Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU business register- annonce haj

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en lille webshop . Jeg modtog e henvendelse i form af en mail fra EU business register. Mailen så meget officiel ud med EU stjerner i hjørnet. Ifølge mailen skulle jeg opdatere mine oplysninger i EU business registeret. Jeg skulle udfylde og tilbagesende et registreringsskema med oplysninger om mit firma, hvilket jeg hjorde. Desværre læste  jeg ikke det der stod med småt allernederst på oplysningskemaet. Heraf fremgik det at jeg ved underskrift forpligtede mig til et tre årigt abonnement på registeret til 995 Euro.

Jeg har søgt på firmaet på nettet, og her fundet det råd at jeg skal undlade at betale, skrive til dem at jeg ikke vil betale og efterfølgende ignorere dem. Det har jeg gjort, men de bliver ved at at maile og sende breve. Det seneste er fra et inkasso firma i Holland.

Er der nogen der har erfaring med hvordan man slipper af med dem og lignende annoncehajer?

Håber nogen på Amino kan hjælpe. Hvis i bliver kontaktet af dem eller et lignende firma så skriv ikke under på noget som helst.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du sender dem en mail og et brev, hvori du oplyser, at de har fremsendt ukorrekte informationer og at du gør indsigelse imod deres krav.

Herefter henviser du til denne mail + brev, hver gang de henvender sig, eller et inkassofirma/advokatfirma sender dig en mail/brev.

Da du sidder i DK, er værneting for sådan en sag Danmark. Dvs de skal sagsøge dig ved en dansk domstol, såfremt de vil have penge.

Og her står du stærkt, for ved de danske domstole er denne praksis allerede underkendt, fordi det er bedrageri...

http://borsen.dk/nyheder//artikel/1/105934/annoncehajer_faar_det_svaerere_efter_dom.html

http://borsen.dk/nyheder//artikel/1/203992/glaede_over_faengsel_til_annoncehajer.html 

https://hvr.dk/nyt-presse/pressemeddelelser/annoncehajer-d%C3%B8mt.aspx?Action=1&Year=2012&currentPage=2&M=NewsV2&PID=17190 

https://www.version2.dk/artikel/annoncehajer-doemt-fupannoncer-paa-nettet-2016 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for et godt svar. Jeg har tidligere skrevet en E-mail til dem, jeg har indsat den herunder. Er den brugbar som svar, herunder i omformuleret udgave som et brev til firmaet?

"I have received  an invoice from you for 995 euro.

My company is in no way interested in paying for admission to your register.

We have been misled into signing the register format under false pretentions.

Your marketing procedures are not legal and if necessary we will take the matter to the legal system for further investigation.

If we receive further E-mails or letters from you or your company, we will immediately file a complaint to the police.

We will under no circumstances pay for the admission to your register."

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt super. Hvis du sender det som rekommanderet brev, det koster vist 100 bobs + sender det via mail, så har du gjort dit :)

Du får sikkert et par mails fra dem, men du skal blot besvare disse med denne mail og henvise til, hvornår den er sendt første gang, samt at den er sendt pr brev også :)

Så giver de 100% op...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for det, det vil jeg prøve.

Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Jeg har fundet dit indlæg, fordi jeg har været udsat for det samme som dig med EU business register.

Hører du stadig fra dem her et år efter?

jeg har skrevet frem og tilbage med dem i 4 måneder nu.. og i dag har jeg sendt dem em mail hvor i der står at det er i strid med markedsdførings loven. og at de ikke har noget krav imod mig.

Bedste hilsner

Morten

Fra Vinderup
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg sendte dem et brev med posten, samt en E-mail i august 2016. Begge dele var baseret på SMV Danmarks standardafslag til annonce hajer, brev nr. 7 se linkhttp://hajnettet.dk/hajnettet-dk-f%C3%A5-hj%C3%A6lp-mod-annoncehajer/standardafslag 

Det gav os fred indtil i dag, hvor der kom en ny faktura.

Jeg har ved at google fundet frem til et indlæg omkring EU Business Register. Her er der bl.a. et brev fra det Hollandske Politi der beskriver at man kan sende falske fakturaer til en mail adresse i Holland. Se link https://playingintheworldgame.com/2017/11/28/if-you-are-being-harassed-by-the-eu-business-register-world-business-list-european-trade-register-waldberg-and-hirsch/ 

Jeg har sendt de fakturaer jeg har modtaget til E-mail adresse der er i ovenstående indlæg, men har ikke hørt fra dem endnu.

Jeg overvejer også at skrive til EU Business Register igen og afvise betalingen igen med henvisning til mit brev.

Jeg vender tilbage når jeg evt. har hørt fra Holland.

Venlig Hilsen

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

eaudeparfum.dk:

Jeg har fundet dit indlæg, fordi jeg har været udsat for det samme som dig med EU business register.

Hører du stadig fra dem her et år efter?

jeg har skrevet frem og tilbage med dem i 4 måneder nu.. og i dag har jeg sendt dem em mail hvor i der står at det er i strid med markedsdførings loven. og at de ikke har noget krav imod mig.

Lad vær med at skrive frem og tilbage med dem, det gavner ikke din sag.

Send en mail, afvis deres krav, og så skal du ikke foretage dig yderligere!

Du bor i DK, dvs det er dansk ret og en dansk domstol, som evt skal afgøre en tvist, og der er faldet en del domme i forhold til annoncehajer, som alle støtter dig. Så kommer sagen dertil, hvor de trækker dig i retten, vil selv en jura studerende kunne få dig frikendt :) 

Derfor drop kommunikationen, det er spild af tid, ressourcer og godt humør Smile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv haft en omgang med dem, og skrevet et brev i 2016 tilbage til dem om jeg havde ikke fremsendt mine oplysninger om mit firma til dem og at jeg ligeledes henviste til deres såkaldte update your information for free.
Jeg har fremsendt 1 brev til dem om dette og ikke skrevet siden og det blev sendt anbefalet.

De var ret aggressiv i startenen med jeg fik breve minimum hver 14 dage fra dem med hollansk pre paid frimærke, jeg afviste deres breve som ubekendt på adressen og hørte ikke fra dem pludselig før 2måneder senere via et skuffe selskab i såkaldt holland men som faktisk sidder i Estonia :-)..

De blev ligeledes afvist, og nu modtager jeg ikke længere breve fra eu business, der popper bare en mail ind i min spam mappe 1 gang hver 3 månede hvor de henviser til jeg stadig ikke har betalt....

Kommer der breve fra dem kan du jo passende bruge dem som bordskåner til at suge kaffen op vis den spildes 😂😂😂

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)