Hvad gør man når man vil sælge en bog fra start til slut

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Søren Skrevet 13-06-2011 kl. 09:14
Bedømmelse :

Hej Amino folkens

Hvad gør man, når man vil sælge en bog fra start til slut?

Selve bogen:

1. Hvad størrelse tekst, og skrifttype skal man vælge i Word programmet
  2. Hvad opsætning skal man yderligere lave i Word, for det er optimeret korrekt
  3. Hvad format skal et bogforlag have tilsendt bogen i.
  4. Hvad for informationer skal et forlag have, for at man kan overtale dem til at tage imod bogen
  5. Hvordan laver man et salgsbrev, på 1 A4 side, som kan sælge bogen til forlaget
  6. Hvordan finder man ud af hvad en bog skal koste, og hvor mange % forlag skal have.
  7. Hvor lange tid, går der normalt, fra et forlag modtager bogen til de kan sætte den i produktion.
  8. Hvor og hvem kan man få til at læse bogen igennem, som også kan give anbefalinger og rettefejl.

Hvad gør et bogforlag:

1. Hvad gør et bogforlag, hvis de godtager en bog omkring salg af bogen
  2. Hvad gør et forlag med selve bogen, retter de i indholdet stavefejl, og tekst ændringer efter deres behag
  3. Hvad gør et bogforlag omkring cover, skal man betale penge for det?
  4. Hvad gør et bogforlag omkring ISBN nummer og andre koder, bliver de printet ind i bogen automatisk.
  5. Skal man selv betale, for hver bog, som de udgiver og angive antal bøger de skal lave forud
  6. Hvad er normalt indtjeningen for en ny bogforfatter som forlag vil gører brug af

Hvordan markedsfører man en bog:

1. Kan man regne med at folk automatisk kan købe bogen, igennem forlaget egen hjemmeside
  2. Er man tvunget til at betale en masse lokalaviser, eller hvordan for man budskabet ud til folk
  3. Hvor mange år vil en bog, stå til salg, hos et bogforlag, og kunne markedsføres
  4. Er man tvunget til, at foærer en masse bøger væk til en masse mennesker, for at sælge til andre

Hele forløbet fra start til slut, ville meget gerne snakke med mennesker, over MSN, som har udgivet flere bøger selv, og som har været hele møllen igennem, og ved hvad det vil sige, at få løst disse problemstillinger.

Venlig hilsen

Søren

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Lasse Smith Fra  . Skrevet 13-06-2011 kl. 11:03
Bedømmelse :

Gode spørgsmål, jeg har desværre ikke tid lige pt. til at svare dem.

Men jeg vil poste svar senere idag.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Romanovich Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet 13-06-2011 kl. 11:13
Bedømmelse :

Hey Søren..

Hvis det er du vil sælge din bog via et forlag, hvorfor kigger du så ikke på deres hjemmesider? de har hver især retningslinier som de vil have man følger...

Jeg er selv i gang med at skrive en bog, og har herved haft kontakt til flere forskellige forlag med nogle spørgsmål som de besvarede med glæde.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 1. Jun 09
Søren Skrevet 13-06-2011 kl. 11:19
Bedømmelse :

Hej Lasse

Mange tak for at du vil, afsætte tid senere idag, til at besvare spørgsmålene.

Jeg søger mennesker, som har godt kendt til processen, så jeg kan få skrevet ned, hvad jeg skal fra start til slut, ikke jeg overser nået, eller laver dumme begynder fejl, som jeg helst vil undgå.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Lasse Smith Fra  . Skrevet 13-06-2011 kl. 11:21
Bedømmelse :

Søren:

Hej Lasse

Mange tak for at du vil, afsætte tid senere idag, til at besvare spørgsmålene.

Jeg søger mennesker, som har godt kendt til processen, så jeg kan få skrevet ned, hvad jeg skal fra start til slut, ikke jeg overser nået, eller laver dumme begynder fejl, som jeg helst vil undgå.

Det er helt forståeligt og nogle af dem kan jeg heller ikke svare, da det kommer an på bogforlaget.
Men jeg kan ihverfald svare en del af dem.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 1. Jun 09
Søren Skrevet 13-06-2011 kl. 11:23
Bedømmelse :

Hej Alexander R. B

Tak for indlægget.

Jeg har faktisk overvejet, at skrive til et forlag, har bare brug for hele processen, i hvordan man skal håndtere bog, forlag, salg.

Har du nogle forlag du vil anbefale, at gøre brug af. 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Romanovich Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet 13-06-2011 kl. 11:29
Bedømmelse :

Søren:

Hej Alexander R. B

Tak for indlægget.

Jeg har faktisk overvejet, at skrive til et forlag, har bare brug for hele processen, i hvordan man skal håndtere bog, forlag, salg.

Har du nogle forlag du vil anbefale, at gøre brug af. 

Nej desværre så kan jeg ikke anbefale nogen, ikke fordi ikke vil, men fordi jeg sådan set ikke har udgivet nogen boger endnu og derved ikke vil placere et forlag foran et andet.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 1. Jun 09
Søren Skrevet 13-06-2011 kl. 11:37
Bedømmelse :

Hej Alexander R. B

Helt i orden, du er lidt i samme situation som mig.

Vi ser lige hvad Lasse skriver til os senere i dag.

Alle andre er naturligvis også velkommen til, at give deres viden hvis de tidligere har solgt bøger selv.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 792
Casper Lohse Fra  SurfMania Skrevet 13-06-2011 kl. 11:45
Bedømmelse :
Tilmeldt 1. Jun 09
Søren Skrevet 13-06-2011 kl. 12:38
Bedømmelse :

Hej Casper Lohse 

Det var en fin video, den gav en lille smule information.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)