Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 4 ud af 13 (122 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl. Kommer man ind i et MLM-fælleskab skabt af ordentlige folk, kan det være særdeles Ok. Kommer man derimod  i "kløerne" på typer, der tror, at de skal være millionærer på under fire minutter, kan det se anderledes ud.

Men du skal først forstå, at det er en "lagdelt" forretning, hvor man i nederste led ikke tjener det helt store, men at alle andre "over" dig løber med en del af fortjenesten. Det er dét, det går ud på.

Venlig hilsen

Finn H.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Damarcon:

Men du skal først forstå, at det er en "lagdelt" forretning, hvor man i nederste led ikke tjener det helt store, men at alle andre "over" dig løber med en del af fortjenesten. Det er dét, det går ud på.

Venlig hilsen

Finn H.



Måske du kan uddybe ovenstående lidt bedre... så jeg forstår det du skriver? .. evt. et konkret eksempel, jeg går ud fra du ved noget om det, siden du vælger at udtale dig på den måde der...

Tak

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Damarcon:

Men du skal først forstå, at det er en "lagdelt" forretning, hvor man i nederste led ikke tjener det helt store, men at alle andre "over" dig løber med en del af fortjenesten. Det er dét, det går ud på.

Venlig hilsen

Finn H.

Hej Finn

Denne "forklaring" syntes jeg er noget misvisende og ikke et billede der passer min forretning. Hvis jeg starter op i din MLM forretning imorgen, så forventer jeg ikke at tjene penge på det arbejde der allerede er lavet i "de led over mig". Mine uplines tjener ikke mere på mit arbejde end jeg selv gør, og det syntes jeg umiddelbart er det jeg læser i din forklaring.

Nederst...syntes jeg også er et skørt ord, for alle starter jo oftest samme sted.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej Allan. Ingen gad stjerne dig hverken 0 eller 5....

Allan I:
MLM bliver af rigtig mange på Amino anset som fup og svindel - eller i bedste fald bare som en latterlig måde at være iværksætter på.

Allan I:
Fælles for rigtig mange af disse personer er dog, at de ikke kender forskellen på MLM og på pyramidespil.

Ikke helt korrekt. Vi kender forskel, men synes ikke der (reelt) er forskel.

Allan I:
Mange af modstanderne ytrer også, at det er latterligt at skulle bygge sin forretning på venner og familie, hvilket igen med al tydelighed viser, at deres modstand bygger på fordomme og ikke på erfaringer. (eller i det mindste på meget få erfaringer).

Det kan ikke være rigtigt vi skal pushe produkter til vores familie for at danne os en mening om denne del. Ligeledes kan jeg også have en mening om incest, heroin og drab uden selv at have prøvet det.

Allan I:
Hvis de er tilfredse med produktet, så køber de jo ikke af mig efterfølgende, men af producenten - og denne detalje tror jeg også mange modstandere er uvidende om - altså at der ikke er et sælger/kunde forhold mellem dig som forhandler og din familie.

Ja, det er/var jeg uvidende om. Et træk der for dig og/eller generelt gør det mindre slemt, men nærmere en tilfældighed - som jeg ser det. Jeg tænker så at der i MLM findes systemer, så familien alligevel bliver koblet på mit venstre ben i 3. led, så jeg kan blive en brown diamond... men det er min fordom, jeg ikke har et godt nok belæg for.

Allan I:
Men generelt kan du ikke bruge Aminoernes holdninger til MLM til noget, da den generelle holdning herinde langt fra afspejler den gængse holdning "ude i samfundet". ;-)

Selverkendelsen fejler intet Allan, tuché! Jeg mener Aminoerne er bedre oplyste. I min omgangskreds møder jeg ikke MLM folk. Jeg har - hos x-kærestens familie i Vejle - fået forklaret hvordan tre flasker hårshampoo med forskellig farve påvirkede humøret fordi de gik ind i huden.... Jeg brugte ikke tid på at fortælle min vært hvad jeg synes ved den lejlighed, men opførte mig høfligt :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper:

Allan I:
Fælles for rigtig mange af disse personer er dog, at de ikke kender forskellen på MLM og på pyramidespil.

Ikke helt korrekt. Vi kender forskel, men synes ikke der (reelt) er forskel.

Det skal du selvfølgelig have lov at mene. For mig svarer det dog til at sige, at der ikke er forskel på en bank og på en lånehaj. Eller på Danske Spil og et pyramidespil. Eller på en smykkebutik og en smykkehæler.

