Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 5 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare et super intiativ af dig Helle, det skal frem.

Jeg var netop ved at bestille kasser til mine forsendelser idag, det var da godt jeg ikke fik det gjort.

Men er der nogle der kan undgå og blive berørt, eller hvorfor har de sagt sådan til dig? Og er du så sikker på det også gælder dig, når din konsulent har sagt det andet?

Men hvis nu en kasse måler f.eks. 20x30x15 hvordan beregnes så prisen, synes det er dybt forvirrende.

Men det de får ud af det, er da at alle deres erhvervs kunder smutter, eller står nede på posthuset og køber labels.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:

Men hvis nu en kasse måler f.eks. 20x30x15 hvordan beregnes så prisen, synes det er dybt forvirrende.

Men det de får ud af det, er da at alle deres erhvervs kunder smutter, eller står nede på posthuset og køber labels.

Så siger du: 20x30x15x280 divideret med 1 mio = den vægt du skal betale ud fra. Hvis pakken vejer mere end den vægtgrænse du falder ind under, skal du betale den dyreste.

Desværre har Post Danmark udtænkt at det ikke går at alle virksomhederne står med pakkelabels på posthuset: Der er B2C priser, og der er C2C priser... og vi hører ind under førstnævnte - hvilket er inkl. volumen.... Det ville ellers være et herligt syn med alle dem som så skulle på posthuset. Vi kan ansætte i hvert fald 1 mand fuldtid for det vi skal betale ekstra.... så det ville godt kunne betale sig at hyre en »kør på posthuset og sæt labels på pakker« mand :·)

Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jo faktisk et kæmpe problem.

Jeg sad lige med en statistik tidligere i dag om nethandel. Og der var 49% af alle kvinder, der synes af pris for levering fra webshops er for høj i dag.

Så er det godt nok flot, at det skal blive endnu højere priser!

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej thomas

"Vi betaler 0,0% i skat i Florida - vi har kun de føderale skatter, en liter benzin koster lige nu lidt under 5 kr. (normalt under 4 kroner) og en fabriksny Toyota Corolla koster 71. 000 kr."

+ sol det meste af tiden Big Smile

mon ikke at prisen pr pakke er mindre i USA-GB og DE  pga mængde og omkostninger generelt.

Monse

 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan I ikke bare benytte jer af DKI Logistic lager i Flensburg - de vil med tiden yde pick and pack løsninger derfra og sende pakker til Danmark via DHL - derved kan der spares penge...

Er der pakker nok kan der laves en løsning og måske tager det så en dag ekstra med levering...

 

Var det ikke en ide...

 

DKI Logistics GMBH

Werkstrasse 8,

DE-24955 Harrislee

Telefon +45-76265680

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er enige om at når en privat vil sende en pakke til privat så koster det 80 kr. korrekt?

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Problemet er at vi herhjemme på ingen måde er konkurrencedygtige i forhold til udlandet. Det er ekstremt meget billigere at sende pakker fra eks tyskland eller england til danmark. 1/3 af alle danske handler foretaget på nettet bliver pt lavet i shops udenfor landets grænser. Hvorfor skulle mine kunder give 90 kr for en at få en pakke leveret fra mig - hvis de kan få den fragtfrit eller meget billigt fra en engelsk shop.....

Man kan vel også tro, at det har noget at gøre med volumen for de udenlandske pakkeaktører.

Der er mange, mange flere kunder der får pakker, med dertil mindre omkostninger til udkørsel.

Endvidere har Danmark EUs højeste chaufførlønninger og omkostninger til drift og det koster bare kassen.

mvh   Geeked

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:

Det er bare et super intiativ af dig Helle, det skal frem.

Jeg var netop ved at bestille kasser til mine forsendelser idag, det var da godt jeg ikke fik det gjort.

Men er der nogle der kan undgå og blive berørt, eller hvorfor har de sagt sådan til dig? Og er du så sikker på det også gælder dig, når din konsulent har sagt det andet?

