Jeg kan ikke undlade at ”fare i blækhuset”. I begyndelsen var jeg indædt kritiker af Yourpay, fordi de forsøgte at sælge et produkt, som de ikke havde og heller ikke kunne skaffe. Det kan man simpelt ikke. Når man ønsker at starte en betalingsgateway, må man vente til man er klar til at kunne udbyde ydelsen.
Så fik de (Yourpay) det langt om længe op at køre og det fungerede. OK – tænkte jeg, de skal da have en chance til. Derfor tilgav jeg dem.
Men nu er min tålmodighed bristet. I løbet af december 2014 holdt systemet simpelthen op med at fungere i min butik. Jeg gjorde Yourpay (Matthias Gayhede) opmærksom på problemet og forklarede ham at jeg måske kunne have mistet kunder på den konto. Han lovede højt og helligt (Matthias Gayhede) at få det til at virke hurtigst muligt. I skrivende stund virker det fortsat ikke og jeg har derfor for længst fjernet Yourpay som betalingsgateway fra min shop. Hvad værre er – for Yourpay, jeg agter ikke på noget tidspunkt at genoptage samarbejdet.
Det er jeg i bund og grund ked af, men jeg kan altså ikke holde til at samarbejde med en flok amatører.
Skal man drive en betalingsgateway, skal sørge for at ALT fungerer døgnet rundt 365 dage om året, år for år. Det kan Yourpay ikke. Jeg gætter på at man nu vil undskylde sig med begyndervanskeligheder, eller også er det virkelig gået konkurs, og det er jeg ligeglad med. Jeg har ikke penge i klemme hos dem.
Mit råd: Drop Yourpay og find en anden løsning hurtigst mulig. Jeg bruger fx
https://www.paymill.com/de/?_ga=1.145222132.1162774233.1397462239
Det fungerer ganske udmærket med god service på engelsk eller tysk. Så er der jo også PayPal - en del kunder vil gerne bruge det.
Til en lovende ung mand som Matthias Gayhede har jeg det gode råd: Kom væk fra det firma hurtigst muligt, ellers ender du med et dårligt rygte og ingen vil ansætte dig nogensinde mere.