Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 12 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent:
Du har sikkert ret, indenfor kort tid , afløser mobilepay hele lortet

Fuldstændig enig. Og så bliver det jo sjovt at se hvad Nets og de andre vil gøre ved det. Paypal har en lignende løsning i andre lande. Så mon ikke det snart kommer til Danmark også.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi:

Billedet taler for sig selv

Jeg takker for reklamen, selv om det var en lidt mager ordre Big Smile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Vestervig
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KS71:

Bent:
Mobilepay må da ikke bruges til nethandel ??

Det vidste jeg ikke, men det ser du til at du har ret.

"MobilePay Business er kun til brug i fysisk handel og kan ikke bruges i forbindelse med internethandel, fjernsalg og abonnementssalg." Citat fra Danskebank

Jeg bruger bare min private MobilePay konto (mit firmatelefon nummer). Det kan jeg ikke se noget i vejen for?

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

For lige at vende tilbage til trådens udgangspunkt, ang. ewire, så kan jeg læse mange er frustreret (inkl mig selv) over manglen på information, specielt os der har penge i klemme hos ewire. I folks spekulationer om hvad der er sket, er der ingen der nævner muligheden for at det er finanstilsynet der har sagt stop, det mener jeg bestemt også kan være en mulighed.

Når tilsynet gør det, så får virksomheden ofte meldingen at de slet ikke må udtale sig før situationen er afklaret, hvilket passer her.

Hvis nogen har tænkt over hvor meget ewire kan ligge inde med af vores penge, så kan jeg oplyse fra deres regnskab 2012 (kan hentes på cvr.dk for 37 kr) at de lå inde med ca 8 mllioner af BRUGERNES penge, så det er ikke helt peanuts vi taler om når det er små og mellemstore virksomheder der har penge i klemme.

Vi må vente til vi hører mere, men håber virkelig finastilsynet har levet op til deres ansvar og på et tidligere tidspunkt har pålagt ewire at sikre midlerne fra brugerne, specielt set i lyset af de dårlige regnskaber fra 2011 og 2012 med underskud på 3 millioner om året.   

Tilmeldt 18. Jun 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PayPal taler for sig selv. De fleste som har en netshop herinde, har prøvet dem i en årgang. Paypal er absolut useriøst som betaling alene til en dansk netbutik. Det fint nok, som et ekstra alternativ under check ud processen. Kan heller ikke se det store besvær i at oprette sig på yourpay. - Du skal underskrive en hvidvasknings blanket (ny lov) indsende reg. beviset på virksomheden og et kontoudtog (det sidste ved jeg dog ikke om er nok).

Men det er sindsygt ærgeligt vi mister muligheden for rene Dankort - Der tog Ewire 0,- kr. i gebyr for kunden, og havde været perfekt sammen med YourPay som tager 0,- kr. i gebyr (kunden) hvor Ewire opkrævede kunden 1,3% ved brug af udenlandske kort.

Hvis der findes et billigt Dankort alternativ, uden indløsningsaftale, og uden abonnement, så smid det med i tråden :)

Ewire RIP

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielkj  , efter ewires lukning har Nets nu total monopol på det rene dankort, og det er som du skriver virkeligt ærligt og en virkelig hæmmende situation for de små virksomheder, monopol er noget skidt... 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry for fed skrift, ved ikke lige hvad der skete der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finanstilsynsstop er en mulighed. Vi kan jo gætte fra nu til "kingdom come" og det er vel ret berettiget at der gættes.

En anden mulighed er tidspunktet på året? Regnskab for 2013 under udarbejdelse. Indsigt i virksomheden om, at det her ikke ser godt ud - Revisor ind over - krav om alvorlige forbehold til regnskabet - indsigt i at den går ikke - stop - og efter regler helt ok med kort pause til at overveje rekonstruktion, men STOP for ikke at risikere personligt ansvar fra, den ene eller anden,

Ny direktør sent i 2013 - ikke fra den finansielle branche som jeg ser det, og givet ikke en ansvar lig for selve ulykkerne: Udskiftning af et bestyrelsesmedlem 2013 og ny revisor (dog ikke til noget småt men til doloitte) i  2013.

Direktør tavs (eller svarer NO comments) kan lige så godt være bestyrelse-dikteret. Det ville være helt naturligt hvis man har bevilget sig selv en week-end til rekonstruktion. Det er selvklart ikke muligt at få en løsning på en weekend hvis ikke man er langt allerede. Jeg har været kaldt ind i forbindelse med den type problemer (dog i udlandet) og ved hvor presset alle er. Alligevel lander man den ofte mere roligt end det ser ud i den mest kaotiske fase.

Gættet er vel, at det bliver vanskeligt at finde løsning.

Sikkerhed eller ikke sikkerhed for pengene, har vi jo været flot igennem og din konklusion er sikkert korrekt, det ved vi tidligst mandag, og der kan også gå længere tid

Det dramatiske her ligger jo ikke i de 8 mio direkte kreditorer (kender ikke selv tallet) eller andre kreditorer   eller antal ansatte der ryger på gaden, men i at det var en udbyder som var mange smås valg, fordi de ikke havde råd - eller tålmodighed, til at komme igennem hos Nets.

Det vil derfor ikke få den store opmærksomhed i forhold til tabet ved konkursen i aviserne - måske grundet brugerne - og rigtig opmærksomhed får det først, HVIS det skulle vise sig at der ikke var rent spil, men det TROR jeg ikke er der grund til at vente. 

Udygtighed måske, men det er ikke ulovligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

skanse72:

Sorry for fed skrift, ved ikke lige hvad der skete der?

Har du tal på hvor mange af dine kunder betalte med det rene Dankort via Ewire?

Jeg stillede spørgsmålet tidligere i tråden, men den druknede i en "hed" debat om PayPalSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

med fare for, at dette ikke er mit speciale, har jeg med vanlig foragt for døden (eller at lave fejl) vovet mig ud i en gennemgang af alternativer. Jeg ved ikke hvor attraktiv jeg finder yourpay - men læs den - med alle de forbehold der nu en gang kan tage https://www.facebook.com/startupadvise/posts/605494472874223 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 12 ud af 49 (488 indlæg)