Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle danskere der mener at de er verdens lykkeligeste mennesker, kig her engang.

Side 7 ud af 10 (91 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Meget sørge høje tal og når kigger at slås andre lande godt nok meget bliver man hel sørgemodig http://articles.cnn.com/2007-07-09/health/antidepressants_1_antidepressants-high-blood-pressure-drugs-psychotropic-drugs?_s=PM:HEALTH 118 millioner menesker i USA % er de tal markant højere 

Der står intet om, at der er 118 million på lykkepiller i USA... Der er 118 millioner test ud af 2,4 milliarder tests. Dvs samme person kan ahave afleveret mange test, og dermed er tallene ubrugelige...

Det Ok men undersøgelsen siger stadigvæk det samme at vi er de lykkeligste http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/bedste_vaerste/ECE1120476/her-er-verdens-lykkeligste-folk/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mikael christiansen:

Det Ok men undersøgelsen siger stadigvæk det samme at vi er de lykkeligste http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/bedste_vaerste/ECE1120476/her-er-verdens-lykkeligste-folk/

Og Martin siger, at man ik altid skal stole blindt, på det der står i Avisen, med mindre man kender til tingene bag... Og den undersøgelse diffinere ik lykke, men tilfredshed, som jeg har skrevet mange gange efterhånden!

Ja det er skam dejligt at være Dansker , vi er de lykkeligste Smile

De spørger om nogle ting de mener de har værdier og om de bekymre sig om næste dag da vi har vores sikkerhedsnet i DK vis bliver arbejdesløs og kommune hjælper ved bolig mangles er der jo nogle ting de kigger på der gør vi ligger bedste og det mener jeg er vigtigt for man er lykkelig den ro det giver i DK 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Inden vi gør størstedelen af Danmarks befolkning til ulykkelige, depressive pillevrag der nærmest er på selvmordets rand, vil jeg da også gerne dele et billede fra Nyhavn:http://multimedia.pol.dk/archive/00544/Nyhavn_544035a.jpg

Jeg ser ikke al den ulykkelighed på billedet, og så må det jo være fordi den ikke er der :o)

Jeg skal ikke gøre mig klog på om vi er mere lykkelige end andre, men jeg ser da en masse glade mennesker på gaden i København, hver eneste dag. Det er svært for mig at afgøre om de er lykkelige, og om den glæde de udstråler, i virkeligheden skyldes at de er proppet med antidepressive piller :o)

Nu er Nyhavn jo en af de mest besøgte tourist attraktioner som vi har i Danmark, og kendt for at være tilflokket med tourister fra alle mulige lande, så mon ikke at nogle af dem på billedet, er tourister fra resten af verden? De gange hvor jeg har været i Nyhavn, så er jeg af og til rendt ind i rigtig mange glade folk, men det har altid været tourister fra resten af verden som hovedsagligt snakkede deres eget hjemsprog samt engelsk.

http://multimedia.pol.dk/archive/00491/Cyklister_p__N_rreb_491404a.jpg

Det her billede ved jeg faktuelt er af danskere i København, og som på alle andre billeder, så er det ikke ligefrem lykke som de udtråler. Faktisk ser mange danskere lidt sure ud, hvis man nærkigger dem. Mon ikke at titlen som "det mest selvbenægtende folkefærd i verden" ville være en lidt mere passende titel?

