Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 30 ud af 33 (329 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
ja, men ikke at dubli er varslet fem dage før, forstå det nu rigtig, Lundsby...det er førstekontakten der er tale om.

Du kan da forhåbenligt sige dig selv, at de fem dage er varslet til at programmet bliver sendt, så man firmaet har en chance for at reagere.
Der er da vel også lysende klart for dig, at et program der laver afslørende journalitik, ikke kan advarer firmaer før de begynder at undersøge dem.

Christian:
Jeg sammenligner din forståelse af denne "invitation "med, at jeg kommer uanmeldt hos dig, og forlanger kaffe, for derefter at sige, jeg kommer om fem dage og får kaffe...og hvorfor ikke ?

Den sammenligning, er jo også helt til hest! At inviterer folk på kaffe og lave journalistiske afsløringer i kritiske programmer, har ikke meget med hinanden at gøre.

Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TaBaal,

jeg tror, at du har ret i, at det gavner Dubli, at deres forretningsmetoder er uigennemskuelige.

Nu har jeg googlet lidt på nettet og det er den samme historie om og om igen, som kører på andre blogs også i andre lande - her er et par eksempler:

http://www.partnersinsuccess.net/blog/dubli-network-review-the-next-ebay-or-the-next-online-scam/

http://www.scam.com/showthread.php?t=22350&page=17

http://ugottadothis.com/2009/03/dubli-not-on-london-stock-exchange-oh-no/

 

Et redeligt firma ville ikke kunne afstedkomme så mange tvivl og så mange dårlige oplevelser.

Babybob

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Næ, jeg har ikke nogen statistik for hvornår de forskellige virksomheder har deres regnskaber. Vi har vores færdigt en 3-4 måneder efter, og et estimat på resultatet, indenfor en uge efter afslutning. 

3-4 måneder efter hvad? Efter virksomhedsopstart? Vi taler jo helt forbi hinanden, jeg taler om hvor mange NYE firmaer som har nogle regnskabstal klar indenfor så kort tid, og hvor mange har positive regnskaber klar efter 1 år. Hvor mange firmaer mener du har deres årsregnskaber klar i november hvis de er startet i februar??

Jeg går skam også ret højt op i tal, men det er mere selve det firma jeg samarbejder med. Hvad enten man har været i f.eks. DubLi i 1 måned eller 1 år, så ændrer det ikke på andres potentiale. I en MLM forretning er der jo også flere der er interesseret i "den nye", så skulle i jo i bund og grund se regnskaber for alle dem...

Jeg mangler stadig lidt en forklaring på hvorfor man vil se regnskaberne...Er det fordi du/i tvivler på folks troværdighed? Hvis du ser regnskaberne for f.eks. 6 personer/firmaer - (f.eks. Christian og 5 uplines) og de alle tjener gode penge, hvad så? Det ligner ikke et spørgsmål fra folk der reelt kigger efter andre muligheder. Så kan vi være enige i at det er noget I efterspørger så vi i jeres øjne er mere troværdige eller ? 

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg går ind på http://www.otcbb.com/asp/Info_Center.asp og skriver dubl får jeg følgende informationer:

Der blev 9/11 handlet for ca 30.000USD i denne aktie - den faldt 9% (det er så riiiiimeligt volatilt for en aktie på en dag uden de helt store nyheder - til sammenligning faldt ebay 0,29% samme dag)

Der er 371864326 aktier a 0,273USD = 101.518.961,00 USD er virksomheden totalt værd

med et fald på 9% svarer det til at investerorerne mistede små 10 mioUSD

På http://www.nasdaq.com/symbol/dubl får jeg følgende info:

Earnings pr share: -0,04USD (minus...)

P/E ratio: N/A

Dividend. N/A

Fra http://www.marketwatch.com/investing/stock/DUBL/financials  får jeg følgende:

Omsætning 2011: 23,8Mio

EBITDA (earnings before interest, taxes, depreciation and amortization) MINUS 1,71Mio USD

Der er ingen press releases fra Dubl.

