Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris per visning af reklame eller abonnement?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg er i færd med endnu et projekt, hvor jeg laver en hjemmeside, der skal indeholder bannerreklamer. Lidt i samme dur som her på Amino og andre fora.

Jeg har ingen erfaring med dette, så mine spørgsmål er:

1. Skal jeg byde kunderne en pris per visning af deres reklame? If so, hvor meget ligger sådan en pris på som standard? Hvordan tracker man hvor mange gange en individuel reklame er blevet vist? Og hvordan filtrere man crawlers fra, så de ikke bliver talt med som visninger?

2. Eller skal man byde et abonnement som f.eks. x-antal tusind kroner for 2 måneder på forsiden?

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

mvh

Casper

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper,

Som start vil jeg klart sige at du skal benytte adsense eller affiliatebannere.

Hvis du senere kommer op på en kritisk masse på hjemmesiden, kan du godt tilbyde annoncer fastsat efter pris. Ofte er disse reklamepladser meget forskellige i pris fra niche til niche fordi man ganske enkelt tjener forskelligt per klik.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Tak for dit svar.

Ja jeg har tænkt på affiliatebannere. Det er stadig en af mine muligheder og det vil klart være det nemmeste at ligge ud med. :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal sælge det som giver dig den bedste profit på lang sigt :-)


CPM priser svinger meget, og det gør de fordi værdien er meget individuel (kunde for kunde). Jo bedre match der mellem dit medie og annoncøren, jo højere pris er kunden interesseret i at betale. Ud over det er antallet af bannerreklamer på siden, reklamernes placering og størrelse, samt hvilken type website der er tale, også interessant. At stille spørgsmålet hvad standardprisen er for CPM, er som at stille spørgsmålet hvor langt kører en bil på literen :-). Men det du kan gøre er at se hvad andre tager i deres annonceringsmateriale, prøv denne søgning på Google cpm priser filetype:pdf.

Hvis du falder over noget, så hold lige øje med sidens reklamer. Er det affiliate / Google Adsense, så er der noget der kan tyde på at de ikke kan få solgt til de ønskede CPM priser. Personligt vil jeg gerne købe reklamer der er CPM afregnede. Med en pris i hånden regner jeg på det, og kan så se om det er realistisk eller ej. Det er lidt sjovt, for sælgererne er altid fuldstændige sikre på, at mine bannere nok skal konverterer. Jeg fortæller at kan vi få kampagnen til at gå i nul, så har de mig som fast kunde. Jeg "forlanger" dog altid en testperiode til nedsat pris, hvilket jo ikke burde være et problem når de er så sikre på at det nok skal blive en succes (?). Anyway så hører jeg aldrig mere....

Hvis du satser på at levere værdi til dine annoncører, så sørg for at have et eller andet introtilbud/kampagne. I hvert fald så længe dit website er relativt ukendt.

Tracking er noget som dit system skal sørge for. Der er mange forskellige måder at gøre det på. Jeg kender ikke det store til færdige pakkeløsninger men de findes. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

... hvis dit website er i opstartsfasen, med et beskedet besøgstal, så er det nok den del som du skal bruge din energi på at forbedre :-). Alt for mange laver et website, og efter et par måneder bruger de det meste af deres energi, på at sælge tvivlsomme reklamepladser, i stedet for at bruge tid på at gøre websitet større og bedre.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

ShopWithSocks.com:

... hvis dit website er i opstartsfasen, med et beskedet besøgstal, så er det nok den del som du skal bruge din energi på at forbedre :-). Alt for mange laver et website, og efter et par måneder bruger de det meste af deres energi, på at sælge tvivlsomme reklamepladser, i stedet for at bruge tid på at gøre websitet større og bedre.

Mange tak for dit svar.

Som sagt er jeg uerfaren indenfor dette område, men logikken sagde mig selvfølgelig, at der nok ikke var en standardpris. Dog ville jeg stadig spørge, da der muligvis var folk derude, der vidste, at en CPM på 2 kroner ville være uhyrligt højt eller omvendt en CPM på 0.01 krone ville være latterligt lavt.

Helt enig i at der er rigtig mange, der fra start kun tænker på at sælge reklamer og tjene penge den vej igennem i stedet for at have fokus på brugerne og siden.

Jeg ønsker lidt reklamerne på med det samme, i det jeg er lidt perfektionist og gerne vil have at det hele spiller præcis, som jeg gerne vil have det, inden jeg launcher. :) Men jeg skulle måske prøve at få den i luften og se hvordan den arbejder på google og hvordan folk responder på den, inden jeg sætter alt for meget i værk.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps... ligesom det er de færreste biler der kører 2km/l, og der er heller ikke mange som kører 60km/l :-). Men jeg forstår hvor du vil hen, du vil gerne have sådan et eller andet udgangspunkt, så du ikke får solgt dig for billigt, eller skræmt for mange væk. Derfor er det en god øvelse at se hvad andre tager.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Just præcis! :)
Mange tak.

Fortsat rigtig god fredag!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)