Mikael christiansen:
Det Ok men undersøgelsen siger stadigvæk det samme at vi er de lykkeligste http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/bedste_vaerste/ECE1120476/her-er-verdens-lykkeligste-folk/

Jeg må bare sige mig enig med hensyn til udtalelsen omkring at denne "undersøgelse" som giver Danmark titlen som verdens lykkeligeste land, overhovedet intet har med at være lykkelig at gøre. Du kan have et socialt sikkerhedsnet, universiel sundhedsforsikring (det har man iøvrigt også i stort set resten af Europa), et sted at bo, osv. og stadigvæk være dybt ulykkelig. De kriterier som undersøgelsen er målt efter, har intet som helst med at være lykkelig at gøre. Det vil sige, at man har målt efter kriterier (som intet har med at være lykkelig at gøre) og ud fra de kriterier, som intet som helst har med at være lykkelig at gøre har man så draget den konklusion at danskerne er verdens lykkeligeste folkefærd. Det giver jo absolut ingen mening. 

http://www.dr.dk/P1/Detektor/Udsendelser/2011/06/01103124.htm

Det har også været oppe og vende i offentligheden kan jeg se.

Danskerne er ikke verdens lykkeligste

Vi hører det igen og igen: "Danskerne er verdens lykkeligste folk".

Men det er ikke helt sandt.

Survey-undersøgelser som P1-programmet Detektor har kigget på, placerer nemlig danskerne et godt stykke nede af listen, når der måles på lykke. Til gengæld ligger vi i top, når der måles på 'tilfredshed med tilværelsen'.

Kåringen af danskerne som verdens lykkeligste folkefærd er baseret på en række metastudier, der sammenskriver survey-undersøgelser, som både måler lykke og tilfredshed.
Man bør dog skelne mellem de to begreber, mener professor i Sociologi ved Københavns Universitet, Peter Gundelach. Han står i spidsen for den danske del af survey-undersøgelsen 'European Value Survey', der måler lykke og tilfredshed:

- Lykke er en følelse, mens tilfredshed er mere konkret. Man kan aldrig blive fuldstændig lykkelig, mens tilfredshed er noget man kan opnå, for eksempel med ens løn, siger Peter Gundelach til Detektor.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

anonymous4:

http://multimedia.pol.dk/archive/00491/Cyklister_p__N_rreb_491404a.jpg

Det her billede ved jeg faktuelt er af danskere i København, og som på alle andre billeder, så er det ikke ligefrem lykke som de udtråler. Faktisk ser mange danskere lidt sure ud, hvis man nærkigger dem. Mon ikke at titlen som "det mest selvbenægtende folkefærd i verden" ville være en lidt mere passende titel?

 

Ej stop nu....

Du finder tilfældige billeder, og påstår at de mennesker ikke er lykkelige....
Synes nu altid jeg har fået at vide at motion, frigiver et eller andet stof i hjernen, som netop gør en gladere, friskere , mere positiv... og jeg kunne blive ved....

Jeg tror heller ikke jeg ser specielt overlykkelig ud når jeg cykler.. tror mere jeg ser koncentret ud/måske ser jeg sur ud , selvom jeg er vildt glad????...

... Så please... stop nu med de billeder... de viser ikke en skid.... hverken for eller imod lykke...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

som et lille kuriosum kan det nævnes, at vi ofte i Danmark oplever svenskerne som et langt mere varmt, jovialt og imødekommende folkefærd - svenskerne har det lige omvendt - de synes selv de er kolde og triste og at danskerne er helt fantastiske. Dette har jeg også hørt tyskere nævne. Så måske er det hele ikke så enkelt, når det kommer til stykke

hvad synes selv er vigtigt for vis du oppe i hjerne tænker hele tiden jeg er ikke lykkelige er du ikke lykkelige da negative tanker faktisk ikke er en positive tanke , derved kan du altid sige, de har en falske lykke da du mener de ikke er lykkelige , men da følelser ikke er noget du lige måle og veje , er det faktisk vigtigt hvad folk mener og føler og ikke hvad du ser på et billedet.

