Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan køber jeg guld?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:

Ifølge the US treasuries guld rapport har ligger de p.t. inde med 261.500.000 ounces guld. Med en guld pris på 1700$/ ounce svarer det til ca 445.000.000.000$. USA skylder 14.500.000.000.000$. Ufatteligt mange nuller, men tror jeg fik dem alle med. Den korte historie er, at USA kun har guld til at dækker cirka 3% deres gæld, så det er næppe ved at sælge guld USA løser deres problemer.

Der er stor forskel på nu og 1924. I 1924 var dollaren knyttet til guldet, hvilket ikke er tilfældet i dag.

Tak for svaret, Stefan.

"Der er stor forskel på nu og 1924. I 1924 var dollaren knyttet til guldet, hvilket ikke er tilfældet i dag."

Ja, jeg ved godt, at det ikke er de samme mekanismer, der er i brug i dag.

Mvh. John

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du ringer til en tysk bank evt i Flensburg, og så bestiller du guldet hos dem! Så har du det fysisk, og så er det ik features eller "papirguld"...

igang:

Så er næste spørgsmål om det er et dårligt eller godt tidspunkt at handle på. Det er der nok ikke nogen der kan sige med sikkerhed, men vi må se om vi ikke kan finde nogen der har et kvalificeret bud på det :o)

Der er ingenting, som er "sikre" i disse tider, men der er ting, som er mindre udsatte... Det er råstoffer ala fysisk olie, guld, kobber mm, ejendomme der er købt kontant, og dermed uden nogen former for gæld eller aktier i selskaber, som er "fremtidssikret" herunder specielt medicinalaktier (men mange af disse er også i rekordniveau efterhånden)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Stefan:
Jeg har selv guld og sølv hos de to jeg gennemgår her:

Tager jeg fuldstændig fejl, eller indeholder din 'artikel' et afjiliate link til BullionValut.com, der i sagens natur gør det et dyrt sted at handle guld, da du skal aflønnes løbende efter BullionValuts affiliate scheme? Trådstarter er for mig at se den sikre taber i dén handel du anbefaler, men ikke oplyser du selv tjener penge på.

Havde du postet linket med afjiliate-reference på amino ville det blive redigeret, men nu poster du bare til din egen artikel.

Bare for at få det klart - guld er ikke en safe-haven - men et risiko produkt - store fortjenester muligt og store tab muligt - det er bare ikke den sikre havn under alle omstændigheder. Det er valget hvis man tror aktierne langsigtet vil falde dog.

Jeg har en lidt mere positiv vinkel, men du har naturligvis ret. Jeg mener ikke man skal investere i guld med henblik på et afjkast, da det kun sker i form af stigende kurs, men for folk i USA med dollars på hænderne er det et reelt værn mod inflation.  Angående 'faldende aktier', så skal aktierne løbende stige for at beholde deres værdi i karft af inflationen.

Så længe råvarepriser stiger mere end aktier, så falder aktierne reelt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er meget velkommen til at kontakte mig, så skal jeg prøve at finde en go pris til dig. Du kan se vores udvalg her

Hilsen Michael

Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Guld kan sagtens købes fysisk, med henblik på investering. det kan gøres i flere butikker i Danmark, i stedet for at handle over nettet. B.la. Nyfortuna på Østerbro sælger investerings barre til private. Guldbarrerne er certificerede og forseglede, og man kan sælge dem samme sted hvis man ønsker at få frigivet penge.

Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

du finder dem her www.nyfortuna.dk

Tilmeldt 6. Sep 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

...ved godt det er en gammel tråd, men syntes alligevel det skal bemærkes at tavex.dk har fysisk guld, som klart kan anbefales from for papirer.  Har selv brugt dem nogle gange, yder altid en god service.  Og så skal det siges at fysisk guld jo altid er skattefrit i Danmark.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)