Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en amino iværksætter igang

Side 15 ud af 18 (180 indlæg)
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Alle!

I er så fantastiske! =D

Tak igen :) 

Men ja, T&S skal have deres del, sådan er det - Men det er må ikke koste dig noget Tom, overhovedet, det er siger sig selv, hvis der kommer et smæk over din dør, så skriv det, pronto og jeg dækker det - Jeg har allerede fået 4 opgaver indtil videre, og det er din og de andres fortjeneste - bliver der en sag af det, når Skat laver deres regnskaber ( har et fuldt budget liggende med indtægter og udgifter og kviteringer og budget, over alle transaktioner allerede, og det hele bliver opgivet til Skat, ligeså vel som hobbyvirksomheden har sin egen konto, der er så godt styr på det som jeg har evner til ) men bliver der et spørgsmål om skat i en og anden udstrækning, og jeg siger det igen, så skriv det, og jeg overfører pengene til dig hurtigst - det Må ikke koste nogen noget det her - ikke i eftersmæk ihvertfald.

Men pointen er god, og Steffens tilbud i den forbindelse er intet mindre end fantastisk - både at lære reglerne at kende, og revisionen i sig selv bliver ganske enkelt alpha og omega, og tilbuddet er simpelthen en gave fra himlen. Tusind tak.

Jeg skriver en PM til dig om lidt Steffen, men tak igen, det er simpelthen overvældende, så mange mange tak =)

:)

@ Gita :) fantastisk - og man kan simpelthen leje det? - Sign me up - lurer på det efter det her :) Tak Miss :)

@ Mads - Ja det er dælme en gave - Købte det på DBA til 2200,- som sagt, af en fotograf der var krydset over til en D1'er M IV - checkede for at være sikker på jeg ikke gik glip af noget inden jeg investerede analogt, og det var en klog beslutning *G* - objektivet er et noname 28-80mm men det er sådan det skal være - det skal være lidt "grovt" i det - bliver det for poleret mister man feel med sit billede imo, altså autenciteten kommer af lidt snavs, forstå mig ret, men ja, fantastisk tilbud, intet mindre. :)

@ Martin - Mister, jeg skriver til dig i løbet af et par timer - der bliver meget at tale om, men du får en PM først :)

@ dem det må interessere: Jeg vil bare sige kort, at jeg allerede har fået fire gode opgaver her, og jeg regner med at tage imod de første fra næste uge - det begynder at tage form Mao. og al jeres arbejde, tid og opmærksomhed har båret afsindigt meget frugt - igen, det handler ikke om penge, men det er fanme en fed fornemmelse af blive bekræftet i sit værd ved at tjene dem.

Ud over det venter der resten af mit liv med fotografiet som følgesvend, og det har virkelig fået en dimension jeg virkelig mangler ord for at beskrive, men det nærmer sig en lethed med en mild brise af taknemmelighed, og jeg håber at I forstår hvor fantastisk et stykke arbejde I har gjort - "Den der redder et liv, redder hele verden" er det bedste citat jeg kan finde til det her, for det er sådan jeg har det. 

Tak for at hjælpe mig igang :)

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sq imponerende! Endnu engang viser Amino brugerne sig fra sin bedste side, sejt!

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TheChatNoir : @ ''dem det må interessere: Jeg vil bare sige kort, at jeg allerede har fået fire gode opgaver her, og jeg regner med at tage imod de første fra næste uge - det begynder at tage form Mao. og al jeres arbejde, tid og opmærksomhed har båret afsindigt meget frugt - igen, det handler ikke om penge, men det er fanme en fed fornemmelse af blive bekræftet i sit værd ved at tjene dem.

Ud over det venter der resten af mit liv med fotografiet som følgesvend, og det har virkelig fået en dimension jeg virkelig mangler ord for at beskrive, men det nærmer sig en lethed med en mild brise af taknemmelighed, og jeg håber at I forstår hvor fantastisk et stykke arbejde I har gjort - "Den der redder et liv, redder hele verden" er det bedste citat jeg kan finde til det her, for det er sådan jeg har det.''

 

Yes Fantastisk!

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Amino.

Det har været et sært forløb det her.. Reelt er jeg stadig overrasket over den måde og tingene udviklede sig på, og hvordan jeg tacklede det – jeg har i den forbindelse et par tanker og en historie jeg gerne vil dele, og jeg håber I vil læse med.

