Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stregkoder - Hvordan laver jeg dem?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger normalt ikke stregkoder internt, men skal levere nogle varer til et større butikskæde, som "forlanger" at der er stregkoder på varerne.

Nærmere bestemt skal det være en EAN/UPC stregkode der opfylder GS1's specifikationer.

Hvordan laver jeg det? Og hvordan sikrer man sig, at stregkoden ikke allerede findes i kundens sortiment?

Mit håb er, at jeg blot kan printe dem ud på nogle avery labels og påklistre dem manuelt (Det er en begrænset mængde)

Jeg håber nogle har "opskriften" til mig :-)

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du først har købt et nr. af GS1 DK er der ikke andre der her det/de EAN nr.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungere, prøv evt. se  http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/default.aspx?AreaID=5

når du har fået dit nr. skal du aktivere det her http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=1105

det gør du ved at taste de første 12 cifre, og så generer den det 13 tal.

det var måske ikke verdens bedste info, men håber det måske kan bruges

 

mvh

Jesper

www.just4her.dk    -    www.just4him.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt en alm. håndholdt dymo. Den har en stregkode funktion i sig, hvor du selv "opdigter" 12 tal (den laver det 13), der så genere en stregkode.
(tallene skal selvfølgelig oplyses til kunden, da den højst sandsynligt skal indtastes i deres system, så de ved hvilken vare de scanner).

Er dog i tvivl ang. GS1.  

Fra Slagelse
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Chill Innovation A/S Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bare selv lave en "unik" stregkode og påføre dine produkter. For som du selv siger, så ville det jo betyde, at samme nummer kombination kunne dukke op fra mange leverandører.

Den gode nyhed er at GS1 er en international standard, så du dermed kan få en unik nummer serie som du kan påføre dine produkter og benytte i hele verden.

Den dårlige nyhed: - Det koster kroner!
Du skal købe en GTIN tilslutningsafgift til 4.375,- og årligt betale kr. 1.937,50 så længe nummerserien skal være aktiv: http://gs1denmark.net.dynamicweb.dk/default.aspx?AreaID=5
Så får du en unik tal kombination som identificerer dit firma, og så kan du ellers generer alle de GS1 EAN/UPC stregkoder du ønsker.

Det er også muligt at købe et løst GTIN13 nummer til kr. 625,- og 312,50 pr år, hvis det kun er ét varenummer du skal levere. Er det en engangsordre, så kan du bare droppe årsafgiften, for nummeret kan ikke genbruges af andre før efter 5 år - og der er de jo nok blevet solgt ud hos kunden ;-)

Det er selvfølgelig nogle syge penge, hvis det ikke er et fast behov. 
I så fald er mange af kæderne selv GTIN tilsluttet og er i stand til at genere stregkode numre. Du kunne måske spørge om de ikke kunne oprette et nummer til dig, som du så kan påtrykke varerne....

/ Kim
Chill Innovation  -  www.chill-innovation.com  -  Nordiske Tech Produkter!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim & jer andre

Tusind tak for Jeres input. AV det var dyrt for at lave 4 stregkoder til én ordre. Jeg må se om ikke kunden kan lave dem for mig :-)

Fra København K.
Tilmeldt 8. May 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stregkoder Danmark ApS Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Allan og andre

Jeg kan se at dit indlæg er flere år gammelt, så du har helt sikkert allerede fået løst det med dine fire stregkoder. Så jeg skriver primært for de mange andre der sikkert har stået eller kommer til at stå i en lignende situation.

I begyndelsen af 2018 har jeg været med til at opstarte en dansk afdeling der ud fra Barcodes International Ltd og International Barcodes Network sælger stregkoder der kan bestilles stykvis, med det formål at gøre det nemmere for iværksættere og mindre virsomheder at komme på markedet med deres produkter til en rimelig pris.

Hvis man kun sælger varer indenfor sit eget lukkede system, er det muligt som allerede nævnt i tidligere indlæg at lave sine egne stregkoder med en stregkodegenerator til brug for lagerstyring og salg ved kassen og anden produktregistrering.

Men hvis varene skal sælges ud af huset af et andet detail led skal stregkoden være en international unik EAN-13 stregkode, bortset fra salg i U.S.A. hvor der bruges 12 cifret UPC-A stregkoder. En sådan unik stregkode har ind til for nylig i Danmark kun kunne erhverves gennem GS1 Danmark. I nogle lande f.eks. Tyskland og New  Zealand, har der i flere år været andre alternative udbydere ud over GS1.

Da min kone begyndte at sælge egen produceret kunsthåndværk og brugskunst blev vi opmærksom på, at det ikke er nemt eller billigt med stregkoder, hvis ikke man er den helt store producent men blot skal bruge et begrænset antal numre.

Samtidig mødte vi den internationale direktør fra International Barcodes fra New Zealand i Tyskland og en ven der lige havde startet Barcodes Deutschland og efter nærmere overvejelser fandt vi, at det måtte være tid til at opstarte Stregkoder Danmark.

Her er fordelen så for iværksættere og den mindre virksomhed.

  1. Ingen medlemskab
  2. Køb engang - betalt for altid
  3. Certificerede EAN / UPC numre
  4. Hurtig levering via e-mail
  5. EAN registrering mulig
  6. Sikkerhed igennem "the International Barcode Network"
  7. Dansk forhandler

Hvis man skal bruge 100.000 stregkoder kan GS1 være fint med betaling af et årligt medlemsgebyr og oprettelsesgebyr m.m. men hvis man blot skal bruge 1,  4,   50 eller 1000 stregkoder er her en god mulighed for at komme hurtig i gang til en rimelig engangspris. Når de er bestilt på vores hjemmeside modtages numre og stregkodegrafik på e-mail i løbet af et par minutter klar til at printe ud.

Efter bare at have været igang et par måneder har vi allerede kunne hjælpe en snes virksomheder i Danmark med at få sendt de første par hundrede produkter afsted med en unik stregkode fra Stregkoder Danmark.  Se evt. hjemmeside www.stregkoder.nu

Med venlig hilsen

John M. Andersen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)