Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 16 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan kan du udtale dig om det når du ikke står i min situation??

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt er selvfølgelig relativt. Og 4.000 kr. er da også penge, men selv som studerende på intet andet end SU, vil jeg kunne skaffe 4.000 kr. til en nødsituation, som fx at holde min virksomhed i gang.

Fra Limasol
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har allerede gennemført og sendt alle ordre, og skulle der være nogle der endnu ikke er kommet afsted sender vi også dem. Og vi æder tabet, hvis det kommer til det. Det er surt 70.000,- er trods alt en lille sjat, men det er spillet sbetingelser.

Til mindre virksomheder vil jeg sige, hvis I ikke har noget imod at modtage lidt kritik og få lidt hug, så kan blot annullere ordrene og bede jeres kunder om at få deres bank til lave en charge back. Jeg vil tro at butikken på den måde vil blive hiodt skadesfri.

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ewire oplysning på nettet, der står følgende 9 feb-2014.

Dit stærke E-pengeinstitut

I løbet af 2011 blev vi omdannet til E-pengeinstitut. Det betyder endnu flere sikkerhedskrav. Vi udvælger vores leverandører og samarbejdspartnere med omhu, og via vores medlemskab af den internationale brancheforening for finansielle virksomheder (FDIH) er vi i tæt dialog med markedets øvrige aktører, så vi sammen kan støtte op omkring fremtidens markedsplads på internettet.

som jeg læser det i loven ,skal der være en særskilt konto med folks penge.

Hvis ikke,er der bestyrelsesansvar.

Ydermere er det advokater,der er ejere og bestyrelsesmedlemmer i Ewire,som giver det

faktum,at man ikke kan fragå ,mod bedre viden.

Så,jeg tror folk får Deres penge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ser op i tråden vil du se den med E-pengeinstitut diskuteret - og se at de ikke er registreret som sådan. Ja der kan sagtens ske noget i retning af bestyrelsesansvar - men der er desværre intet der tyder på, at der er noget fast i det med at der skal være særkonto osv - men bladr godt tilbage så vil du se det er meget godt gennemdebateret  - Desværre tror jeg håbet er lille

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Normalt ville du i dinero tage tab på kunder på 7340 som er tab på debitorer og som også fjerne momsen for den del. Eneste tricky ting er vel, at det jo som sådan ikke er tab på kunden, og hvis der var erhvervskunder i mellem, så vil disse jo trække momsen fra, da du jo har betalt og modtaget varen,

Jeg vil bestemt også mene, at det ville være forkert at registrere dette som tab på debitorer og jeg vil blive meget overrasket, hvis man kan 'tilbageføre' momsen'.

Alle som lider tab i denne sag skal også være opmærksomme, at såfremt det ender med en konkurs, så skal tabet anmeldes til boets kurator. Man kan så håbe på, at få lidt af det tabte igen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Desværre tror jeg håbet er lille

Ja - her er nok mest tale om et "håb". Omvendt synes jeg også at det er et klassisk eksempel på det revisorerne kalder mangel på interne kontroller. Der har været mange red flags - lige fra regnskaber, ledelse og registreringsforhold hos Finanstilsynet. Jeg undrer mig over at erhvervsdrivende ikke er mere kritiske over deres valg af samarbejdspartnere. Man overlader en del af sin omsætning til en anden i et kort øjeblik..... 

Sjovt er så at mange tilsyneladende i panik hopper på løsninger som yourpay.dk. Et selskab som endnu intet regnskab har aflagt, lav ansvarlig kapital og ingen registrering hos Finanstilsynet. Risikovilligheden blandt iværksættere lever i bedste velgående.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SWcotspain:
eg vil bestemt også mene, at det ville være forkert at registrere dette som tab på debitorer og jeg vil blive meget overrasket, hvis man kan 'tilbageføre' momsen'

Enig. Det er ikke et tab på kunden. Det er alene et mellemværende mellem betalingsformidler (Ewire) og en e-shop. Den værste situation må være at have en kunde som har betalt til Ewire for en vare, som man må levere uden at få pengene....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle splittest, som jeg har set, viser at Paypal konverterer dårligere i Skandinavien, end en standard indløsningsaftale. Men pt er det nok den eneste hurtige løsning mange shopejere kan anvende, mens de samtidig leder efter et alternativ, som enten kan stå alene eller kombineres med Paypals service...

Jeg tvivler på, at Ewire bare har lukket ned, fordi finanstilsynet har kommet med en besked. Hvis det var tilfældet, så havde Ewire meldt dette ud allerede i Fredags, fremfor bare at lukke ned med totalt stilhed. Stilen minder om en typisk likviditetskrise, hvor man søger en invester/nye ejere weekenden over, fremfor at indgive en konkursbegæring selv med det samme...

Og dem der synes, at Ewire er tavlige, fordi det er foregået på denne måde, skal lige huske på, at dette er business, og at de følger nogle regler. Hvis de havde meldt ud om problemer, var der kommet run på deres udbetalinger, ligesom det er kendt fra banker tidligere (run på en bank), og dette vil med sikkerhed have medført endnu flere likviditetsproblemer... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da meget fint du kan det..

Men det er jo ikke ensbetydende med at alle kan det.

Vi har selv en del penge i klemme i ewire. Og har som andre valgt at vi må tage tabet og sende de varer til dem der har bestilt uanset hvad.

Men om det er 1000 eller 70.000 -  det er jo ærgeligt uanset størrelsen

Synes det største problem nu er hurtigt at finde noget andet .. Tabet for os er størst pga. Vi nu ikke kan tage kort mere. 

Har sat paypal på som nødløsning men kan tydeligt se på ordreantal at det IKKE er noget der tages pænt imod!

Side 16 ud af 49 (488 indlæg)