Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra momsfritaget virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg skal indberette min første moms, men jeg er blevet i tvivl om en faktura jeg har modtaget fra One.com

One.com er momsfritaget så jeg har jo ikke betalt moms for oprettelse af webhotel mm.

Er der nogle der kan forklare mig hvad jeg skal gøre i en sådan situation? 

på forhånd tak

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføre den på en konto hvor den ikke trækker moms.
Således den ikke kommer med i dit momsregnskab som købsmoms.
Den skal dog enten med som erhvervelsesmoms eller importmoms og samme beløb som salgsmoms, sådan at hvis du kun havde den faktura, så skulle du hverken betale eller have penge tilbage i moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

de er ikke momsfritagede men kører mig bekendt via et momsreg i EU land (må være fordi de ikke sælger nok til krav om dansk moms, 

Hvis korrekt - at det er EU som jeg ved det var tidl. så skal du bogføre på en konto for ydelsesmoms EU (konto ydelseskøb EU) som så bogfører samme beløb som ydelsesmoms der hører under salgsmoms siden og selv lægger samme på i købsmoms
Det sidste er kun korrekt, hvis du bruger det til momspligtig aktivitet  ellers må det ikke være med under købsmoms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

de er ikke momsfritagede men kører mig bekendt via et momsreg i EU land (må være fordi de ikke sælger nok til krav om dansk moms, 

one.com er påkrævet at følge MOSS, det gør også at reglerne omkring maksimum omsætning før man skal betale moms i et givent land ikke længere gælder.

Set på den lyse side at det gjort salg af elektroniske service ydelser betydeligt nemmere.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Cookie - John Hannover:

de er ikke momsfritagede men kører mig bekendt via et momsreg i EU land (må være fordi de ikke sælger nok til krav om dansk moms, 

one.com er påkrævet at følge MOSS, det gør også at reglerne omkring maksimum omsætning før man skal betale moms i et givent land ikke længere gælder.

Set på den lyse side at det gjort salg af elektroniske service ydelser betydeligt nemmere.

ikke forstået? MOSS er det ikke det som omfatter salg af elektroniske ydelser til private alene - mens salg til momsregistrerede sker med revese charge moms - indtil man når grænsen for registreringspligt i det enkelt land. Det omfatter vel ikke handel mellem momsregistrerede?

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ikke forstået? MOSS er det ikke det som omfatter salg af elektroniske ydelser til private alene - mens salg til momsregistrerede sker med revese charge moms - indtil man når grænsen for registreringspligt i det enkelt land. Det omfatter vel ikke handel mellem momsregistrerede?

MOSS omhandler private, men gjorde samtidig at man ikke har grænsen for registreringspligt i et enkelt land.

Det er ihvertfald det både det danske, slovenske og hollandske skattevæsen har oplyst til mig, og da de alle 3 sagde det samme, går jeg udfra det er meget rigtigt.

Hele pointen ved den tidligere registreringspligt var fordi at lande ikke ville føle sig "snydt" af at de gik glip af moms hvis en virksomhed lavede mange salg i et givent land, og for at forhindre at virksomheder registrerede sig i lande hvor momssatsen var lavere (eller ikke eksisterende), for at kunne være mere konkurrencedygtigt - så kom MOSS som jo netop gør at en dansk og en hollandsk/tysk/engelsk/spansk virksomhed skal opkræve samme momssats for salg til et givent land.

For B2B kan du gøre brug af reverse charge og skal ikke tænke over grænsen.

Skattefar svarer også på det her: https://twitter.com/Skattefar/status/824205089179136000 

Så det er en win-win for alle :-) 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

MOSS omhandler private, men gjorde samtidig at man ikke har grænsen for registreringspligt i et enkelt land.

Det er ihvertfald det både det danske, slovenske og hollandske skattevæsen har oplyst til mig, og da de alle 3 sagde det samme, går jeg udfra det er meget rigtigt.

det er givet sådan. Jeg troede ikke det fjernede grænsen for reg pligt ved handel mellem momspligtige og det giver jo også som du beskriver det helt fornuft da B2B jo bare er reverse i alle fald. Tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)