Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til opstart af ApS virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg står i en situation hvor jeg skal oprette et ApS selskab. Jeg kan lige så godt lægge kortene på bordet og sige det som det er: min viden omkring lån og regnskab er ikke stor. Mine spørgsmål lyder derfor således:

1. Kan jeg blot gå i banken og låne til et ApS eller er der andre steder man låner til opstart af ApS? 

2. Hvis jeg eks låner 200.000 i banken og skyder dem i virksomheden, hvordan fungere det så med udbetaling til mig selv - kan jeg blot udbetale dem i afdrag fra min virksomhed til mig privat?

3. Hvad vil renten ca ligge på, ved sådan et lån?

4.  Jeg skal have en revisor når jeg er starter op, hvad koster sådan en ca?

5. Ting jeg skal være særligt opmærksom på ved oprettelse af ApS? 

Håber på gode svar fra jer derude. Tak på forhånd.

VH 

Sneholm

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:16 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sneholm

1: Du kan godt låne pengene i banken, men hvis du skal låne 200.000 så skal du nok som minimum have et detaljeret budget og en forretningsplan med for at det lykkes.

2: Du kan ikke bare betale dit private lån fra virksomheden, men skal tage pengene ud af virksomheden først. Enten som løn eller udbytte. Det skal der svares skat af.

3: Det er ikke urealistisk at betale mindst 12-15% i rente på sådan et lån, da der ikke er stillet nogen sikkerhed. Renten er naturligvis variabel.

4: Du behøver teknisk set ikke en revisor, men hvis du gerne vil have en aligevel, så søg 3 tilbud på agera eller juf.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 19:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

1)

Du kan låne penge i banken, hos din familie, hos rockerne. Umiddelbart vil jeg anbefale dig et pengeinstut. Men hvorfor ikke spare pengene op, det drejer sig efterhånden "kun" om 50.000 kr. Desuden kan du bruge aktiver til at skyde i virksomheden, fx. en bil, værktøj, computer, inventar mv.

2)

Jeg tror ikke du bare uden videre kan trække pengene ud til dig selv igen. Men det kan din revisor helt sikkert svare dig på når du hyrer sådan en.

3)

Mit bud er at renten vil ligge på omkring 10-12 % hvis banken gider låne dig pengene. Det afhænger dog meget af hvad du kan stille af sikkerhed og hvad dit samlede arrangement i banken er.  

4)

En statsautoriseret revisor koster ca. 1300 kr. En registreret revisor ligger vel på ca.800 kr i timen og en regnskabsmand på omkring 3-400 kr.

Timelønnen er i mine øje mindre vigtigt. Hvor meget og til hvad skal du bruge revisorhjælp. Skal han (m/k) bogfører for dig og lave dit regnskab, kan det hurtigt koste 10-20-30.000 om året. Bogfører du selv, eller får et regnskabsfirma til dette, kan du spare nogle penge der. 

5)

gem penge til moms :-) 

Undgå for mange og for dyre faste udgifter. Min erfaring siger mig at mange nystartede selvstændige glemmer at de penge der kommer ind på kontoen ikke er renset for skat og moms. Derfor føler nogle sig lige pludselig meget rige meget hurtigt. Det er så fristende at købe lækker computer, telefon, firmabil, udstyr mv. Når virkeligheden så melder sig på banen bliver det meget hurtigt knap så sjovt :-)

Held og lykke med det hele 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu råde til at du sætter dig med en revisor og ofrer de måske 2000 kr det koster at få en time eller to til at forstå tingene godt - det vil være pengene værd

Du skal ikke investere mere end 50.000 kr for at ha et aps og ja du må godt låne pengene i banken

Du må ikke trække de 50.000 kr ud igen de skal stå som kapital, men du må ex bruge dem til at købe varer for

Du kan godt låne selskabet de sidste 150.000 kr hvis du ved du skal bruge 200.000 kr - enten ved selv at låne pengene i banken og så låne dem til selskabet, eller ved at lade selskabet låne dem direkte og selv kautionere for beløbet (selvskyldnerkaution) det burde være samme sag for banken

Derved kan du trække de 150.000 ud igen når selskabet har råd til at betale lånet tilbage

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 00:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan stifte er IVS fra 1 kr. Og det er næsten samme virksomheds form som et ApS. Når du har haft drift i dit selskab i noget tid, fx. Købt pc, lager osv. Så vil du måske have værdier for over 50.000 kr.

Så omlægger du dit IVS til et ApS for de 50.000 du har af værdier og skal altså ikke betale noget, kun til en revisor som skal hjælpe dig.

Det en anden måde at gøre det på.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 26. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sneholm,

Håber du er kommet godt igang med din virksomhed og at du som en tidligere bruger nævnte, startede med et IVS og omregistrerede til ApS når kapitalen tillod det.

Jeg vil klart anbefale dig at undersøge dine muligheder til bunds før du låner. Der er et hav af sammenligningstjenester derude - personligt er jeg ret glad for https://www.mikonomi.dk/ da jeg der igennem har tegnet både mine forsikringer og finansieret min firmabil (https://www.mikonomi.dk/penge/billaan), men det er bare min mening.

Det gælder bare om virkelig at undersøge sine muligheder. Lån kan absolut hjælpe med at kickstarte en virksomhed, men man skal være kritisk.


Dbh,
Jesper
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil aldrig hæfte pensonligt for en virksomhed. Du ved aldrig hvad der sker

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man aldrig ved hvad der sker, skulle man i udgangspunktet ikke have lov at starte virksomhed uanset formen.

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 16:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Sneholm:

Hej folkens,

Jeg står i en situation hvor jeg skal oprette et ApS selskab. Jeg kan lige så godt lægge kortene på bordet og sige det som det er: min viden omkring lån og regnskab er ikke stor. Mine spørgsmål lyder derfor således:

1. Kan jeg blot gå i banken og låne til et ApS eller er der andre steder man låner til opstart af ApS? 

2. Hvis jeg eks låner 200.000 i banken og skyder dem i virksomheden, hvordan fungere det så med udbetaling til mig selv - kan jeg blot udbetale dem i afdrag fra min virksomhed til mig privat?

3. Hvad vil renten ca ligge på, ved sådan et lån?

4.  Jeg skal have en revisor når jeg er starter op, hvad koster sådan en ca?

5. Ting jeg skal være særligt opmærksom på ved oprettelse af ApS? 

Håber på gode svar fra jer derude. Tak på forhånd.

VH 

Sneholm

Hej Sneholm, kan se det er en ældre debat. Er der stadig problemer må du gerne kontakte mig på jbi@bdo.dk 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)