Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 5 ud af 34 (335 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

citat Yourpay" Hvornår får jeg som virksomhed pengene udbetalt?

Vi har en udbetalingstid på 7-9 bankdage, afhængig af bank, fra tidspunktet transaktionen er godkendt."

Det er problemet og hvorfor så lang tid? Fra min Izettle går der en bankdag!! 

Overførte de pengene med det samme ville der ikke være den store bekymring med at bruge dem

 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Møller:
Hvornår får jeg som virksomhed pengene udbetalt?

Da jeg spurgte Ewire supporten om de ikke scorede renter på at have pengene fra kunder stående (jeg godkendte søndag aften og fik pengene torsdag morgen), var svaret nej. måske et farvet nej.

Der må jo være en grund til at de vil have de 7-9 dages buffer af penge stående?

Eller er det en teknisk praktisk foranstaltning?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 33
Fra  una LIVING Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af unaliving.dk, som sælger kugletæpper og uld bordskånere

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

To grunde til, at vi ikke bruger YouorPay - endnu:

  1. De har ikke lavet den validering der skal til, når kunden indtaster forkerte kortoplysninger.
  2. Lidt utrygt at ens omsætning står hos dem i næsten 10 dage. Det kan jo i princippet ende med konkursrytteri som med Ewire.

Jeg ser da et potentiale i dem. Backend er ikke dårlig, og man kommer ikke væk fra shoppen under gennemførsel af betalingen.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
konkursrytteri som med Ewire.
med konkurs ja - men ligefrem konkursrytteri er nok at tage munden meget fuld - jeg kan godt tro der kan være ting der peger på en Ewire ledelse der ikke tog ansvaret fuldt, og det sidste ord er næppe sagt i den sag men direkte konkursryttere tvivler jeg på der vil kunne dømmes for - ret langt fra tror jeg

Jeg tror ikke jeg helt forstår hvor kundens sikkerhed er henne i alt dette - altså webshoppens kundesikkerhed

Hvis nu en shop sælger produkt x og så leverer noget y der ikke virker som beskrevet - og kunden vil kunne trække betaling tilbage fra kreditkortet - kan han så det med sikkerhed, eller kan webshoppen løbende ha tømt kontoen hos YourPay OG i sin egen bank og dermed gøre tilbagetrækning af penge betalt med ex Visa eller master kort alt fra umuligt til besværligt  (tilbageføre betaling fra kreditkort)

Hvis kunderne får indtryk af, at ved betaling via NETS/Teller - eller paypal, så er man sikret ret til penge tilbage hvis ting ikke er som aftalt eller udnyttelse af returret - men skal til at overveje om der er samme sikkerhed hvis betalingsformidleren er noget helt tredie, så bliver det for alvor besværligt synes jeg - men der er måske en eller anden sikkerhed jeg ikke har øje på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
konkursrytteri som med Ewire

Ja, ikke helt fair betegnelse, men det føles sådan, når man mister sine penge, og de ikke advarer på nogen måde.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
Ja, ikke helt fair betegnelse, men det føles sådan, når man mister sine penge, og de ikke advarer på nogen måde.

Faktum er at brugernes penge er blevet brugt, penge de ikke har ret til at røre som udbyder af en betalingstjeneste, også derfor finanstilsynet er inde på, at der muligvis er erstatningsansvar for ledelsen i ewire.

Ang. yourpay så bliver det spænende at se hvem de har som indløser - hvis de ikke opbevarer kreditkortoplysninger og f.eks. åbner direkte vindue til indløseren så er PCI certificering ikke aktuel. Hvis indløseren sender optjente beløb, minus yourpay gebyr, direkte til shoppen så kan jeg heller ikke se at de skal være under tilsyn af finanstilsynet, så er det indløseren. Hvem der er indløser er HELT afgørende.  

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:
Ang. yourpay så bliver det spænende at se hvem de har som indløser

Jeg er ved at prøve at forstå termerne korrekt. Går ud fra en indløser for kortbetaling kan være sådan noget som Teller, Swebank eller Valitor. Og en betalingsgateway kan være ePay og nu YourPay.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

skanse72:
Ang. yourpay så bliver det spænende at se hvem de har som indløser

Jeg er ved at prøve at forstå termerne korrekt. Går ud fra en indløser for kortbetaling kan være sådan noget som Teller, Swebank eller Valitor. Og en betalingsgateway kan være ePay og nu YourPay.

Korrekt. Hvorvidt yourpay er en betalingsgateway, er dog nok en definitionssag. De er i hvert fald mere end det, eftersom de jo netop også får pengene igennem deres egen bankkonti.

De vil af Finanstilsynet sandsynligvis gå under begrænset udbyder af betalingstjeneste / pengeoverførselsvirksomhed.

Mig bekendt er det ikke nødvendigt for en traditionel betalingsgateway at blive clearet af Finanstilsynet, da de ikke selv er en del af selve transaktionen.

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Rasmus Christoffer Nielsen:
Mig bekendt er det ikke nødvendigt for en traditionel betalingsgateway at blive clearet af Finanstilsynet, da de ikke selv er en del af selve transaktionen.

Korrekt - en klassisk PSP (ala dibs, epay, quickpay) skal ikke godkendes af finanstilsynet. En PSP godkendes af den/de indløsere de forbinder til og er så underlagt PCI (visa/mastercard) derudover.

vh

thomas jensen, quickpay

Side 5 ud af 34 (335 indlæg)