Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansøkonom søger et godt råd til hovedopgave!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at skrive hovedopgave. Jeg har været i praktik hos en ejendomsmæglervirksomhed.

I den forbindelse vil jeg sætte stor pris på et par gode idéer, da jeg er er gået lidt i stå.

Jeg skriver om hvordan den enkelte ejendomsmæglervirksomhed, som jeg var i praktik hos, kan erobre markedsandele fra de andre mæglere i byen.

Jeg har indtil videre lavet følgende analyser:

7 P'er, Porters five forces og PEST. Desuden har udarbejdet et spørgeskema, og analyseret svarene.

Ud fra analyserne er jeg nået frem til, at der skal sættes ind på markedsføringen og har derfor givet konkrete forslag til markedsføringsmæssige tiltag.

Jeg har skrevet omkring 45.000 anslag, men skal op på 75.000.

Jeg vil sætte stor pris på at høre jeres idéer! :-)

Venlig hilsen

Nikolaj

Hvis jeg har taget fejl af debatkategorien, og dette ikke hører til her, må I endelig sige til.

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det lyder som en spændende opgave! 

Det lyder til, at du har bygget din opgave op om de taksonomiske parametre, således at du først har de interne forhold (De 7 P'er på nuværende tidspunkt), eksterne forhold (Porter og Pest) og derefter konkrete forslag til markedsføringstiltag. 

Som jeg læser det, så er det ved de konkrete forslag, at du mangler lidt. Der vil du med fordel kunne opstille mål for dine forslag, foretage lidt strategivalg (prisstrategi, positioneringstrategi, målgruppestrategi m.m.) for dine forslag, og igen kunne du skrive om hvordan parametermixet (de 7 P'er) vil ændres med en tilhørende konkret aktivitetsplan som Gantt-kort for hvem der skal gøre hvad og hvornår herunder evaluering og opfølgning på aktiviteterne. Dertil vil nogle budgetter kunne være meget relevante og en risikovurdering af forslagene.

Jeg håber, at det hjalp og gav dig lidt inspiration til opgaven :-) 

Med venlig hilsen

Sebastian Kania

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Fra Nordhavn
Tilmeldt 27. Jan 16
Indlæg ialt: 31
Fra  ØkoNEMi Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Nu ligger min tid på CBS ganske vist en del år tilbage, men jeg synes at kunne huske at man kan bruge en SWOT-analyse til at opsummere sine eksterne og interne markedsanalyser. Og så bygge sin strategi ud fra SWOT-analysen.

ØkoNEMi - få en bedre økonomi

Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Jeg sidder og skriver nogenlunde samme opgave. Dog for en nyopstartet mæglerforretning. Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration til min opgave. Jeg har indtil videre kun kigget på de interne forhold i virksomheden - men skal nu til de eksterne. Vil du evt komme med nogle inputs til PEST analysen samt Porters five forces.

Håber på din hjælp.Smile

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj. Jeg sidder og skal til at skrive samme opgave som dig, er det muligt jeg evt. kan se din opgave og få inspiration den vej igennem?

Mvh.

Tilmeldt 9. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan endte det??
Tilmeldt 9. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristina

Jeg skal til at lave min hovedopgave - jeg har et spørgsmål - må jeg hertil bede om din mail - så det ikke kommer ud på hele nettet.
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Er der mulighed for jeg kan se din afsluttende opgave? Samt hvordan du har opstillet din praktikopgave :)

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina


Er der mulighed for jeg kan se din afsluttende opgave? Samt hvordan du har opstillet din praktikophave

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolajlp:
hovedopgave

Hvordan gik det så?

Kan man få et eksemplar?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)