Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du nogle gode legater eller legathjemmesider?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Julie Jespersen Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om nogen af Jer kender nogle gode legater eller legathjemmesider, eller andre måder, hvorpå man kan få/eller låne penge til sin virksomhed.

Jeg er selvstændig skrædder, og har indtil nu fået så mange bestillinger og ordre, at min symaskine ikke kan følge med, og jeg derfor skal have mig en industri symaskine. Desværre koster den bare ret meget, og de penge har jeg ikke. (Vi snakker omkring 19.000 kr).

Så jeg vil høre om I kender nogle steder eller sider jeg kan få hjælp eller lign., så jeg kan få den industrimaskine og bare give den gas med alle de brudekjole og jakkesæt bestillinger jeg har fået :D.

På forhånd tak og rigtig god dag :D

 

Mvh

Julie Jespersen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke lige det findes nogle sådan legater.

Det er mere til at hvis du vil rejse ud i verden og tage noget uddannelse.

Men jeg mener at der findes en legat håndbog som også findes på biblioteket.

Der findes nogle hjemmesider med Legater men man skal betale for at se indholdet og jeg ved ikke lige om det kan bruges til noget fordi man jo ikke kan se noget.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

Den eneste metode jeg kender banklån eller en kassekredit. Ellers skal du måske finde en investor.

Mvh. Signe

Fra Valby
Tilmeldt 23. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Julie Jespersen Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :D

Jeg har kigget på legatregistret, men der skal man som du nævner, betale.

Jeg kigger videre, ellers tusind tak :D

Fra Valby
Tilmeldt 23. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Julie Jespersen Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jah, ville jo helst prøve at undgå at skulle låne, men ellers er der nok ingen anden udvej.

Men ellers tak for hjælpen :D

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie,

Godt at der er gang i butikken (-:

Hvis der er så godt gang i butikken så ville jeg snuppe et banklån med en kort afdragsperiode for at minimere renteomkostningerne.

Mht til legater så kender jeg desværre ingen der kan hjælpe dig men tror godt at du kan spare mønterne for adgang til legathåndbogen osv. Dem har jeg stående i hardcopy og de henvender sig primært til studerende.

Du får et "held og lykke" med på vejen herfra!

/Banditten

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er bestemt korrekt, at der findes mange legater til studerende. Men der findes ligeledes legater til foreninger, iværksættere og virksomheder såvel nystartede virksomheder og opstart af virksomhed generelt. Der gives hvert år mange økonomiske tilskud til opstart af virksomhed eksempelvis til unge iværksættere, hvorfor man kan søge fonde til virksomheder. Jeg har personlig erfaring med ca. 30 fonde, der generelt støtter disse formål for virksomheder, og kan anbefale legatsøgende også at søge specifikt inden for egen branche / industri, for at undgå at være i konkurrence med (for) mange ansøgere.

Eksempler på fonde målrettet iværksættere:

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)