Først og fremmest er jeg, som jeg har skrevet gentagne gange, dybt taknemmelig for både opmærksomheden og al jeres hjælp med dette projekt: Fotoet er og bliver en realitet, og jeg arbejder på det, med jeres hjælp og med de utroligt positive oplevelser, der har været over de sidste dage her, i mente og selv om det efterhånden er slidt ned, så tak igen, I har simpelthen været fantastiske.

Imidlertid må jeg sige at jeg sidder med lidt flad fornemmelse af at "være faldet igennem" med den den sidste post. En fornemmelse jeg normalt bare ville have redigeret mig ud af, og så stille og roligt integreret i mine erfaringer, men fordi jeg, af uransagelige årsager, ikke er i stand til at redigere det, er jeg nødsaget til at forklare mig her, hvilket jeg reelt føler jeg skylder.

Dette er ikke bare en tråd om en indsamling, ikke længere i hvert fald, det er, med over 12.000 views, gået hen og er endt som underholdning, med mig i fokus. Et reelt skide skræmmende scenarie, og når det ligepludselig handler om at jeg ikke bare skal beskytte mig selv, både som privatperson, men også en fremtidig forretning, og ikke mindst gøre det hele med et udgangspunkt, der i forvejen minder om det mareridtsagtige, så føler jeg at jeg ikke bare har ret, men også pligt til at forklare nogle ting. Ting der forhåbentligt kan tjene alle til det bedre i det her, både mig, og dig som interesseret læser, og måske flere mennesker på sigt.

Det er sådan at jeg reelt har siddet alene de sidste 4 år. Fuldkommen opgivet af systemet, og overladt til mig selv. Kald det hvad der er nødvendigt, men jeg blev udskrevet fra hospitalet, ravende psykotisk, og dybt dybt syg, og under omstændigheder, der reelt er for bizarre og umenneskelige til at beskrive her.

Som om det ikke var nok, skulle jeg forholde mig til, ikke bare en behandlingsdom, at have mistet min ekskæreste, både som ven og som mit livs kærlighed, jeg skulle også finde mig i at blive lovet, gentagne gange, at så længe jeg bare gjorde som de sagde, og erklærede mig skyldig i min dom ( altså ”ikke lavede for meget ballede” ) så ville jeg kunne rejse som jeg ville, og skulle ikke mærke andet for den end at jeg skulle til nogle checksups på psyk.

Umiddelbart irrelevant, men når man ser på at det er fire år siden, og at jeg, så snart dommen var afsagt, fik at vide at jeg IKKE kunne forlade landet, ikke mere end en uge om året ( der kommer en pointe med det her. ) og at jeg reelt, efter det, fik lov at sejle i min egen sø, 100% procent overladt til mig selv, og med det mest forbandede Nye symptom, at min skizofreni, godt nok havde sat sig ”uden for min bevidsthed” men at jeg som konsekvens ikke, og stadigt ikke, har den fjerneste anelse om hvad der kommer ud af munden på mig.

Når man ser det, i det perspektiv, at jeg altid har rekreeret ved at rejse, at mit netværk viste sig utroværdigt og at jeg som person var fuldstændigt ude af stand til at tackle det, og at systemets hjælp var at sende en psykolog EN gang om måneden til at checke op på mig, som jeg sad i.. seriøst.. det værste rod du kan forestille dig ( efter to år kom hjemmehjælperne til, og jeg oplevede altså 4 mennesker om måneden, i stedet for bare ét, og damen i Netto – den ene gang om måneden jeg vovede dét. ) Og at mine evner til at indgå i relationer med andre mennesker var, og stadig er, noget nær lig nul, grundet min forbandede turretes ( Jeg finder mig selv skrigende> på gaden når jeg er stresset, på de værste dage, skider, jeg reelt i bukserne når jeg bliver angst :( ) så må jeg bede dig prøve at forstå, at det at være ”helt menneske” i et offentligt forum, reelt er pisse hamrende svært, ligesåvel som det at skinne lidt lys på det, at der er nogle seriøst grumme historier derude og at der er Brug for Aminoer og mennesker med hjerte.( Selv om staten kan Meget, så kan den ikke det hele. )

Og ja, Sorry to break all this to ya, og jeg er ked af føre den vinkel ind på en ellers så positiv oplevelse, men uanset hvad, er det er reelt sådan jeg har det, og derfor jeg ikke bare kaster mig over tilbuddet med at blive energisk iværksætter med CVR.og at jeg "falder igennem" også - jeg er skrøbelig og jeg har fanme brug for at tage den med ro for at kunne klare det meste.