Års regnskab: Annual Reports are provided from Nasdaq.com as a service through Precision IR. At this time, the annual report is not available from Precision IR but can be obtained directly from the company

Her er der så en kort analyse af dubl aktien:

http://www.nasdaq.com/symbol/dubl/guru-analysis/oshaughnessy

hvor den får hhv. 0-28% ud af 100 (den failer de fleste tests - fke.s earnings pr share sidste 5 år: 0,08, -0,04, 0, -0,18, -0,01

Går jeg ind på den OTC børs de er noteret på kan jeg se følgende ud fra 3 kvartals regnskab:

MediaNet Group Technologies, Inc. and Subsidiaries
Condensed Consolidated Balance Sheets - Unaudited

                                                  June 30,    September 30,
                                                    2012           2011
                                               -------------  -------------
Assets:
Current Assets:
  Cash and cash equivalents                    $   6,815,912  $   1,503,234
  Restricted cash                                  1,546,776        448,161
  Accounts receivable                                153,062        253,095
  Finished goods inventories                         130,020        168,846
  Prepaid customer acquisition costs               6,356,409      6,958,894
  Prepaid expenses                                   577,319      2,060,468
                                               -------------  -------------
Total Current Assets                              15,579,498     11,392,698

Property and Equipment, net                          426,162        207,419

Other Assets:
  Restricted cash, net                                     -      1,864,293
  Real estate contract, net                        3,129,345      3,203,847
  Other                                              115,677         74,651
                                               -------------  -------------
Total Other Assets                                 3,245,022      5,142,791
                                               -------------  -------------
Total Assets                                   $  19,250,682  $  16,742,908
                                               =============  =============

Liabilities and Stockholders' Equity:
Current Liabilities:
  Accounts payable                             $     910,770  $   1,308,387
  Accrued and other liabilities                      307,860        229,118
  Loyalty points payable                             153,915        318,653
  Commissions payable                              2,764,002      1,128,355
  Customer deposits                                1,591,928        342,153
  Deferred revenue                                18,130,555     13,830,389
                                               -------------  -------------
Total Current Liabilities                         23,859,030     17,157,055
Bemærk "cash and cash EQUIVALENTS" - jeg tør vædde med at det er gavekort eller lignende opgjort til fuld pålydende værdi
bemærk også at en stor del af dette er PREPAID customer qcquisition costs - dvs noget de allerede har modtaget betaling for, men endnu ikke har leveret "varen" for
Så er der så en "real estate CONTRACT" der heeeeeelt sikkert er korrekt værdiansat...
Så skylder dubli 153915usd for Loyality points - men sjovt nok skylder de 2,764MIO for COMISSIONS...  Her kan man vist se hvor det er dublis "kunder" tjener deres penge


Hvis man så kigger videre:

For the Three Months ended   For the Nine Months ended
                              June 30,                    June 30,
                     --------------------------  --------------------------
                         2012          2011          2012          2011
                     ------------  ------------  ------------  ------------

Revenues             $151,944,510  $  8,123,050  $201,416,736  $ 14,177,569
Direct cost of
 revenues             151,062,362     4,626,296   199,897,997     7,017,384
                     ------------  ------------  ------------  ------------
Gross profit              882,148     3,496,754     1,518,739     7,160,185

Selling, general and
 administrative         3,169,903     2,608,592     9,688,451     8,398,227
                     ------------  ------------  ------------  ------------
Loss from operations   (2,287,755)      888,162    (8,169,712)   (1,238,042)

Interest expense             (552)      (13,888)       (2,824)      (17,689)
                     ------------  ------------  ------------  ------------

(Loss) income from
 operations before
 income taxes          (2,288,307)      874,274    (8,172,536)   (1,255,731)

Income taxes                    -             -             -             -
                     ------------  ------------  ------------  ------------

