)