Men hvis nu en kasse måler f.eks. 20x30x15 hvordan beregnes så prisen, synes det er dybt forvirrende.

Men det de får ud af det, er da at alle deres erhvervs kunder smutter, eller står nede på posthuset og køber labels.

Post Danmark har store problemer med at håndtere store pakker og de fylder for meget og kan ikke være i døgnboksene, så det er nok derfor man ændrer på spillereglerne.

At mange landdistrikser som blandt andet Samsø har meget små biler (Berlingo størrelser) til udkørsel af post og pakker, siger det sig også selv, at de mangler plads i bilerne.

Måske skulle problemstillingerne opfattes anderledes, i såkaldt adfærdsregulering som politikere også gør med stigende afgifter på blandt andet olie og benzin.

Rigtigt er det, at man nu skal tænke i størrelser af pakkerne, for hvem har ikke fået et lille bitte mobil batteri sendt i en meget stor papkasse !!

mvh   Geeked

 

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Super godt at få det med i nyhederne :-)

For Andando er problemet ikke kun store/tunge varer. ALLE varer skal nu "efterses" for at se om de kan komme i "0-1 kg kassen" eller om de lige nøjagtig er for store og dermed ryger i "1-5 kg kassen" og derefter vægtangives efter dette. Og hvad hvis en kunde bestiller 2 eller flere varer, hvordan sikrer man sig så, at summen af vægte kommer til at modsvare en tilsvarende størrelse kasse?

Umiddelbart er det jo "bare" en lille detalje i form af nogle kroner fra eller til, men vi har problemer nok med, at mange privatkunder finder det urimeligt at skulle betale de nuværende kr. 62,00 (0-1 kg), hvilket i mange tilfælde nu vil stige til kr. 67,00 for samme vare. Så selvom PostDanmarks 0-1 kg-pris umiddelbart angives som værende en besparelse på kr. 2,00, er det i virkeligheden en prisstigning på kr. 5,00 = 8% prisstigning !!!

Ved store pakker hos Andando (f.eks ca. 45x30x30 cm - faktisk vægt: 3-5 kg - beregnet vægt: 11 kg) er det langt udover det anstændige. Pris d.d.: kr. 66,00 - pris 1/4-11: kr. 106,00 = 60% prisstigning

Og så til det største problem, nemlig det at "momse" portoen korrekt! Pakker til private er jo momsfritaget, HVIS man fakturerer den faktiske omkostning, hverken mere eller mindre! Dette bliver komplet umuligt at sikre, når kunder køber mere end 1 produkt, nu når det ikke længere er vægten der er afgørende, men pakkens størrelse ;-( ... med andre ord, momsfritagelse på privatpakker er hermed død, hvis man sælger mere end 1 produkt ad gangen!

Ideen med at købe C2C labels holder ikke, for de ansatte vil også volumeberegne disse og evt. lave et volumetillæg (iflg. vores erhvervskontakt ved PD).


Man skulle nu tro at f.eks. GLS PakkeShop ville springe frem af skjulet og aggressivt tage markedsandele hos webshops, men det er åbenbart ikke tilfældet. I starten af december kontaktede jeg GLS, for at høre nærmere om en aftale. Den ansvarlige for området, var ikke at træffe, men han ville straks få besked om at kontakte mig, hvilket jeg stadig venter på. Okay, der er nok gået noget galt i deres kommunikation, men det virker bare ikke særligt seriøst og kan de ikke håndtere en henvendelse fra en mulig kunde, hvordan går det så lige med at sende pakker?


Tilbage til dit oprindelige spørgsmål: Volumenkrise pr 1. april - hvad gør i?

Tjae, selve prisforhøjelsen skal "videre" til kunden. Ved de små pakker går det nok, men problemet omkring store pakker og momsfritagelse, kan jeg ikke se en let løsning på ;-(

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Side 5 ud af 46 (460 indlæg)