Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 29 ud af 33 (329 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Beklager, men det er sådan forretningsverden virker, vi går rigtigt meget op i regnskaber og årsopgørelser. At du finder det komisk og latterligt siger desværre mere om dig og hvor seriøs du er, end det siger om dem der snakker regnskaber.

Dejligt at se du endnu engang kan udtale dig for alle...Men kan du så ikke lige svare mig på hvor mange firmaer der har årsregnskaber på plads indenfor de første 3 måneder...6 måneder...9 måneder osv. 

Jeg anser dig for værende seriøs i din forretning, at du på baggrund af en MLM tråd kan svare udfra mig...tja det er selvfølgelig helt op til dig selv.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Lundsby:
Ja, og der er heller ikke noget galt med at drive spille virksomhed, men man skal være godkendt til det og man skal kontrolleres. Det sidste er super vigtigt, for som man også ser i andre øre auktioner er det super nemt at snyde med spil, og hvis man bare gør det smart og med en smule mådehold, er det umuligt at opdage, medmindre det kontrolleres af spillemyndigheden.
tja,  som jeg ser det lige nu, er der enten tale om, at det ikke er spil, eller hvis det bliver klassificeret således, har Dubli glemt at bede om licens til spil. der er nok forskel fra land til land og måske det er gået lidt stårkt i Dk, jeg ved det ikke.

Det er samme problem med øre-auktionerne, selvom de fleste er enige om at det reelt set er spil, så sker der ikke noget i sagen. Jeg så opfølgningsprogrammet til Bag Facaden, og det er åbenlyst at myndigheder henligger rigtigt mange sager, selvom der reelt er tale om lov overtrædelser.
Det spændende bliver at nu hvor Spille monopolet ophører, og der skal sælges licenser til at drive spil i Danmark, vistnok til meget store millionbeløb, om der så bliver gjort noget ved det.

Christian:

Lundsby:
Udover forbrugerrådet som tidligere nævnt, så ville det også være oplagt at få et af de store kendte advokat firmaer, til at skrive under på at der ikke er tale om spil, men det er nok svært at få dem til :-)

Forbrugerrådet har hørt om Dubli, og der foreligger intet. Selv den gang fra beep messen. Bare fordi en partner glemmer eller selv har misforstået noget, er det Dubli der er skurken og bliver hængt ud af en journalist som melder dubli til forbrugerombudsmanden, som har været der og de har intet foretaget sig. Men overskriften fra journalisten popper self. op flere steder....stadigvæk... intet er i det, andet end bøvl.

Jeg tror lidt det er det samme problem, som med henlagte sager i ovenstående, det er for besværligt og for dyrt, at gøre noget ved, samtidigt med det er lidt en gråzone. Det spørgsmål, jeg syntes man skal stille sig selv, er om man har lyst til at befinde sig i gråzonen.

Christian:
Lundsby:
På hvilken dag fandt mødet sted?
en onsdag.

Og vi er vel enige om at der er mere end 5 dage, imellem onsdag og den efterfølgende tirsdag, så Dubli har haft det lovede varsel.

 

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hej TaBaal og velkommen i debatten.

TaBaal:
Jeg ved ikke helt om jeg læser dit billede forkert eller ej - men ud fra det fremgår det at din indtjening er genereret primært af signup af nye kunder.

tror du læser lidt ved siden af.

Der er lige et par ting for at rydde lidt op. Vi er her på tråden to Christian´er, og vi er begge i Dubli. jeg vil fremover undersigne med Kedde hvis jeg husker det.

Nej den primære intjening skal komme fra slutbrugeren, som benytter portalen til at handle i webshops og derved få procenter tilbage. Grunden til, at man gerne vil have andre med i sin forretning, er bl.a. fordi vi så er flere til at sprede budskabet, og samtidige øge sin indtjening på flere kunder, da der er kommission af omsætning på dine andre partners kunder.

TaBaal:
Din kommission for salg af diverse produkter (det som i SIGER er dublis reelle forretning, nemlig salg af varer) udgør 0,23eur +0,98eur. - set i forhold til ca 6000eur for signups.

hvem er i? dubli sælger intet (endnu, for der kommer en "store" hvor dubli tilbyder at kunne købe software af forsk. slags.)

