Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er MLM skadeligt for Amino?

Side 4 ud af 21 (206 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning:
hørt

Jeg kan forstå, at du så ikke har set det lille videoindslag jeg linkede til tidligere? Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Jeg må tilstå, at jeg meget sjældent læser Jeres ekspert bloggere. Bloggere irriterer mig, for de kommer som regel med simple populistiske budskaber, som jeg har hørt 100 gange før og selv kan gentage bedre.

Men skal vi ikke behandle dette emne i den tråd, som netop debatere dette område: (http://www.amino.dk/forums/t/123660.aspx)?

 

Med hensyn til MLM, så er dette den første tråd jeg læser om det emne herinde. Det er ikke mit favoritemne, så hvad der historisk er sket på Amino indenfor MLM ved jeg ikke. Jeg kan undersøge det for dig? ;-)

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:
Det er ikke mit favoritemne, så hvad der historisk er sket på Amino indenfor MLM ved jeg ikke. Jeg kan undersøge det for dig? ;-)

Det behøver du ikke, denne MLM for og imod kamp, har været der længe.
Det ender bare tit med mudderkastning og ikke meget andet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lundsby:

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Jeg synes MLM er begyndt at fylde rigtigt meget på Amino, og har stillet mig selv og nu jer spørgsmålet om det er skadeligt for Amino.

Det er ikke mere skadeligt for Amino end så meget andet er. Det går op og ned med kvaliteten af indlæggene, og hvis enkelte havde søgt via search på Amino eller Google, så var der nok kun ½ så mange indlæg, da det ofte er det samme der spørges om igen og igen og igen og igen.

Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke har noget klart svar! På den ene side, synes jeg ikke at egentligt at MLM i praksis oftest er usmageligt.

Jeg er ikke sikker på jeg kan forstå hvad du skriver her. Men jeg vil da gerne komme med en erfaring jeg gjorde mig med dit Cloud Sprout projekt (og tag det nu ikke personligt). Jeg var på et tidspunkt ved at brække mig over dine salgstaler for dit produkt, som mig bekendt ikke er kommet meget længere det sidste års tid. Det var så inerverende at læse: Skriv mig en mail så kan du måske blive udvalgt beta tester. Og lidt senere begyndte du så, uvist af hvilken grund, at konkurrere med Magento webshops, med et IKKE eksisterende produkt!!


Og jeg mener på ingen måde at man kan kalde MLM'er for iværksættere!

Det er jo ret beset en opfattelse som kun kan stå for din egen regning. Dels af den grund at Du ikke har patent på hvad begrebet iværksætteri endegyldigt indeholder eller måden forståelsen fortolkes på. Der findes massere af eksempler på at MLM´ere har startet en ny tilværelse (nok mest i USA) og fundet sit kald som "sælger" frem for kasseekspedient, arbejdsløs eller lagermedarbejder (ikke udtømmende eksempler)


Faktisk kan jeg blive lidt skræmt for om nogle ellers lovende iværksættere skulle ryge med på MLM vognen.

Nu kommer det jo an på hvad MLM vognen er, for der findes selskaber som er så formuende som du og jeg og 10.000 andre iværksættere kun kan drømme om (også i forening).

Men det sker sikkert ikke, dem der har potentialet til at skabe virksomheder, er sikkert for kloge til at ryge på den vogn.

Jamen når jeg så er på vej til at prøve at etablere et MLM selskab, så er jeg ikke særligt klog til trods for at jeg i mit 28-årige virke har været selvstændig (på godt og ondt) i 26 af dem, sideløbende med efteruddannelse på CBS (HD), Niels Brock, MCP + Internet, 1-årig edb assistent uddannelse med speciale i assembler programmering, en IQ på over 130?

For det er jo dumt at mig at tro at der findes en ny kultur blandt unge og produkter der anvendes af unge, og så tro at de unge vil tjene penge på de ting de bruger, kan godt se det er naivt af mig (ironi kan forekomme)

Jeg kan jo også være ligeglad, jeg er plus medlem så hvis jeg er træt af MLM kan jeg bare slå den kategori fra så hører jeg ikke mere til det. Og hvorfor skulle MLM folkene ikke havde et sted hvor de kan dele deres erfaringer og viden.