Men det er det. 4 år.. i komplet og endeløs ensomhed og med en vrede der kun tackles ved at mit følelsesliv stod af for lang lang tid siden, og så et talent, jeg ved gud håber, mine symptomer til trods, kan føre mig ud af det her, og ud blandt andre mennesker, for jeg er fanme træt af nedture, pardon my french.

Alt det sagt, mener jeg stadig hvad jeg har skrevet – jeg føler at der bør dannes en fond, eller en anden form for struktur der kan bakke op om folk der har det som jeg har det: Ruinerede med lukkede døre, men pisse sultne efter at YDE og være med hvor I andre er.

Det vil reelt være den bedst tænkelige måde at konkludere dette forehavende på, og jeg mener seriøst, uanset at min historie er så pisse hamrende hård som den er, at netop det bør være en ansporing til at fortsætte med tanken: Havde det ikke været for jer, havde jeg skulle sidde endnu en måned, måske mange endnu, uden at komme videre, uden at overvinde angsten ( hvilket også er et aspekt af den her historie, motivation ) og uden at have fået de kontakter der er opstået her.

Forstår du? Der er brug for hjælp, for der er mange som mig – det handler om timing, men den slags kan altid vurderes på en ansøgning, og er det mikrolån, så vil en forening, fond eller lignende, kunne løbe rundt more or less i al evighed, selv med kun ganske få bidrag, og med den direkte konsekvens at utallige hjælpes ud af reel lidelse.

Jeg syntes personligt det er værd at overveje, og jeg håber min historie kan anspore til det bliver en realitet- uanset at sådan en struktur er ude for mine evner at skabe, eller deltage i, men opfordringen er hermed givet videre.

Tak og Mvh.

Simon

Ps. Min Eks er Ok, hun har et ar på sjælen, men det er det, ingen vold, eller andet ubehageligt, frustration, angst og ubehandlet psykose er den historie..

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LeChatNoir:
Dette er ikke bare en tråd om en indsamling, ikke længere i hvert fald, det er, med over 12.000 views, gået hen og er endt som underholdning, med mig i fokus. Et reelt skide skræmmende scenarie, og når det ligepludselig handler om at jeg ikke bare skal beskytte mig selv, både som privatperson, men også en fremtidig forretning, og ikke mindst gøre det hele med et udgangspunkt, der i forvejen minder om det mareridtsagtige, så føler jeg at jeg ikke bare har ret, men også pligt til at forklare nogle ting, der kan tjene alle til det bedre i det her. Både dig som interesseret læser og måske flere mennesker på sigt.

 

Undskyld jeg bruger din tråd igen, selv om jeg som allerede nævnt ikke har så meget konkret at kunne bibringe.

Aller mest harjeg mest lyst til blot at være glad for, at jeg har opdaget denne tråd og kunnet følge den på sidelinje som så mange andre - og  - måske særligt med  blik efter det menneskelige aspekter, som jeg synes skinner i gennem i denne tråd.

Jeg måtte dog fatte pennen igen, fordi dit valg af ord: 'underholdning' faldt mig i øjet - for - ja - både fordi jeg sagtens kan følge dine ambivalente følelser over for det, og det svære ved at skulle takle hele situationen og omkring hele forløbet her på en naturlig måde.  For som det første step er det  en uhør hurdle i sig selv at skulle føle sig nødsaget til at  bede andre om hjælp  ( sådan er det i hvertfald for mit vedkommende - og føler jeg tydeligt kan læse mellem linjerne også hos dig ) ... .Det reelt sagt fra en der til hudløshed kender til, at stå ganske alene i verden, og derfor har 'lært sig ' på livets hårde måde, at skulle/ville/være nødsaget til at takle tilværelsen på alle fronter  udelukkende ved at hente ressourcer, viljen og styrken hos sig selv på godt og ondt.

Tror bestemt jeg kan sige for mange ud over mig selv - at når interessen for at læse med har været så stor  som det viser sig - så er de ikke fordi det var af 'underholdende karakter'.... det er at degradere trådens værdi rigtig meget IMO. 