Net (loss) income      (2,288,307)      874,274    (8,172,536)   (1,255,731)

Foreign currency
 translation
 adjustment               120,538        (3,713)      135,266       325,705
                     ------------  ------------  ------------  ------------

Comprehensive (loss)
 income              $ (2,167,769) $    870,561  $ (8,037,270) $   (930,026)
                     ============  ============  ============  ============

Dvs Dubli taber penge på at "Sælge deres fantastiske produkt" - jamen hvordan løber det så rundt? Simpelt - ved nye kapitalindskud - Pyramide, pyramide, pyramide.
Jeg kan forstætte, men gider egentligt ikke - vil mene at ovenstående er nok til de fleste.

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov, jeg ødelagde vist lige trådens format ved at paste regnskabsoplysningerne ind.
Bemærk "cash and cash EQUIVALENTS" - jeg tør vædde med at det er gavekort eller 
lignende opgjort til fuld pålydende værdi
bemærk også at en stor del af dette er PREPAID customer qcquisition costs - dvs noget
 de allerede har modtaget betaling for, men endnu ikke har leveret "varen" for
Så er der så en "real estate CONTRACT" der heeeeeelt sikkert er korrekt værdiansat...
Så skylder dubli 153915usd for Loyality points - men sjovt nok skylder de 2,764MIO for 
COMISSIONS...  Her kan man vist se hvor det er dublis "kunder" tjener deres penge

Hvis man så kigger videre:

Dvs Dubli taber penge på at "Sælge deres fantastiske produkt" - jamen hvordan løber det så rundt? Simpelt - ved nye kapitalindskud
Pyramide, pyramide, pyramide.
Jeg kan forstætte, men gider egentligt ikke - vil mene at ovenstående er nok til de fleste.
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

TaBaal:

Well - hvis en PARTNER har forstået komceptet bag dubli så dårligt at han går ud og siger noget forkert - så fortæller det mig, at systemet - af en eller anden årsag - er skruet så specielt sammen, at det er meget svært - selv for folk der er inde i systemet - at hitte hoved eller hale i det.

MEN det er så let, at man sagtens kan gå ud og hverve medlemmer?

Hvis det var min biks, ville jeg i ovenstående tilfælde bruge en HEL del resourcer på at udarbejde materiale, der gjorde systemet forståeligt, eller simplificere det så man som potentiel kunde lettere ville kunne danne sig et totalt, og komplet overblik over sammenhængene.

Efter 6-7 år ser det ud til at dette stadig ikke er sket. Hvorfor ikke? Måske fordi det rent gavner dubli at deres forretningsmetoder er ugennemskuelige, så man ikke så let kan afdække at der ikke er et reelt produkt i kernen.

systemet er hverken skruet skævt eller indviklet, men du har præcis fat i sagen inderste kerne, nemlig at fordi konceptet er godt, gør man en stor indsats, og dermed også laver materiale MEN MEN MEN...dette materiale en præcis ligeså forskellig som menneskene der har lavet det og så går det galt med informationerne. præcis som nu her med dubli. Det har dubli også taget konsekvensen af nu og beder folk om at ensrette deres materiale eller endnu bedre, bruge det som dubli udleverer. Der er alt for mange der prøver at opfinde den dybe tallerken igen.

Nu må du huske på, at dubli som firma er gammelt ja, men det har undergået en så stor omvæltning at, det ikke er hvad det har været. Shopping mallen som den ser ud nu er lidt over et år gammel og man har startet i USA og derfor kendes den ikke særlig meget herhjemme. Og der kommer Jeg (bl.andre) ind i billedet; at fortælle om det. Derfor kan vi heller ikke være blandt top 300 af mest besøgte danske hjemmesider, som jo var en af Kåre Quists kæpheste. (i mine ører, er det bare et sludderspørgsmål, for manden har ikke sat sig ind i det) HERI ligger det geniale, danmark er "open country" et godt sted at starte en forretning op, da man er med fra starten..