Netop - god idé.

Så ja, hvad synes du? er MLM en skadelig virus der sænker bundniveauet for iværksætteri, eller er det godt at der er plads til alle?

Der er plads til ALLE også dig og mig Smile


Jeg er så enig, det virker ikke som om at det er reelle erfaringer og problematikker der bliver vendt i de fleste tråde, det handler mere om hvor mange penge man kan tjene!

De tråde har jeg ikke set særligt mange af!

Jeg kan faktisk ikke huske et reelt spørgsmål hvor en MLM'er har haft et problem som de andre så kunne hjælpe med!

Jeg har fået en del hjælp i mine indledende undersøgelser og uden problemer fået links til materialer for at se hvordan de "store" gør. Men reelt set er det også ligegyldigt hvad du kan se i det store hele, for man kan bare slukke :)

Jeg må indrømme at jeg sætter webshop ejere, i en helt anden kategori end MLM. Jeg ser dem som meget mere igang sættende.

Så dem der sidder 1 mand og styrer biksen eller handler via dropshipping bibringer mere end den  MLM´er der okser rundt for at forsøge at skabe forretning og relationer? Interessant.

Nok fordi det er længe siden jeg sidst har set et indlæg der handler om hvormange penge man kan tjene som webshop og men jeg har set mange (og skrevet nogle selv) der handler om at hvormange udfordringer og hvor hårdt arbejde det er at få succes med sin shop.

Og jeg har set mange MLM indlæg hvor man også tilkendegiver der skal arbejdes hårdt for at opnå resultater.

En af de ting der gør at MLM tråde fylder så meget her på Amino, er at de meget tit kommer til at handle om for eller imod MLM! Det er præcist det som det er meningen at denne tråd skal handle om!

Det er oftest fordi der er en del hemmelighedskræmmeri (som retteligt godt kan undgås, men så beskyldes folk jo for at hverve). Derudover er der nogen der ofte kommer med FO fortolkninger og ikke aner hvad de snakker om, hvilket så afføder en debat.

Jeg har også påvist direkte skadelige stoffer i nogle af de kendte Aloe Vera produkter der sælges via MLM, men det kom der ikke mere ud af. Men sådan er det med mange ting.

Henning meldte sig selv på banen i en diskussion om MLM. Han postede et link med et engelsksproget synspunkt på MLM som indeholdt faktuelt mange forkerte ting. Og man kan ikke diskuttere med folk der ikke selv kan se at der er forkerte oplysninger i det man henviser til.

Henning har heller ikke kommenteret på min påvisning af god økonomi i MLM med kosmetiske produkter. Det er jo også kedeligt at diskuttere noget man faktuelt ikke har forstand på.

______________

Anyway alt drejer sig jo om afstemning af forventningsniveauet, uanset om det er MLM debatter, størrelsen på elskerindens bryster, farve på Iphone 4 om hvis nu er hvid osv osv osv .. For de fleste er den slags ligegyldigt og for nogen er det alfa & omega.

Men hvis man ønsker en udelukkelse af emner fra Amino, som omfatter business (endda meget stor business), så er Amino jo ikke et sted for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende, som der ellers står oppe under logoet.

HUSK - ingen af kommentarerne er personligt ment - blot betragtninger og respons på udtalelser.

Køb ren argan olie her

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Gjersvik:
Måske ville det være smart, hvis man kunne blokere kategorier man ikke har lyst til læse, så de ikke dukker op i ens debatoversigt.

Du kan selv bestemme hvilke kategorier der skal være på din forside. Se her: Dine Abonnementer

Så det er bare om at udelulle MLM kategorien.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Andreas Linde:
Jeg er enig i den første del, men at sammenligne det med nazisme er alt for langt ude...

Fair nok. Det kan godt være jeg var for hurtig med at drage paralleller - det beklager jeg.

Jeg tager nazisme kortet tilbage - og spiller etnisk udrensning i stedet for.

