Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet at en ganske alm bankkonto (ingen lån el. lign.) kan være en udfordring.
Kan det virkelig være rigtig ? Det stopper jo iværksættere i et omfang der virker lidt "forkert" ?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan har det været i mange år.

Jeg kontaktede 105 banker før jeg fik en erhverv konto.

Men jeg kender også andre der har fået en erhverv konto hos den først bank de kontanktede med 0kr i lommen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad du mener med udfordring. Hvis du mener det koster noget, så er det helt korrekt. Bankerne har en ca om på 1500-1700 kr ved at drive en erhvervskonto + en vis risiko selv uden lån Mere om det i video HER I LINK - og betaler for at have dine penge stående da renten er negativ

Hvis du i øvrigt ikke er i RKI og er indstillet på risiko for gebyr, så er udfordringen til at overskue - her lidt om hvordan det bedst gribes an http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

SejerPS:
Det stopper jo iværksættere i et omfang der virker lidt "forkert" ?

Det har du fuldstændig ret i. Jeg er bestemt tilhænger af, at man skal kunne oprette en bankkonto i Nationalbanken, hvor rødt et sådant forslag end måtte være.

Giv en mail, hvis du har konkrete udfordringer. Jeg kan måske hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Jeg er bestemt tilhænger af, at man skal kunne oprette en bankkonto i Nationalbanken, hvor rødt et sådant forslag end måtte være.
det er ikke bare rødt - det er hovedet totalt under armen. En statsbank til finansiering af alle de som krakker og er i RKI eller alle de som aldrig har økonomi til at burde starte trods 70 pengeinstitutter - og med tanke på statens evne til at drive den slags

Det er totalt hovedet under armen rent ud sagt - hold da op - Det var noget af det værste bankråd fra en der tilbyder sig som en der hjælper med at finde bank Sad

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Arh, John, dén var lidt ved siden af. Jeg sagde jo ikke, at en sådan national bank bare skulle tage revl og krat og dele bankkonti ud til højre og venstre. Der bør selvfølgelig være en vurdering af, om det enkelte projekt er realistisk. Det er jeg ikke sikker på, at bankerne nødvendigvis er bedst til. Skat bør jo under alle omstændigheder også have kompetencen, hvis de f.eks. skal vurdere på, om og hvor længe et nystartet firma skal kunne trække moms fra, før der kommer indtægt.

Men, John, uanset mine politiske holdninger, foregår min rådgivning da 100% under de givne forudsætninger. Vi har ikke en sådan bank, så vi må få det bedste ud af det, vi har, og med de spilleregler, som nu en gang gælder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med kreditvurdering bliver det nu nok ikke andet end med bankerne idag og hvem skal betale, det er jo ikke spor gratis at kreditvurdere og køre hvidvask undersøgleser korrekt (spørg arbejdernes landsbank og nu Nordea) og da heller ikke spor gratis at køre IT og have ansatte til at svare - og hvis en shop ejer sælger ting - hæver penge - kunde returnere - konto er tom, så skal Nationalbanken betale kunden pengene tilbage af statskassen og slås med kunden
Et godt skud er at det vil koste ca 2000 per kunde mindst - og vil man betale det idag og ikke er i RKI, så får man også en bank
Hvorfor skal staten så ikke også drive en masse andet, der er jo ting som nogen personer for nej til, grundet kreditvurdering. 

Skidt skidt ide i mine øjne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Kirkegaard:

SejerPS:
Det stopper jo iværksættere i et omfang der virker lidt "forkert" ?

Det har du fuldstændig ret i. Jeg er bestemt tilhænger af, at man skal kunne oprette en bankkonto i Nationalbanken, hvor rødt et sådant forslag end måtte være.

Giv en mail, hvis du har konkrete udfordringer. Jeg kan måske hjælpe.

Tåbelig ide. Staten skal ikke inddrive skattekroner for bare at udlåne dem igen til folk, der gerne vil være selvstændige. Det har vi bankerne til, og vil en bank ikke låne penge til en iværksætter, har vi jo et frit marked. Så det står iværksætteren frit for at vælge banken i nabobyen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Staten skal ikke inddrive skattekroner for bare at udlåne dem

Således kører vi hurtigt helt af sporet. Jeg taler ikke om at låne ud, jeg taler blot om en praktisk anordning til at kunne få sine tilgodehavender hos Skat, f.eks. moms under opstart, lagt ned i en cigaræske, som man så kan hente pengene fra. Ved Gud, om Staten skal lege bank.

Dette er åbenbart politisk sprængfarligt og nærmest kætterisk, så lad os hellere diskutere det i et politisk forum.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Således kører vi hurtigt helt af sporet. Jeg taler ikke om at låne ud, jeg taler blot om en praktisk anordning til at kunne få sine tilgodehavender hos Skat, f.eks. moms under opstart, lagt ned i en cigaræske, som man så kan hente pengene fra. Ved Gud, om Staten skal lege bank.

Den holder slet ikke. Du ved da godt at en bank / staten hænger på charge back f.eks - og der er masser af overtræk som langt fra altid kan styres

Du må da hellere argumentere for konti uden hævekort  med forbud mod at drive webshop - uden man lovligt må tilknytte PBS og Moms hævninger (for moms hæver uden at meddele det inden ) og meget meget mere - og det mod en pris da det faktisk koster at drive den slags

Der er masser af risici og masser af omk. ved at drive en bank. Overlad det til bankerne - det andet er hovedet under armen eller et endnu værre sted

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)