Dubli er en portal hvor der ligger mange webbutikker, det er dem der sælger varer.

og hvor har de 6000 fra ? den dyreste pakke koster 4995.-euro. som ikke er nødvendig men et tilbyd, og for alle de penge får du "dublipenge" som du omsætter til rede penge igen. (der følger flere fordele med og man vælger selv) og det er meningen at de skal omsættes igen.

jeg tjener 21 euro på en optegnelse, og så var det, det.

for at være med, koster det 1050 kroner om året.

TaBaal:
Hvis det ikke er pyramide, så ved jeg ikke hvad det er.

så vil jeg gerne oplyse dig om at, det er MULTI LEVEL MARKETING: snak til andre om det,; en anden markedsføringsform; alternativ er reklame- annoncer, tv, blade flyers osv.

TaBaal:

Udover det, så virker det til at dine signups, i højre side allesammen er fra 2012 - selv de "TLs" der er - interessant at de forskellige signups på din side hvor der er aktivitet neto per fra 2012 - når det nu er så god en forretning, så er det da sjovt at der ikke er nogle af dem der er startet op for flere år siden.

Ved siden af det, så går jeg ud fra at det er dig der er christian hoegh holm i toppen - der står at du er startet i 8 måned 2012 - men du har været aktiv i debatten i flere år.

Udover kommentarer til screenshottet.

det må Hr. Høegh Holm svare på.

TaBaal:
Når dubli, og div. sælgere er så reel en forretning, så laver folk da selvfølgelig årsregnskaber og lignende - dvs. i vil kunne fremvise regnskaber hvor det er specificeret hvor fra jeres indtægter kommer fra - hvorfor er der ikke nogen der fremviser disse?  Eller årsopgørlser fra skat, hvor man kan se hvor styrtende i tjener...

Dublis regnskaber ligger her:

www.otcbb.com, skriv dubl i søgefeltet.

TaBaal:
Som afslutning, så synes jeg det er påfaldende, at en virksomhed der - ifølge dem selv - er SÅ fantastiske til salg af produkter på nettet osv osv - kun er faldet indenfor min opmærksomheds-sfære som følge af debatter om MLM - eller smarte sælgere der forsøgte at sælge mig medlemsskab - jeg har de sidste 5-6 år på internettet, som aktiv kunde i mange forskellige internetshops, og ivrig søger efter information, gode deals, og forretningsmuligheder - ALDRIG faldet over een eneste af disse forretninger - hvis Dubli sælger varer - så gør de det godt nok dårligt, for at jeg aldrig nogensinde skal have set bare een af deres butikker...

igen, dubli sælger ikke noget.

der er ikke tale om medlemskab, men (hvis kunde) et abbonnement (for at få endnu flere fordele) og hvis partner, et samarbejde, hvor du skal samarbejde med andre.

klart du ikke har set dubli som butik, for det er det ikke. Men mon ikke de butikker du har/vil handle i, kunne ligge under dubli ? det er jo meningen at man reg. sig hos dubli, og derefter bruge portalen til at finde butikker, og når du handlet, får du penge tilbage. (gratis)

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil fremgå af regnskabet hvor eventuelle indtægter stammer fra - om det så er 3 mdr, eller 3 år gammelt - noget der meget hurtigt vil kunne lukke munden på kritikere der råber "pyramidespil" - SÅFREMT det fremgår at indtægterne primært kommer fra reelle salg på dublis sider, og ikke - som i Christians tilfælde (på det linkede billede) ser ud til at komme 99,99999% fra at hive nye "ambassadører" ind.

Hvad det betyder FOR MIG - kan jeg ikke helt se relevansen for - denne tråd er for at komme med argumenter for og imod Dubli, right?

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Well - hvis en PARTNER har forstået komceptet bag dubli så dårligt at han går ud og siger noget forkert - så fortæller det mig, at systemet - af en eller anden årsag - er skruet så specielt sammen, at det er meget svært - selv for folk der er inde i systemet - at hitte hoved eller hale i det.

MEN det er så let, at man sagtens kan gå ud og hverve medlemmer?