Bare fordi en smykkebubik og en  smykkehæler har sammenfald i deres ydelser og arbejdsmetoder, er det jo ikke ensbetydende med, at smykkebutikken er ufin i kanten - hvis du forstår?

Som jeg ser det, så er det den konklusion folk drager, fordi pyramidespil og MLM har sammenfald i forretningsmodellen. Men det har de jo, fordi pyramidespillende har tyvstjålet bonusplanen fra MLM - men de har så fjernet det vigtigste element, nemlig kvalitetsprodukterne.

Jesper:

Det kan ikke være rigtigt vi skal pushe produkter til vores familie for at danne os en mening om denne del. Ligeledes kan jeg også have en mening om incest, heroin og drab uden selv at have prøvet det.

Der er jo ingen der tvinger forhandlerne til at sælge eller markedsføre produkterne til familie og venner. 

At nogen så vælger at gøre det, må jo være op til den enkeltes moral og etik - det har jo som udgangspunkt ikke noget med selve forretningsmodellen at gøre.

(Edit: jeg misforstod dig lige kan jeg se: jeg mente ikke, at man skulle have erfaring med at sælge til venner og familie for at kunne udtale sig - jeg mente blot, at man skal skulle have erfaring med MLM eller med branchen - hvilket jeg personligt ikke mener man har eller udviser - hvis man tror, at forretningen skal bygges på venner og familie.)

Jesper:

Ja, det er/var jeg uvidende om. Et træk der for dig og/eller generelt gør det mindre slemt, men nærmere en tilfældighed - som jeg ser det. Jeg tænker så at der i MLM findes systemer, så familien alligevel bliver koblet på mit venstre ben i 3. led, så jeg kan blive en brown diamond... men det er min fordom, jeg ikke har et godt nok belæg for.

Hvis du arbejdede i Tryg forsikring, ville du så ikke anbefale din familie at tegne forsikring der? Også selvom du ikke fik direkte provision af det? 

Og når den årlige bonusudbetaling så ryger ind på din konto - vil det så ikke betyde, at du indirekte har fået bonus af din families penge?

Det er sådan jeg ser på det. Og jeg kan simpelthen ikke se noget problem i det.

Og hvis du IKKE ville anbefale dem at købe forsikring der - er det så mere moralsk at pushe forsikringer til vildt fremmede, vel vidende, at man ikke synes produktet er godt nok til ens egen familie?

Jesper:
... hos x-kærestens familie i Vejle - fået forklaret hvordan tre flasker hårshampoo med forskellig farve påvirkede humøret fordi de gik ind i huden.... Jeg brugte ikke tid på at fortælle min vært hvad jeg synes ved den lejlighed, men opførte mig høfligt :-)

Her mener jeg så igen, at du skærer hele branchen ove én kam. Jeg er helt med på, at der findes mange "alternative" produkter i branchen - men der findes altså også mange firmaer i branchen med helt almindelige produkter, og med kvalitetsprodukter og unikke produkter. Og ja, en gang imellem bliver der da skruet lidt op for charmen i markedsføringen, men det er jo i vore dage mere en regel end en undtagelse, at der skal spilles på alle tangenter i markedsføringen.

Tror du f.eks. selv på, at dit liv bliver fuld af lækre kællinger, eksplosioner og helikoptere, hvis du drikker Coke Zero?

Eller tror du på, at samtlige kvinder i elevatoren vil kaste sig over dig, og flå tøjet af dig, hvis du bruger AXE deo?

Tror du på, at din rygetrang fuldstændig forsvinder, med et enkelt pust af Nicorettes nye spray?

Nej vel?

Af en eller anden årsag synes folk bare, at det er MERE forkasteligt, når MLM-firmaerne reklamerer på denne måde end når alle andre gør det.

Dermed ikke sagt, at man må lyve i sin markedsføring. Men når jeg f.eks. anbefaler kosttilskud, så har jeg prøvet dem selv først - og hvis jeg ikke selv mente, at de havde den effekt, som der påståes, så ville jeg selvfølgelig aldrig anbefale dem videre.  

Derfor mener jeg faktisk, at min markedsføring af produkter er langt mere etisk korrekt, end den form for markedsføring du ser dagligt i TV, magasiner mv.

Men det er nok bare mig. Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Nicolas Kruse:

Hej Martin

Jeg behøver ikke at overveje, om jeg vil starte op hos Eqology som firmaet hedder. Da in or har været i gang i 2 år nu, og tjener på den gode side af 60000 kr om måned.

Og jeg syntes rigtig godt om produkterne, har selv prøvet dem på egen krop, jeg syntes rigitg godt om busniess planen, og bedste at det er et skandivavisk firma, så jeg kan identificere mig 100 % med det..

