Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en amino iværksætter igang

Side 13 ud af 18 (180 indlæg)
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Martin & Amino!

Der hviler meget på mine skuldre og jeg er bange for at jeg ikke er den rette til at løfte opgaven. Uforvarende har jeg pådraget mig en afsindigt masse opmærksomhed – næsten 10.000 læsere indtil videre, og nu, med Martins udspil, er jeg i et dilemma af temmelig majestætiske proportioner.

Martins tanke er klar: Der skal ske noget med det her, og uagtet at jeg er meget på bar bund i det her, er jeg enig, 100%.

Det der er foregået i denne tråd, har ikke bare været en hyggelig historie i hverdagen om gode menneskers respekt for deres næste og en empatisk og uselvisk tankegang, men det er også en historie med potentiale, der ikke bare er afsindigt vigtigt for mig, men kan være det også for de utallige mennesker, der Pga. større eller mindre kriser, er sat ufrivilligt uden for arbejdsmarkedet.

- Tiderne er hårde, det er alle enige om, og gælden privat er vokset fænomenalt over det sidste par år, over et bredt snit - Der er med andre ord mange derude, der er mere end villige til at starte deres egen virksomhed, men som pga. af de omstændigheder de er under, reelt ikke har nogen muligheder for at komme i gang pga. af gælds og financierings blokeringer.

Og det er her jeg er rimeligt sikker på at vi deler synspunkter: Lad os gøre noget med det her?

Jeg ved ikke nok om det personligt, men jeg er enig hele vejen: HVIS vi kan få etablereret en struktur hvor folk kan låne ( mikrolån? ) midler til at etablere sig oven på tragedier som den jeg har beskrevet, og der kan skaffes penge til en sådan struktur, burde vi så ikke gøre det?

Jeg har personligt ingen anelse om hvordan sådan noget fungerer, men jeg garanterer, at hvis vi kan få sådan en struktur op at stå, så er jeg den første der donerer 3000,- til den.

Spørgsmålet er bare, vil I være med?

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon, tag den helt med ro.
Jeg tænker lidt på det samme og mon ikke jeg finder på noget?
Jeg har meget lige nu, men jeg har fra Amino start besluttet at Amino skal være meget mere end blot hjælp til iværksættere. Vi kunne samle mere end 100.000 kr. ind til Haiti på få dage og Amino's bruger har hjulpet talrige andre sager på vej, så jeg gør noget ved det inden alt for længe.

Men jeg syntes du skal tænke på din egen forretning og se at få den på vingerne.
Det er en stor opgave og der er ingen grund til at gabe over mere.

Men kom ind en dag og lave nogle fotos på Amino, jeg glæder mig til at møde dig.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey mister - Yep, tak, havde kastanjer i ilden der, guess I still do, men.. listen - jeg tager opgaven, jeg har det bare lidt wierd med det, for det er reelt .. ca... flere penge end jeg nogensinde har fået for en opgave, men ja,amen mister, og vi skrives lige ved snart - lige nu skal jeg have noget søvn - jeg er simpelthen totalt barberet *G* 

Sender dig en PM her til aften

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med denne lange - og herlige sag, så er der et spørgsmål som trænger sig lidt på hos mig. Hvordan er skattereglerne egentlig i forbindelse med sådan en indsamling her? 

Jeg forsøger på ingen som helst måde at være en lyseslukker, men er rent faktisk interesseret i at vide hvordan reglerne er. Hhv. hvis en virksomhed gerne vil bidrage eller hvis en privatperson gerne vil bidrage. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frands:

I forbindelse med denne lange - og herlige sag, så er der et spørgsmål som trænger sig lidt på hos mig. Hvordan er skattereglerne egentlig i forbindelse med sådan en indsamling her? 

Jeg forsøger på ingen som helst måde at være en lyseslukker, men er rent faktisk interesseret i at vide hvordan reglerne er. Hhv. hvis en virksomhed gerne vil bidrage eller hvis en privatperson gerne vil bidrage. 

Den har jeg også selv tænkt over - gad vide om T&S kommer og giver mig en ordentlig røvfuld senere (heldigvis var det kun 3500,-). 

Jeg mener dog at firmaer kan få fradrag for et vist beløb de giver i tilskud til en godgørende sag, men om den godgørende sag skal være registreret et eller andet sted som en fond eller noget - det har jeg ingen idé om.

Hvis nu T&S kommer og klipper mig i ørene, er der ikke noget at gøre ved det - jeg mener det er til en god sag, og hvis jeg er tvunget til at betale skat af de 3500,- så må jeg gøre det...

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

nej , mon ikke de har andet og give sig til ved skat, det skal da være muligt at hjælpe andreBig Smile

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Den har jeg også selv tænkt over - gad vide om T&S kommer og giver mig en ordentlig røvfuld senere (heldigvis var det kun 3500,-). 

Jeg tænker umiddelbart, at hvis nogen skal betale skat af beløbet, så er det vel modtageren?  Selvfølgelig afhængigt af hvordan giverne har fremskaffet beløbet. Så vidt jeg ved kan det ikke betragtes som værende velgørende medmindre det er almennyttigt til fordel for mange mennesker.  

Men lad os se om ikke en revisor eller anden som har helt styr på reglerne byder ind.

Provins:

nej , mon ikke de har andet og give sig til ved skat, det skal da være muligt at hjælpe andreBig Smile

Det er meget naivt at tro, at SKAT sidder på hænderne, hvis der foregår noget de ikke synes om. Een ting er moralen men en anden ting er den skattelovgivning der nu en gang er gældende. Igen vil jeg pointere at jeg ikke forsøger at være en lyseslukker, men det er absolut ikke sjovt hvis man skulle have fortalt SKAT om noget - og man har undladt det og de så opdager det. Så giver de sig nemlig i mange tilfælde til at gætte og estimere - og de skyder som regel ikke under målet, for at sige det mildt.

Dermed ikke sagt at jeg er uenig i hele din sætning - jeg synes da også at man skal kunne hjælpe hinanden, spørgsmålet er bare hvordan :)  

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

LeChatNoir:
har investeret 90% af pengene, har fået Kameraet to end em all - en Canon EOS 1D MII til 2200,- og et objektiv til 250,-  ( kendere vil vide at jeg virkelig har barberet den rigtige ged til de penge. )

Det skal jeg da love for :-) Hvor får man sådan en fætter til 2.200 kroner? Og hvis det er et objektiv i samme klasse, så lyder det også ekstraordinært billigt.

Og tillykke med det hele - det er sgu fantastisk at læse denne tråd fra ende til anden :-)

Mange hilsner

Mads

 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mht skat, så var det min første tanke at det måske kunne være bedst at give trådopretter tingene fremfor penge, og jeg ville have skrevet det her i tråden, men da jeg undersøgte det nærmere på Skats hjemmeside fandt jeg at penge doneret som indsamling til at hjælpe nogen som her er skattefrit.

Har ikke nævnt det, da jeg troede I vidste det, eftersom ingen har nævnt det før nu - og det heldigvis ikke er relevant.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789723&vId=0 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Simon
Nu vil der jo altid være en kunde som giver lidt mere end den anden. Og nu har Martin tænkt at sig at sætte overliggeren indtil den næste gør det! :-)
Nu har du fået så du kunne pumpe cyklen, så er det bare op på den, ind og skyde billederne, hjem og redigere og sende regningen :-)

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Side 13 ud af 18 (180 indlæg)