Dublis kerne vil være shoppingportalen, men der er så også de "gamle" tilbud.

Og der kommer flere nye til.

Dublis forretningsmetoder er nu gennemskuelige nok, synes jeg

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

TaBaal:

3 mdr? 9 mdr? Hvor længe er det lige Dubli har eksisteret?

Og hvis dubli er sådan en fantastisk forretningsmulighed, så MÅ det da være muligt bare at hive et par enkelte eksempler på medlemmer der STADIG tjener penge via dubli, og har gjort det i flere år - som rent faktisk HAR regnskaber at fremvise...

Ved siden af dette - så vil jeg da mene, at selv om man ikke har eksisteret i længere end 6 måneder - så har man kundefakturaer, leverandørfakturaer osv - og et ret klart overblik over hvor ens indtjening kommer fra - ellers vil det for en SERIØS forretningsdrivende være ret svært at vurdere om det han er igang med reelt kan betale sig - og om han har råd til at betale næste måneds regninger etc.

Aner ikke hvor længe DubLi har eksisteret, hvorfår nævner du det i forbindelse med 3 og 9 måneder? Det er vel ikke DubLi's regnskaber du vil se...

Så hvis Villads ville smide sit regnskab herind, hvad så??? De fleste MLM firmaer jeg kender, der arbejdes der med teamwork, så selv hvis man er spritny, så vil man kunne kigge "opad" og finde folk med gode regnskaber. Ændre det på forretningsmuligheden for potentielle folk, at se regnskabstal for en der er startet i oktober i forhold til en der startede i 2000?

Helt enig i at man har et fornuftigt overblik allerede efter 6 måneder, men hvad er det for nogle månedsregninger, kundefaktura'er og leverandørfaktura'er du taler om?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Ja, jeg syntes godt nok du blander tingene sammen, så lad os skille dem ad: Din kommentar om at det var komisk at der blev spurgt efter regnskaber og årsopgørelse, og det er stadig ligeså helt hen i vejret som det var første gang du skrev det.

Så vil du snakke om hvornår, virksomheder har deres årsregnskaber klar i forhold til hvornår de er blevet stiftet, (hvorfor det er relevant ved jeg ikke Dubli er stiftet for lang lang tid siden), men normale virksomheder, afleverer deres regnskab efter deres regnskabsår er slut og deres revisor har revideret det.

Martin Slot:
Jeg mangler stadig lidt en forklaring på hvorfor man vil se regnskaberne...Er det fordi du/i tvivler på folks troværdighed?

Præcist, selvfølgeligt checker alle seriøse virksomheder, de forskellige investeringstilbud inden de går ind i dem. Det er helt standard i forretningsverden. Hvis du var i et lederjob, i en almindelig virksomhed og lavede en forkert økonomisk beslutning, og begrundende fejlen med at den flinke sælger jo lovede at i ville blive rige, ja så var du fyret fyret fyret.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby, du bliver jo ved, det orker jeg ikke, du vil ikke forstå hvad jeg skriver.

sidste herfra:

Lundsby:
firmaet har en chance for at reagere.

det gjorde michael med det samme, og bød på flere ting ! ville kontant have dem ?? NEJ!

ville de lave live interview ?? NEJ!!

ville de belyse fra anden side ???NEJ!!

måtte os, der er berørt af det sige noget ?? NEJ!!

forstå, de har vredet det hele til deres fordel, og til "skade" for dubli. skade i "" fordi den er ikke stor.

hilsen kedde.

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kedde

Jeg syntes heller ikke at vi er i nærheden, af at nå hinanden. Jeg er faktisk lidt chokeret over hvor lidt forståelse du har af hvordan journalister arbejder. For enhver kan da sige sig selv, at målet for en Kontant udsendelse ikke kan dikterer udsendelsensformat eller vinkling. Det er da helt absurd at foreslå.

 

Side 30 ud af 33 (329 indlæg)