Hvis det var min biks, ville jeg i ovenstående tilfælde bruge en HEL del resourcer på at udarbejde materiale, der gjorde systemet forståeligt, eller simplificere det så man som potentiel kunde lettere ville kunne danne sig et totalt, og komplet overblik over sammenhængene.

Efter 6-7 år ser det ud til at dette stadig ikke er sket. Hvorfor ikke? Måske fordi det rent gavner dubli at deres forretningsmetoder er ugennemskuelige, så man ikke så let kan afdække at der ikke er et reelt produkt i kernen.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
en butik som Heppo er en super god butik, hvor jeg har handlet flere gange (udenom DubLi).

du kunne jo prøve at handle igennem dubli hos heppo og selv tjekke op. det koster kun at du reg. dig med din mail og navn for derefter at finde din vare/butik og så handle dér. Dubli har tredjemandspolitik omkring personoplysninger, der beskytter din mail og navn overfor andre.

for nemheds skyld : [affiliate link fjernet af moderator] og ja det er mit link.

god fornøjelse. hilsen Kedde.

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Dejligt at se du endnu engang kan udtale dig for alle...

Når det handler om hvorvidt, at det skulle være komisk at man går op i regnskaber og årsopgørelser, så er jeg egentligt ikke bange for at vi i forretningsverden, generelt går rigtigt højt op i regnskaber, og at du er helt galt på den.

Martin Slot:
Men kan du så ikke lige svare mig på hvor mange firmaer der har årsregnskaber på plads indenfor de første 3 måneder...6 måneder...9 måneder osv.

Næ, jeg har ikke nogen statistik for hvornår de forskellige virksomheder har deres regnskaber. Vi har vores færdigt en 3-4 måneder efter, og et estimat på resultatet, indenfor en uge efter afslutning.

 

 

Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Grip Technologies ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

3 mdr? 9 mdr? Hvor længe er det lige Dubli har eksisteret?

Og hvis dubli er sådan en fantastisk forretningsmulighed, så MÅ det da være muligt bare at hive et par enkelte eksempler på medlemmer der STADIG tjener penge via dubli, og har gjort det i flere år - som rent faktisk HAR regnskaber at fremvise...

Ved siden af dette - så vil jeg da mene, at selv om man ikke har eksisteret i længere end 6 måneder - så har man kundefakturaer, leverandørfakturaer osv - og et ret klart overblik over hvor ens indtjening kommer fra - ellers vil det for en SERIØS forretningsdrivende være ret svært at vurdere om det han er igang med reelt kan betale sig - og om han har råd til at betale næste måneds regninger etc.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

du kunne jo prøve at handle igennem dubli hos heppo og selv tjekke op. det koster kun at du reg. dig med din mail og navn for derefter at finde din vare/butik og så handle dér. Dubli har tredjemandspolitik omkring personoplysninger, der beskytter din mail og navn overfor andre.

for nemheds skyld : [affiliate link fjernet af moderator] og ja det er mit link.

god fornøjelse. hilsen Kedde.

Kedde, har nævnt det før...Prisen blev tjekket igennem DubLi, men var bedre via anden løsning.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Og vi er vel enige om at der er mere end 5 dage, imellem onsdag og den efterfølgende tirsdag, så Dubli har haft det lovede varsel.

 

ja, men ikke at dubli er varslet fem dage før, forstå det nu rigtig, Lundsby...det er førstekontakten der er tale om. Jeg sammenligner din forståelse af denne "invitation "med, at jeg kommer uanmeldt hos dig, og forlanger kaffe, for derefter at sige, jeg kommer om fem dage og får kaffe...og hvorfor ikke ? det giver en bedre skræk-effekt som kan vises. de overholder ikke hvad de selv lover. derudover er Kølster engang blevet dømt for overtrædelse af dyreværnsloven, fordi hun har hældt skælshampoo i  et akvarie...hun er dog blevet fritaget (ikke frikendt! ) og vi dansker har måttet betale for sagsomkostningerne, da staten betalte. (lille sidehistorie, for at fortælle hvilken type menneske der arbejder hos kontant.)

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Side 29 ud af 33 (329 indlæg)