I hvertfald har jeg for mit vedkommende fulgt den, og følger den - fordi det også giver mig noget , at  DU - faktisk synes at lykkes dig at  komme over din egen for nogle dage siden umulige situation, - takket være du tog modet til dig og fortalte hudløst omkring dine problemer, at du fik en reaktion og respons der oversteg de forventninger du måtte have haft.

Sagt på en anden måde : Glæde over andres gode oplevelser og positiv fremgang for deres planer og projekter - at noget lykkes for nogen- også med andres gode skub og hjælp der var nødvendigt,  bliver bestemt ikke mindre, selv når man som jeg her,  selv sidder midt en yderst håbløs situation, jeg på trods og  til sidste halmstrå kæmper for at komme over - tværtom.

Det letter faktisk også min dag lidt  og i hvertfald ikke dårligere at følge med i en reel solstrålehistorie

 - og selv om jeg ikke kender dig personligt Simon, så er  jeg er virkelig bare så glad på dine vegne!

..

Du nævner så meget andet i din lange kommentar som også er værd at reflektere over ...... men jeg skal nok stoppe her og blot slutte med at sende mange gode tanker til dig.

 

 

 

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LeChatNoir:
( Jeg finder mig selv skrigende> på gaden når jeg er stresset, på de værste dage, skider, jeg reelt i bukserne når jeg bliver angst :( ) så må jeg bede dig prøve at forstå, at det at være ”helt menneske” i et offentligt forum, reelt er pisse hamrende svært, ligesåvel som det at skinne lidt lys på det, at der er nogle seriøst grumme historier derude og at der er Brug for Aminoer og mennesker med hjerte.( Selv om staten kan Meget, så kan den ikke det hele. )
LeChatNoir:
Og ja, Sorry to break all this to ya, og jeg er ked af føre den vinkel ind på en ellers så positiv oplevelse, men uanset hvad, er det er reelt sådan jeg har det, og derfor jeg ikke bare kaster mig over tilbuddet med at blive energisk iværksætter med CVR.og at jeg "falder igennem" også - jeg er skrøbelig og jeg har fanme brug for at tage den med ro for at kunne klare det meste.

Kære Simon

Tak for dit meget personlige input. De fleste af os kender ikke til det helvede du gennemlever og det pres det er at skulle præstere. For os andre er det daglig dag.

Vi er alle herinde energiske iværksættere, så når der skal handles, skal det være igår. MEN der er INGEN herinde der stiller en masse forventninger op til dig. Du har fået en række tilbud UDEN tidsbegræsning, så alt kan køre i det tempo du ønsker. Og du kan også lade være. det er HELT dit eget valg.

Du må undskylde os. Vi bliver bare SÅ ivrige, når vi ser et virkeligt talent Big Smile

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ensomhed og frustration.. En farlig cocktail.. kombineret med galskab er det en bombe.

Det ændrer imidlertid ikke på at tingene er uendeligt meget lysere nu, end de var for en uge siden, og at jeg er taknemmelig, og gør med det det bedste der kan gøres med det givne.

Tak for al jeres backup, jeres tid, og jeres midler - Jeg får dem til at avle, det er et løfte.

Mht. forrige post.. Den er nederen, sådan er det, men jeg må i mit forsvar sige at jeg er underlagt dynamiker fuldstændigt ude for min kontrol, og at jeg gør mit bedste for at stå imod dem, så godt jeg kan. 

Omstændigheder, må jeg tilføje, jeg arbejder på at komme ud af, men hvis udsigter ligger væsentligt ude i fremtiden - ikke desto mindre, når dét projekt er færdigt, så vil der være et link, der, uagtet at det til den tid vil være urelevant af forældelse, forklarer hvorfor denne tråd overhovedet er der og hvofor den har den form den har.

Der går 2-3 år dog. hvis ikke tre eller fire.

Det var det.

Sidst vil jeg lige nævne Bente og Jean Luc, der har været så fantastiske i det her: De inviterede mig forbi, for tre dage siden, til den første "komsammen" jeg har været til i over 4 år, og siden har hun mere eller mindre været sparringspartner på en virksomheds strategi og yderligere som virkelig moralsk og motiverende backup - elementer der uden tvivl bliver afgørende for fremtiden, og, selv om hun siger "husk dig selv" så må jeg indrømme at meget står og falder med hende, og at jeg, lige meget hvor det her fører hen, nok kommer til at skylde hende mere end taknemmelighed. :)

Det var det :)

Tusind Tak Amino, I har været fantastiske :)

Venligst

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om administrationsgebyret var på 90 procent ville nogle af pengene da gå til et godt formål. Alternativer er vel, at ingen penge går til et godt formål?

Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Simon

Hvis du er interesseret, vil jeg meget gerne bringe omtale af dig og din fotografiske tilgang på fotoblogger.dk

Din historie her har selvfølgelig berørt mig, men jeg synes også det er interessant at du slår dig op som fotograf med en ren analog tilgang, på et tidspunkt hvor alle taler megapixels og ISO :-)

Fotoblogger.dk er ikke verdens (foto)navle, men jeg har et hærderligt antal besøgende, og Canon udnævnte mig til at være en af DK's top 15 fotoblogs. Mon ikke omtale kan give nogle leads og/eller at andre kan anbefale dig til deres bekendte?

Lad vide om du er interesseret (og evt. hvornår) PM eller kontakt via fotoblogger.dk/kontakt

Mvh Peter
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så.. er jeg ½ vejs igennem den første hurdle: oprydningen - fanme rart. Her er ved at ligne et hjem efterhånden, et anderledes et af slagsen - halvdelen af stuen er afsat til studie og det kommende gear ( de penge der modtages for de næste par opgaver, går hundrede procent til studie og supplerende hardware. ) Ud over det er planen til at få ryttet gælden af vejen ( lyder så nemt, men.. reelt, det handler om 350.000,- - renter på 25% any1? =S - 3 x min årsindtægt på min pension - en kæmpe projekt med andre ord ) - Ringede til min bank i dag, de får lov at være anonyme, men de har, siden sidste uge, lukket min extra konto ( aktiverede den for over 1 år tilbage, men har aldrig sat noget ind på den da.. well jeg har aldrig haft noget at sparre op. ) hvilket gør min plan om at bruge den som konto for hobby virksomheden umulig. Yderligere har de, med mine økonomiske knuder, sagt at de ikke engang vil åbne en konto så jeg kan have penge STÅENDE lol - tro det eller lad være, men ok.. de har sgu heller ikke det bedste rygte i byen, må jeg sige. Lidt sørgeligt, men jeg ved at Merkur Bank er styret af nogle super dejlige mennesker, og jeg har altid villet være kunde hos dem, og med den udvilking, og de skridt der tages over den næste tid, håber jeg de vil tage mit engagement, som det hedder så fornemt.

Planen forøvrigt, nu skriver jeg det bare, så kan folk jo selv bestemme om de vil læse det, er at få et fuldt overblik over min gæld ( noget der, som så meget andet, overhovedet ikke har været overskud til ) og lavet nogle aftaler med kreditorer - Håber, ikke for at slå veksler på deres gavmildhed, hverken der eller nogen steder, men jeg håber jeg kan lave nogle aftaler med dem der resulterer i at jeg rent faktisk ender med at betale AF på min gæld, og ikke havner med en post på 1500,- - 2000,- om måneden der reelt bare er lukning af renter, ved det ikke men det ville være rart at kunne se en ende på det - time will tell tho, men jeg er fortrøstningsfuld.

Ud over det er der ikke meget at berette, som det er nu er det 10-12 års personligt hærg og ligegyldighed jeg skal have ryttet af vejen, men jeg er klar over det, og jeg tager det på mig:

Der skal ryttes op, i hele mit liv, men seriøst, det er fantastisk at være igang med. :)

Ud over det, en sær appelsin er landet i min turban.. - En kvinde jeg ikke anede eksisterede, havde fundet en gammel post på et fora for os galninge - Hun ringede til mig for omkring 10-14 dage siden, og som tingene har udviklet sig.. well, vi skal mødes snart.. =)

Anyways, Kære Amino, Aminoer og andre der har fundet vej hertil - Vil bare sige, at jeg sgu er taknemmelig, endnu engang må jeg sige det, og.. well.. Ved ikke om det her er foraet til det - men hvis ingen modsætter sig det, så vil jeg smide en update fra tid til anden om hvordan det går med alt det her - Vil egentligt gerne dele det med jer :)

Det var det for idag - Tak for at lure GOD's speed all!



o7



Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Side 15 ud af 18 (180 indlæg)