Og jeg kan mærke at det er ved at være nu, jeg skal igang, jeg skal ikke kun prøve det det - men gøre det til en leve vej..

 

Hva'ba?? Du tjener 60K per måned, og mener at "det er nu du skal prøve at gøre det til en levevej"??

Vil det sige du ikke kan leve for skallede 60.000 kr. per måned??

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Olsen:
Hva'ba?? Du tjener 60K per måned

Tror der skulle have stået "Da min mor har været i gang ..." :-)

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allesammen,

Der har godt nok været mange tråde og indlæg omkring overstående topic og med rette.
Én ting der efter min mening samler det lidt - Der er gode firmaer og dårlige firmaer i MLM, ligesom alle andre brancher.

I Multi Level Marketing har det dog været noget nemmere for svindlere og krejlere at komme til pengene, end så mange andre brancher og derved har de skabt et dårligt rygte for branchen, som i sin fine form kan være en fornuftig forretning.

Kig på det enkelte selskab og hvor du tjener dine penge. Hvis dine samarbejdspartneres eneste formål er, at du skal ud og skaffe nye samarbejdspartnere og hovedfokus ikke ligger på produkterne og dine kunder som ikke også sælger produkterne, så er det nok ikke et reelt selskab eller i hvert fald de folk du arbejder sammen med.

Der er rigtig mange måder at lave MLM på, men samarbejdspartner-haj er ikke en af dem.

Tag en snak med Anders L Petersen som du kan finde herinde på Amino, han har netop startet et dansk MLM selskab, med produkter til det danske marked til danske priser som kunne være interessant for dig.

God fornøjelse.

Rasmus

- Det skal lige siges jeg ikke arbejder med network marketing, hverken for Anders eller andre selskaber. 

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Interessant emne. Jeg har altid interesseret mig for MLM, men da jeg er temmelig ny her har jeg endnu ikke surfet rundt for at finde tråde vedr. MLM...før nu ;-)

Da jeg var teenager i DK, så jeg hvordan flere i min familie var involveret i Tupperware, Oriflame og Herbalife...og det eneste jeg hæftede mig ved var at ingen af dem tjente penge på det!
Og jeg undrede mig over hvorfor?

Senere da jeg blev ældre blev jeg selv lidt involveret med et MLM firma der solgte parfume og creme og her lærte jeg hurtigt at hvis man ville tjene penge på MLM så måtte man først og fremmest sælge sig selv!

Altså...hvis folk ikke kan lide dig eller identificere sig med dig, så er de bedøvende ligeglade med hvor stort firmaet bag MLM produkterne er, hvor mange millioner kroner din upline tjener, hvor mange Ph.D. grundlæggeren har....for det er DIG de handler med!
Og kan de ikke døje synet af dig, så får du aldrig success i MLM!

Jeg droppede MLM da jeg flyttede til Thailand, fordi jeg fandt andre muligheder her. Inden jeg flyttede til Thailand talte jeg dog med mine familiemedlemmer under en familiefest og de spurgte mig hvordan jeg kunne tjene penge på MLM når de ikke selv kunne? For de mente helt bestemt at de var supersælgere.

Jeg spurgte dem hvordan de præsenterede sig selv og deres produkter når de var ude hos en potentiel kunde.
Og alle svarede enstemmigt at de lagde vægt på MLM firmaets store success og indtjening samt at folkene bag MLM firmaet var ansete ude i den store verden samt at produkterne var unikke til en rimelig pris.

Så fortalte jeg dem at når jeg mødte en potentiel kunde for første gang, så præsenterede jeg mig selv og fortalte om min baggrund for at være representant for MLM firmaet og hvad jeg mente jeg kunne gøre for dem, hvis de købte mine produkter og blev medlem af min down line.
Først til sidst talte jeg om produkterne og MLM firmaet...men da havde jeg som regel allerede fået færten af om denne potentielle kunde ville købe eller ej, for det beslutter de som regel altid når du har præsenteret dig selv - og "solgt dig selv"...

Først for kort tid siden blev jeg igen opmærksom på MLM da jeg fik tilbudt en plads i en MLM virksomhed her i Thailand som skulle starte op på markedet her og følge op på deres success i USA...
Og jeg tækte det kunne være interessant... nu da Internettet gjorde det temmeligt meget lettere at få andre MLMere i sin down line... frem for som i "de gode gamle dage" at køre rundt fra dør til dør...

