Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man eje to virksomheder der handler med hinanden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino DEBAT-forum:

Jeg står for at skulle starte en ny virksomhed - og jeg har følgende spørgsmål: 

Kan man eje to virksomheder som handler med hinanden? Må jeg fx eje et IVS-selskab som importerer varer til DK og sælger dem til et ApS-selskab, som jeg også ejer - og må jeg under denne samhandel sælge mine importerede varer til mere, end jeg har købt dem for når mit eget ApS-selskab er køber?

Jeg håber på at høre fra nogen af jer!

God lørdag :-)

Venlig hilsen

Thomas

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du gerne.
Det er det korte svar.

Hvis du tror at det giver nogle fordele kan du muligvis blive skuffet.

Overvej at fortælle hvad du tror der kan være af fordele. Så kan du få mere relevant rådgivning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler også helt at se fordelene men - det må du - dog må du ikke handle varer mellem de to selskaber til andet end markedsmæssige priser - da du ellers risikerer vrøvl med transferpricing som du kan google. Det er hvis selskaber indbyrdes handler til andet end de markedspriser de gør til andre/har fra andre for at flytte rundt med overskud og skat

Husk også, at hver selskab koster både i faste kroner som du kan læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html og i arbejde/administration

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skulle fordelen være med dette.? :)

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 Den fordel jeg søger er at differentierer et kommende brand fra selve import-delen. Tak for svaret :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal som nævnt være klar over omk ved to selskaber og netop det med at du vil sælge fra dit ene danske importselskab til et andet selskab du ejer til en højere pris end det som det andet selskab jo kunne købe tll, vil kunne skabe problem.

Jeg må forsat erkende jeg slet ikke ser planen, for der er da ingen kunder der ved hvem der importerer, og var det fordi du ville have et selskab til B2B og et andet til B2C så kunne du vel bare sælge mellem dem, til indkøbsprisen og ikke skære en fortjeneste i det ene

Jeg tror du skal gentænke, evt få en kyndig forretningsperson  med i en direkte samtale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh man kan da finde mange grunde til at en opsplitning kan være relevant (f.eks. ved efterfølgende salg). Det vigtige er at trådstarter selv har overblik over fordele og ulemper.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Åh man kan da finde mange grunde til at en opsplitning kan være relevant (f.eks. ved efterfølgende salg). Det vigtige er at trådstarter selv har overblik over fordele og ulemper.....

det kan man sagtens - men salg af del er jo ikke lige nævnt - blot at holde adskilt kundemæssigt 

Tror du der kan være problem med transferpricing hvis A importerer billigt og sælger videre til B til højere pris for dennes videresalg - da det jo så klart ikke er til markedspris men egnet til at flytte overskud fra B til A?

Det er nok mest den tanke der ligger bag, at det ene firma køber billigt og sælger til det andet - for at holde B2B og B2C adskilt jeg ikke forstår (og ikke er sikker på trådstarter har på plads heller)

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)