Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 4 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Monse:
Med risiko for at få tæsk - hvad er så problemet med Post Danmarks priser

Problemet er at vi herhjemme på ingen måde er konkurrencedygtige i forhold til udlandet. Det er ekstremt meget billigere at sende pakker fra eks tyskland eller england til danmark. 1/3 af alle danske handler foretaget på nettet bliver pt lavet i shops udenfor landets grænser. Hvorfor skulle mine kunder give 90 kr for en at få en pakke leveret fra mig - hvis de kan få den fragtfrit eller meget billigt fra en engelsk shop.....

Derudover er der virkelig mange varetyper det ikke kan betale sig at sælge online længere. Eks en stor teddybamse som ikke vejer meget, men fylder en del - den vil koste flere hundrede kroner at sende.

Jeg tror faktisk også at folk generelt hellere vil tage til byen hvis de kan spare 100 kr i fragt end at de lige æder de 50 de betaler i dag.

Så det er blandt andet de ting som er problemet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Problemet er at vi herhjemme på ingen måde er konkurrencedygtige i forhold til udlandet. Det er ekstremt meget billigere at sende pakker fra eks tyskland eller england til danmark.

Vi klager ik Wink

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

 

Hej Helle

Kan nemt forstå dit problem, men kan ikke forstå at det er Post Danmark som betale for at dine varer kan bringes ud til en konkurrencedygtig pris..

Du får sikkert dit tøj fra Østen pga priserne - skal vi også give tilskud til danske systuere så det kan produceres i DK.

Hvis vi vil handle globalt gælder det altså begge veje på godt og ondt.

monse

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Monse:

Hej Helle

Kan nemt forstå dit problem, men kan ikke forstå at det er Post Danmark som betale for at dine varer kan bringes ud til en konkurrencedygtig pris..

Du får sikkert dit tøj fra Østen pga priserne - skal vi også give tilskud til danske systuere så det kan produceres i DK.

Hvis vi vil handle globalt gælder det altså begge veje på godt og ondt.

monse

Det kunne jo være det var Post Danmark som skulle tage sig lidt sammen. Hvorfor kan posten i tyskland, england og andre steder gøre det billigere? Måske de kunne lære lidt og selv tage del i konkurrencen.

Det nytter jo ikke noget bare at sige: selvfølgelig skal post danmark have dækket deres udgifter - når kunderne ikke vil være med til det. Dermed bremser du væksten i internethandelen i dk, og driver kunderne lige i armene på fashion seller :·)

 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Helle

"Måske de kunne lære lidt og selv tage del i konkurrencen."

Du skal være glad for at du ikke sagde dette i Herning da alle systuerer lukkede pga af varer fra østen.

Du vil aldrig kunne konkurrere med England eller Tyskland hvis du kun vil sælge på PRISEN.

1. Dine omkostninger er større ( selv uden post Danmark)

2. Din advance er er større.

3  Din indkøbspris er større

4. Du vil aldrig kunne få samme omsætning.

Surt men fakta

Monse

 

 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Her i Florida koster det det samme at sende brev herfra til Danmark, som det koster at sende et brev fra Hobro til Aalborg. Og en pakke på et par kilo kan vi sende fra Florida til Alaska for rundt regnet 70 kroner. Men så skal vi også leve med, at pakker udbringes til døren 6 dage om ugen, og at vi kan komme på posthuset 6 dage om ugen.

Det er jo egentlig lidt tankevækkende - men mon ikke det skyldes en absolut fri konkurrence inkl. brevomdeling?

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Jeg må indrømme jeg havde også kigget hurtigt henover den, og tænkt nåå ja en pris stigning på et par kroner går nok.

Men nu sælger jeg tøj og sko, og ligesom dine varer Helle, så fylder det jo meget. Du har sikkert også mange billige ting, men som fylder en del.

Men må da indrømme, jeg går da på posthuset og køber labels så, jeg er bestemt ikke int. i at betale over 200 kr. for en pakke jeg kan sende via posthuset for 80 kr.

Tror da der er flere som tager den løsning i brug, det må de jo blive trætte af på et tidspunkt.

Men indtil da overvejer jeg bestemt GLS.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Thomas hvad er timelønnen i USA for en postarbejder

og hvor mange bor der i USA. ?

Brev omdeling er vist ved at dø ud, og får vi fri konkurrence der - kan du hente din post ved 7/11

fint nok for mig bruger det sjældent.

monse

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

stinevestergaard:
Hold da op. Jeg må indrømme jeg havde også kigget hurtigt henover den, og tænkt nåå ja en pris stigning på et par kroner går nok.

Jeg synes det er under alt kritik med den korte information de har sneget ind midt i brevet. Jeg har talt med flere netshops i dag, og de har også bare tænkt at det ikke vedkom dem. Tænk hvor mange som bare har lagt det til side og ignoreret det som en lille ting....

Derudover er det kun 14 dage siden jeg havde besøg af min erhvervskonsulent. Han gennemgik priserne osv som altid - og spurgte til hvad vi sendte og hvor meget det fyldte - og hans kommentar var: jamen ingen problemer - så bliver i nok ikke berørt af volumenpakkerne.... Jeg havde nok forventet at jeg ville få sandheden på bordet. Men sådan kan man jo være så naiv....

I øvrigt sagde journalisten fra radioavisen at de havde haft redaktionsmøde hvor både DR Online og TV-Avisen havde udvist meget stor interesse for emnet. Så jeg er rigtig spændt på om jeg har prikket i noget som Post Danmark helst ville have lade gå uopdaget hen så længe som muligt :·)

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Monse:

 

Thomas hvad er timelønnen i USA for en postarbejder

og hvor mange bor der i USA. ?

Brev omdeling er vist ved at dø ud, og får vi fri konkurrence der - kan du hente din post ved 7/11

fint nok for mig bruger det sjældent.

monse

 

Det er jo uden relevans, hvad timelønnen er, hvis du ikke også kigger på skatten, leveomkostningerne, benzinpriser etc. etc.

"Vores" postbud har to biler, bor i eget hus og har det OK - health insurance er via postvæsnet (jeg snakker tit med ham).

Vi betaler 0,0% i skat i Florida - vi har kun de føderale skatter, en liter benzin koster lige nu lidt under 5 kr. (normalt under 4 kroner) og en fabriksny Toyota Corolla koster 71. 000 kr.

Så frisk mig lige op - hvad er det, du vil med en postarbejders timeløn egentlig?

Side 4 ud af 46 (460 indlæg)