Men først skulle jeg lige genopfriske mine færdigheder indenfor MLM og surfede vidt og bredt om MLM-oplysninger... og det var temmeligt skræmmende hvad man kan finde af dårlig omtale på nettet når det gælder MLM ;-) Især om det firma der ville ansætte mig! Hvorfor jeg dog også afslog!

Min konklusion er som følger:

Mange tror at MLM er Pyramidespil. De kender ikke forskellen.

Du kan som regel genkende et Pyramidespil ved:

1. At du selv skal købe et vist kvantum af produktet hver måned for at kvalificere dig til at tjene kommission.
2. At produktet er meget dyrere end i forretningerne.
3. At pga den dyre pris kan du ikke sælge til andre.
4. At pga ovenstående kan du kun tjene penge ved at få andre til at blive medlemmer.
5. At pga ovenstående er det kun toppen af pyramiden der tjener store penge.

Du kan som regel genkendte et MLM firma ved:

1. At du selv skal købe et vist kvantum af produktet hver måned for at kvalificere dig til at tjene kommission.
2. At produktet er billigere eller lig med tilsvarende produkter i forretningerne.
3. At pga den fair pris kan du lettere sælge til andre.
4. At kvaliteten af produkterne oftes er højere da MLM firmaet ikke har store udgifter til løn og PR og kan istedet bruge disse penge på bedre kvalitetsprodukter.
5. At du kan tjene penge på produkterne uden at få andre til at blive medlemmer.
6. At du ikke behøver sidde i toppen af MLM firmaet for at tjene store penge.

Punkt 1 i både Pyramidespil og MLM tror jeg er een af grundene til at folk forveksler de 2 ting. Men det er bare min mening, ret mig endelig hvis jeg tager fejl ;-)

Og hvad er så grunden til at kun 3% på verdensplan af alle der er involverede i MLM rent faktisk kan leve af det?

I mine øjne er det simpelt: Mangel på kvalificeret uddannelse!

Mange, mange MLM firmaer ser stort på rent faktisk at uddanne deres medlemmer til rent faktisk at kunne køre en sådan forretning!

Så hvis du vil have success med MLM så må du finde et firma der rent faktisk uddanner dig løbende...det er jo det samme som hvis du bliver ansat et hvilket som helst andet sted, så får du eller har du den uddannelse som der skal til for at du kan bestride dit job, ikke?

Og her fejler mange MLM forretninger desværre...hvilket betyder stort frafald af medlemmer, der bare giver op, fordi de ikke får den support og back-up fra deres upline som man ellers kunne forvente!

Og det er synd, for jeg tror fuldt og fast på at med den rette uddannelse så kan mange, mange flere få success med MLM... og jeg forventer faktisk selv at blive involveret i MLM allerede her i år 2012 ;-)

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan

Angående forskellen på MLM og Pyramidespil, så fik jeg udtrykt mig korrekt men jeg tror ikke meningen var så klar. Jeg anerkender naturligvis, at der er en juridisk forskel, men jeg mener alt overvejende MLM er en nærtbeslægtet fætter til pyramidespil. Produktet er sekundært, men det findes. Produkterne er ikke 'kvalitetsprodukter' som du skriver, men heller ikke nødvendigvis bras. Ingen grund til at åbne en diskussion af kvaliteten af en bestemt kaffe-maskine, jucie, telefonabonnementer osv... vi har været der.

Allan I:
Hvis du arbejdede i Tryg forsikring, ville du så ikke anbefale din familie at tegne forsikring der? Også selvom du ikke fik direkte provision af det? 

Nej og der er lidt for mange analogier der ikke holder omkring det her vennehvervning.

For mig at se, så diskuterer man aldrig den nye revolutionerende shampo + hudplejeprodukter / online gaming site / helseprodukt med sin familie med mindre man altså netop er blevet 'uafhængig xxx forhandler'. Pinlig og kunstig situation, efter min mening, der ikke kan sammenlignes med at jeg anbefaler min familie at gå i biografen og se en bestemt film eller lign.

Angående markedsføring og kvalitet, så er der nogle helt gennemgående træk der gør MLM-produkterne uigennemskuelige. De skal være langtidsholdbare, billige at sende/transportere og svære at vurdere kvaliteten på. Ellers er det ikke muligt at skabe den avance der er nødvendig i ...   i pyramiden ;-) ... 

Helt overordnet, så havde du dog ret i min holdning er det første jeg citerede dig for, så vi bliver ikke enige. Jeg vil dog godt kvittere for den meget rammende og korte beskrivelse.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 4 ud af 13 (122 indlæg)