Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af varer uden fortjeneste ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt, at der kan være et problem i, hvis jeg indkøber x-antal varer, og sælger den videre (til fx en kammerat) uden fortjeneste. 
Er det rigtigt at jeg helst skal lægge et par kr oveni for ikke, at få problemer med SKAT ?  

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen der ved det?

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt sælge videre uden fortjeneste, så længe du ikke har alt dit salg på den måde.

Der hvor SKAT tjekker op på dig, er hvis du sælger varer med underskud, da det kan betegnes som skattesnyd (som virksomhed vil du jo så altid have flere udgifter end indtægter hvis du sælger med tab)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

silversand:
Der hvor SKAT tjekker op på dig, er hvis du sælger varer med underskud, da det kan betegnes som skattesnyd

Skattesnyd? Det er ikke forbudt at lave dårlige forretninger. Hvis man konsekvent solgte med underskud vil der ikke være tale om skattesnyd. SKAT vil bare nægte fradrag fra underskud.

/Henrik

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mente med skattesnyd, er også hvis man solgte alle sine varer med underskud, for at høste fradraget, da det jo ikke er alle SKAT fanger af dem der sælger med underskud

(Kender ihvertfald en håndværker der er gået konkurs 2 gange fordi han lavede alt med underskud, og høstede fradrag, og var først 3. gang han gik konkurs at SKAT så på hans regnskaber)

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet slet ikke dér vi er henne. Det var mere hvis man jeg bliver tilbudt en vare til 2kr, som jeg tilbyder en anden, at "være med på", og så køber vi x-antal - herefter sælger jeg i realiteten nogle af varerene videre til indkøbspris for at være FLINK. :) 

Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der ingen problemer i. Jeg har selv solgt videre til indkøbspris, så jeg min fortjeneste var 0, fordi jeg gennem mit firma kunne skaffe nogle ting billigere - det er ikke forbudt. Det er bare dårlig købmandskab :) 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det elgiganten gør på deres avis vare ;)

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)