Tilfreds? Wink

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Umulius:

Jeg melder kulør. Jeg er heller ikke vild med MLM. Der er for mange i bunden af pyramiden, der aldrig får deres penge igen. Det er et spil drevet af grådighed og når der er én vinder er der mange tabere.

Det er desværre en af fordommene som hænger ved omkring MLM. Skal siges jeg ikke selv er i MLM men på vej om alt går vel som den der starter et MLM sleskab op. Dem der tjener mest i min afregningsplan er dem der laver mest, de tjener mere end mig hvis de etablerer deres netværk intelligent.

Hos mig skal man købe varer for 400-500 - for at have 1 stk. af hver - derefter er der ingen købe eller salgstvang. Men køber og sælger man ikke så tjener man ikke. Køber og sælger man meget så tjener man meget. Næsten ligesom business! wouw

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Umulius:

Jeg melder kulør. Jeg er heller ikke vild med MLM. Der er for mange i bunden af pyramiden, der aldrig får deres penge igen. Det er et spil drevet af grådighed og når der er én vinder er der mange tabere.

 

Det er desværre en af fordommene som hænger ved omkring MLM. Skal siges jeg ikke selv er i MLM men på vej om alt går vel som den der starter et MLM sleskab op. Dem der tjener mest i min afregningsplan er dem der laver mest, de tjener mere end mig hvis de etablerer deres netværk intelligent.

Hos mig skal man købe varer for 400-500 - for at have 1 stk. af hver - derefter er der ingen købe eller salgstvang. Men køber og sælger man ikke så tjener man ikke. Køber og sælger man meget så tjener man meget. Næsten ligesom business! wouw

hvorfor kan de ikke bare have et billede af hver ting

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Men hvis der var en virksomheds starter, som dækkede nye behov hos sine kunder, skabte en større samlet omsætning, sammenlagt skabte flere arbejdspladser, bragte væsentlige værdier til det danske samfund, ja så ville jeg da inderligt håbe at vedkomne var tilstede her på Amino :-)

Beklager Lundsby - dem er der ikke mange af på Amino

Gæt selv hvorfor

monse

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
Ligemeget hvordan vi vender og drejer det, så er MLM perfekt for dem som ikke vil udvikle deres egne produkter og simpelt hen, sælge andres.

Det er jeg ikke helt enig i.

jeg har nu lyttet til lidt forskellige forretningsmuligheder, ikke fordi jeg regnede med at jeg skulle være Networker, men fordi det aldrig kan skade at høre om nye muligheder. Og MLM som model, er der helt sikkert en del muligheder i.

Men én ting der har været fælles for dem jeg har hørt på er, at det netop ikke drejer sig om at sælge andres produkter.

Det drejer sig tilsyneladende heller ikke om at få andre til at afsætte andres produkter. Så tænker man, at det så må dreje sig om at få andre til at få nogle helt andre til at afsætte andres produkter. Men det er også forkert.

Det drejer sig om at få forhandlere, der skaffer forhandlere, der skaffer forhandlere osv. osv. Og da jeg har det med at være ret produktorienteret, har jeg hver gang stillet spørgsmålet: "Er der ikke nogen der skal købe produktet et eller andet sted, hvis man skal tjene alle de penge der er på det utroligt omfattende diagram du viser mig?".

Jeg har faktisk aldrig fået et konkret svar (ud over at jeg tilsyneladende er dum, og ikke forstår at se det store billede og sammenhængen), så jeg kan desværre ikke dele det her.

Men så længe planerne er skruet sådan sammen, er det heller ikke noget for mig. Der er det langt lettere at erstatte startpakken med kontanter, så er det ligesom lidt lettere at forholde sig til.

Om MLM hører til på Amino, vil jeg ikke blande mig i. Men jeg har bemærket at især MLM kategorien er fyldt med en del utroligt succesfulde mennesker, der stort set alle tjener mere end hvad jeg kunne drømme om.  De er oftest meget synlige i en periode, og forsvinder så lige pludselig fra den ene dag til den anden.

Der er selvfølgelig undtagelser, det er der altid, men overordnet ser det sådan ud.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 4 ud af 21 (206 indlæg)