Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 5 ud af 20 (194 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:

Godt nok men skal vi så ikke lige blive enige om at deres kunder IKKE er smidt ud. www.jonsen.dk findes stadig på google a4boksen.dk findes stadig på google etc.

Cloaking siderne er smidt ud - men IKKE kunderne.

Hvis man betale 1,000kr. om maaned for nogget der ikk er i Google tro jeg man foeler man er smidt ud af Google. Og det var jo ogs det ham i 1st indlaeg skrev om.

Der er jo ikk noggen der har placcering i SERPs med den loesening!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Webkeglen:
Hvis man betale 1,000kr. om maaned for nogget der ikk er i Google tro jeg man foeler man er smidt ud af Google. Og det var jo ogs det ham i 1st indlaeg skrev om.


Ja det kan da godt være, jeg ville heller ikke selv være tilfreds.

Jeg forstod bare dit indlæg som om du mente deres kunder var smidt ud, hvilket jo ikke er sandt.

En nem måde at fikse det problem du nævner er vel bare at købe nogle nye domæner og benytte disse indtil de så bliver smidt ud - værre er den ikke.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

  Cloaking eller ikke cloaking - så er min holdning at jeg er ligeglad hvad folk gør og mener Google har ret til eller ej.
Men i og med at Google nu en gang er en virksomhed og har et produkt hvor de ikke binder sig til nogen form for garanti eller anden forpligtelse, så kan de, set med mine øjne, også gøre hvad de vil - uanset hvad alle vi andre så syntes. Basalt set kan de lukke Google ned i morgen og vi kan ikke gøre andet end at skrive sure emails og indlæg diverse steder.

Hvis Google har den holdning at de sider, som ligger højt på deres index, skal være "rene" sider som har nået denne placering via et godt indhold og ikke via cloaking, så er det jo sådan set ikke noget vi andre kan gøre noget ved.

Om man vil benytte sig af cloaking må være et spørgsmål om risikovurdering. Hvis man benytter cloaking kan man, hvis man er rigtig dygtig, opnå rigtig høje placeringer på Google. Men højt at flyve - dybt at falde; hvis Google finder ud af det og fjerner ens site fra indekset, så er det bare sur røv.

Derfor vil jeg personligt ikke benytte mig af cloaking. Jeg vil i værste fald hellere have at vores sites ligger længere nede i Google's indeks, end risikere at vi en eller anden dag bliver slagtet af Google og smidt ud. Så set med mine øjne, så hellere bruge kræfter på at skrue en god søgemaskine - og ikke mindst brugervenlig - side sammen med fokus på organisk søgemaskineoptimering, end gå at have mavesår over om Google en dag kyler siderne ud.

/Jesper


Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle hilse fra Marcel og han skal nok komme og deltage i debatten senere. Men han har alvorlig sygdom i nær familie og det finder han af gode grunde vigtigere, end at deltage her i debatten. Hans kolleger har taget hånd om tingene og der skulle komme styr på det hele nu.

Dbh Martin

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da glædeligt. Det lader til at jeg ikke er den eneste der har problemer med cloaking-systems, men åbenbart en af de få der tør stå frem :(. Idag fik jeg en mail fra firmaet, og de kunne ikke forstå jeg ikke har kunnet få fat i dem. Yderst underligt, for jeg har minimum ringet til dem 50 gange. Cloaking-systems vil nu prøve at sætte domæne nr. 4 op til mig, det har åbenbart kun lykkedes dem at banne 3 indtil videre.

 

Med hensyn til debatten om hvorvidt det er skammeligt at benytte cloaking, så undrer det mig lidt at se hvordan "kritikkerne" også benytter H1-H5 formatering, forskellige titletags, linkbuilding etc. på deres hjemmeside. Hvem sætter grænsen for hvad der nøjagtigt er acceptabelt.

Den måde jeg har brugt cloaking, er 99% for stavefejl. Fx 150 måder at skrive pakkekalender. Det tager en rum tid at lave cloaks, så gæt hvor træt jeg er af cloaking-systems, når 98 % af alle de cloaks jeg har lavet, er for pakkekalender og kalendergaver. Det er fandme fedt at blive indekseret efter november måned.

 

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvem sætter grænsen for hvad der nøjagtigt er acceptabelt.

Det gør søgemaskinerne. Punktum. Den er sådan set ikke længere. Og det er så ligemeget hvad du mener om det du har lavet med din cloaking løsning - søgemaskinerne opfatter det alligevel som spam. Det kan man så skide på, men i sidste ende bestemmer Google selv hvad de vil have med eller ej.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu mente jeg, hvem af OS tillader os at sætte en grænse :D. Men netop fordi google selv vælger hvad de vil vise, mener jeg det er yderst acceptabelt at "hjælpe" dem med at komme med et ordenligt resultat. Fordi det hedder blackhat (or whatever) behøver det vel ikke at være uetisk.

 

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ronnikc:

Mit problem med cloaking er i høj grad at det sker på andres bekostning og det forringer kvaliteten af søgemaskinerne - Dvs. der er en negativ pris ikke bare for google som virksomhed men også for alle andre virksomheder og brugere af google og som jeg ser det er det uholdbart over tid for slet ikke at nævne pisse træls at en eller flere cloakere snupper alle topplaceringerne - indtil de bliver opdaget og fjernet.

Selvom cloacking-system siger de tager alle risiko - så er der jo ingen der ved om en medarbejder ved google sidder manuelt og kæder 2 og 2 sammen og også banner cloacking-systems kunder fra google.

 

Du beskriver Google som om de er et offer for virksomheder som www.cloaking-system.dk, det stemmer bare ikke rigtigt overens med at Google stadig tjener penge på at sælge adwords til www.cloaking-system.dk vel?

Prøv at søge på SEO eller søgemaskineoptimering og se hvem der kommer frem under sponsorerende links.

Hvis Google virkelig fjernede siden fra de organiske resultater for at beskytte alle deres uskyldige brugere så havde de nok fjernet dem fra de sponsorerede links også.


Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Synlighed.com:

Prøv at søge på SEO eller søgemaskineoptimering og se hvem der kommer frem under sponsorerende links.

Jeg tror Google har reageret på den provokation der er kommet fra refocus, men de er dog ikke mere fornærmede end at de stadig gerne vil tage imod penge fra refocus/cloaking-system.

Det siger vel en hel del om hvor stor en rolle etik og moral spiller for Google.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

seo:

Det siger vel en hel del om hvor stor en rolle etik og moral spiller for Google.

Det siger nok mere, at det er korrekt når Google fortæller, at der er vandtætte skodder mellem organiske søgeresultater og AdWords.

Derfor tror jeg ikke, at vi har set Googles sidste træk endnu....

Det tager bare tid.

Venlig hilsen, Christian

Side 5 ud af 20 (194 indlæg)