Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg spørge om det her i en mail, når jeg sender det ud til en evt. kunde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's! :)


Er det tilladt at spørge en eventuel kunde over mail, om det produkt man har, har været overvejet i den pågældende virksomhed eller ikke?

- Altså ikke et tilbud, nærmere et spørgsmål!

Jeg tænker, udfra svaret fra virksomheden, at være bedre stillet, når jeg så vil kaste mig ud i Kanvas-salg .. 

Mvh. smadsen

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke jurist, men som jeg læser det så må man ikke da de ikke er kunder i forvejen. 

Men der er sikkert nogen, som kan bekræfte eller afkræfte dette ;-) 

Mvh Jimmi

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej smadsen

Det kunne du vel godt, men hvad vil du få ud af det?

Efter flere år som bla. telemarketingscoach har vi prøve mange kreative,mystiske,gode og dårlige indgangsvinkler, til mange forskellige typer mennesker og virksomheder.

Lige meget hvordan du vælger at spørge og hvad du vil spørge om, så stil det ALTID (men ingen regel uden undtagelser) som et HV-spørgsmål og ikke lukkede ja/nej spørgmsål.

I tilfældet med dit spørgmsmål, vil du maskimalt få et ja eller nej svar ud af det. og hvad kan det bruges til? Nej vel? Det interessant er HVORFOR de har truffet det valg som de har, for det fortæler rigtig meget om hvem de er. På den måde kan du danne dig et billede af virksomheden og ikke mindst deres behov (som du jo gerne vil opfylde?). På den måde har du nu istedet en knald god indgangsvinkel til en kvalitets samtale der tager udgangspunkt i kunden og IKKE i dit produkt.

Nå, så kom jeg alligevel lidt væk fra kærnespørgmsålet, håber du kan bruge det tiltrods :)

Held og lykke med det.

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smadsen

Man må ikke udsende uanmodede email til virksomheder, der ikke har givet tilsagn om de vil modtage disse.

Du må derimod gerne fremsende et brev pr. almindelig post eller kontakte virksomheden på. telefon.

Det kan koste mange penge i bøde at overtræde markedsføringsloven.

http://blog.onlinemarketing.dk/uopfordret-e-mail.html


Markedsføringsloven § 6

Uddrag...

Hvis en erhvervsdrivende vil sende reklamer mv. til forbrugere, erhvervsdrivende eller offentlige myndigheder via elektronisk post (e-mail, SMS, MMS mv), telefax mv. skal den erhvervsdrivende forinden have et samtykke fra modtageren.

1. Hvordan skal samtykket indhentes?

Et samtykke må ikke indhentes via elektronisk post (e-mail, SMS eller MMS) eller telefax. Det må heller ikke indhentes via almindeligt brev hvis forbrugeren har tilmeldt sig Robinsonlisten. Men man kan godt afgive sit samtykke via disse kanaler.

MVH

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se ud fra mit indlæg, at det kunne forstås på den måde, du forstod det på ..

Dog er det du skriver præcist det, jeg havde i tankerne .. Selvfølgelig ville jeg ikke bare sende dem en mail, med spørgsmålet om de "har overvejet det eller ej", for derefter bare at sidde tilbage og vente på et Ja/Nej svar ..


Mv. Søren 

Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo heller ikke en decidering reklame, jeg vil sende. 

Nærmere indhente information om deres tanker. Der vil ikke være link til hjemmesiden, bannere eller andet i min mail dertil, men derfor er det måske stadig ulovligt? 

Det var, som Thomas ganske rigtigt skrev, blot for at gøre en evt. opringning mere målrettet, og dermed være det skridt mere foran ..

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ssmadsen:

Det er jo heller ikke en decidering reklame, jeg vil sende. 

Nærmere indhente information om deres tanker. Der vil ikke være link til hjemmesiden, bannere eller andet i min mail dertil, men derfor er det måske stadig ulovligt? 

 

Der er desværre ikke så meget at gøre. Ligemeget hvordan du vender og drejer det, kontakter du dem stadig med henblik på at sælge dem noget på et tidspunkt.

 

ssmadsen:

Det var, som Thomas ganske rigtigt skrev, blot for at gøre en evt. opringning mere målrettet, og dermed være det skridt mere foran ..

Lige præcis, men hvis du er dygtig til at lave en god behovsafdækning i introfasen i telefonen, så kan du have nøjagtig lige så meget fordel som ved at sende dem en mail først. Så grip knoglen og kom igang :)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smadsen

Markedsføringsloven § 6 stk. 3

Henvendelsen behøver ikke at indeholde et konkret tilbud eller at nævne specifikke produkter eller ydelser - også "branding" af den erhvervsdrivendes navn er omfattet, da det også sker med henblik på et efterfølgende salg.

Forbrugerombudsmanden finder det underordnet, hvad en henvendelse benævnes eller udgiver sig for at være, hvis en vurdering af henvendelsens indhold viser, at formålet med henvendelsen er at reklamere.

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)