Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående med eller uden moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at starte selvstændig som Ventilationsmontør.

Jeg har 2 steder jeg skal købe vare/materialer fra.

Det ene sted skal jeg betale 11000kr excl moms og det andet sted skal jeg betale 13.500kr inkl moms.

Det hele skal jeg så sælge til en kunde feks fru Jensen.. hvordan kommer jeg så videre herfra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt med. Det ene sted 11.000 ex moms og det andet sted 10.800 ex moms (13.500 med) så det med moms er en anelse billigere hvis du er momsregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Det jeg mener er at jeg det ene sted skal jeg købe en vare (et ventilationsanlæg) og det er 11000kr excl moms og det andet sted skal jeg købe rør, lyddæmpere, bøjninger med mere. Og det er 13.500kr inkl moms

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

D.C Møller:
Det ene sted skal jeg betale 11000kr excl moms

Der er noget du har misforstået, de oplyser prisen uden moms, men når du skal betale er momsen pålagt den oplyste pris.  Generelt oplyser grosister normalt altid priserne uden mom.

Når du sælger til Fru Jensen skal du naturligvis lægge din avance oven i din indkøbspris og pålægge moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

D.C Møller:
Det jeg mener er at jeg det ene sted skal jeg købe en vare (et ventilationsanlæg) og det er 11000kr excl moms og det andet sted skal jeg købe rør, lyddæmpere, bøjninger med mere. Og det er 13.500kr inkl moms

Forstår ikke lige hvad problemet er ??   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke med på hvad problemet er? Nogen steder når det er B2B opgives prisen ex moms og så tillægges momsen ved købet og andre steder angives den med moms
I de 11.000 kr bliver prisen så jo, hvis firmaet er momsregistreret, faktureret som 11.000 + moms = 13.750 - og det som interesser dig er de 11.000 kr da du jo får momsen retur

I de 13.500 får du regning på 10.800 kr + moms = 13.500 kr og igen er det de 10.800 kr du skal tænke over, da du får momsen retur. 

Når du fakturer videre skal der moms på dit salg.

Alt du skal tænke på, når du skal regne ud hvad du tjener, er prisen uden moms både i køb og salg. Moms er ikke en del af dit resultat http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/fortjeneste-regnes-altid-uden-moms.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)