En tom mave tænker nu engang på en anden ting og det er mad , den der fået mad , føler oppe i hjerne lykke ikke sulten og kan sætte sin hjerne i fokus på nogle andre tanker og dette kan være noget der giver lykke, men uden behov 1 dækket , er lykken lige om hjørnet da man bruger hele sit hjerte på mad tanker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 107
Fra  Cassiopeia Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvor tænker jeg med det sammme på Dr. Dennis Leary når jeg læsser denne tråd Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg synes faktisk også det er en meget mystisk tråd 

Det er jo Maslows behov pyramide de bruger

Mad - bolig - hvorfor det uden mad , tænker hjerne andre ting

Bekymringer hvad , sker næste dag 

Selv udvikling kommer du videre i livet , får du selv realiseret dine behov 

Folk kan selvfølgelige være uenig , det er ikke dine behov , men som sagt er, vores social sikkerhedsnet vigtigt , alle får nærmeste behov 1 dækket , det er et stort plus i Danmark

De skriver også lykken er ikke penge , men alle har sine grund behov , jeg vil gerne se , hvor den der lige  vil sige , hvad lykke du føler , vis du ikke , har fået mad i en uge.

Folk kan frit mene det er forkert , undersøgelse , det er nogle andre behov der er vigtigt , men når jeg ikke forstår dem spørger jeg , hvorfor de mener ikke mad er vigtigt .

Jeg synes det dejligt at bo i land hvor behov 1 bliver bedste dækket, for at kunne blive lykkelige .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Neeeeej-da:

Ej stop nu....

Du finder tilfældige billeder, og påstår at de mennesker ikke er lykkelige....
Synes nu altid jeg har fået at vide at motion, frigiver et eller andet stof i hjernen, som netop gør en gladere, friskere , mere positiv... og jeg kunne blive ved....

Jeg tror heller ikke jeg ser specielt overlykkelig ud når jeg cykler.. tror mere jeg ser koncentret ud/måske ser jeg sur ud , selvom jeg er vildt glad????...

... Så please... stop nu med de billeder... de viser ikke en skid.... hverken for eller imod lykke...

Ku' ikke være mer' enig. Jeg er betragter mig selv som ret gald og tilfreds, men jeg går ikke rundt og hopper og danser på Strøget hele tiden. De der billeder viser ikke en skid.

Eksemplet med sport er rigtig godt. Det er bevist at sport og fysisk aktivitet udløser endorfiner som gør en i godt humør, men man kan altså stadig se ret anspændt ud mens man koncentrerer sig om at ramme den bold.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Neeeeej-da:

Ej stop nu....

Du finder tilfældige billeder, og påstår at de mennesker ikke er lykkelige.... 
Synes nu altid jeg har fået at vide at motion, frigiver et eller andet stof i hjernen, som netop gør en gladere, friskere , mere positiv... og jeg kunne blive ved....

Jeg tror heller ikke jeg ser specielt overlykkelig ud når jeg cykler.. tror mere jeg ser koncentret ud/måske ser jeg sur ud , selvom jeg er vildt glad????...

... Så please... stop nu med de billeder... de viser ikke en skid.... hverken for eller imod lykke...

Du kan da ikke se sur ud når du er vildt glad? Det er en totalt selvmodsigelse. Hvis du virkelig var glad, så ville du da også se glad ud? Måske er du i virkeligheden slet ikke glad, men bilder dig det ind? Jeg ved det ikke. Det giver bare ingen mening at du skulle både være glad og se sur ud på samme tid. 

Det billede og alle de andre er præcist sådan (som jeg ser) danskerne ude i den virkelige verden, og det er ikke ligefrem lykke som der udstråles. Man kan så benægte billeder fra den virkelige verden (så ved jeg til gængæld ikke hvad vi er ude i). Men den med at du er lykkelig selvom du ser sur ud, den giver altså ikke meget mening. 

Men det er da rart at vide, at denne undersøgelse faktisk slet ikke har noget med at være lykkelig at gøre overhovedet, det ville da også være underligt med 450.000 danskere på anti-depressiv. Den bygger jo faktisk på nogle kriterier som ikke har noget med at være lykkelig at gøre, så det er jo faktisk (lidt) en løgn at sige, at danskerne er lykkelige. 

Side 7 ud af 10 (91 indlæg)